Ach schij toch uit. Ik hoor beheurlijk tot de SGC(de streng gelovige club), maar jij bent echt van de pot gerukt. Mijn kinderen mogen nog heel lang thuis blijven wonen, zijn altijd welkom En als ze op zichzelf willen wonen is dat hun keuze. En als ze wel gaan trouwen en dat vanuit huis willen doen: kei leuk, maar hun keuze. Als ze samen met 4 katten in hun eentje in een stoffig huis gaan wonen: ook prima. Ik vraag me af waarom jij bent zoals je bent . Ik hoop dat je zachter in het echt bent, dan achter een scherm..
Precies. Het is vaak meer een gewoonte. Bij ons gaat dat trouwens net zo: als mijn kinderen op zichzelf willen wonen voordat ze trouwen is dat prima. Gebeurt over het algemeen niet erg veel hier, vooral om gewoonte en financiële redenen, zowel bij meiden als jongens. Maar ik ga ze absoluut niet wegsturen en dat ook niet aanmoedigen, ben niet bang dat ze daardoor later niet zelfstandig zouden zijn. Mijn 15-jarige is zelfstandiger dan menig leeftijdgenoot: ze kan aardig koken, de was doen, en wat eigenlijk niet, helpt haar oma zelfs met douchen. Vast weer zoiets ouderwets: wij wonen in de tuin van mijn schoonouders (wel in een apart huis), zodat we voor mijn schoonmoeder kunnen zorgen.
Als het hier zo doorgaat met de zorg gaat dit scenario denk ik juist weer heel modern worden. Collega van mij is bezig met een zorgwoning in de tuin van zijn schoonouders te bouwen. Bedoeling is dat zij dan met het gezin in het grote huis gaan en de schoonouders in het bijgebouwd huisje, wat alvast rolstoeltoegankelijk en met aangepaste badkamer is.
Wie weet word ik nog een echte trendsetter Alle gekheid op een stokje, al was mijn schoonmoeder nog een stuk vitaler, dan was dat hier alsnog heel normaal. Mijn zwager bijvoorbeeld woont ook gewoon boven haar (huizen met platte daken waardoor er huizen op elkaar gebouwd kunnen worden). Ene schoonzus woont boven haar schoonvader, andere schoonzus heeft heel lang naast haar dochter gewoond. Er zullen vast heel veel onzelfstandige mensen wonen hier