Emigreren... wie?

Discussion in 'De lounge' started by valhalla, Jul 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Zou je willen emigreren?

1. Ja, naar Belgie of Duitsland...

2. Ja, lekker ver weg, Thailand of Mexico, een heel nieuw bestaan opbouwen

3. Ja, maar wel binnen Europa (Spanje, Zweden, Roemenie whatever...)

4. Nee, want....

5. Nee, want Nederland is geweldig!

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Beate

Beate Fanatiek lid

Apr 13, 2007
    2,202
    0
    0
    Wij willen op termijn in Afrika gaan wonen. Mijn man komt uit West-Afrika. Met wat wij meebrengen zullen wij daar (materieel gezien) een goed leven kunnen leiden. Hoewel de dagelijkse manier van leven me daar erg aanspreekt, maak ik me wel veel zorgen over bijvoorbeeld onderwijs en gezondheidszorg. We zijn dus voorlopig nog niet weg...

2. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Kan me goed voorstellen en vooral de RUST! godzijdank woon ik zelf nog vlakbij het bos in NL anders werd ik gek :oops:

3. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

Oct 20, 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima

4. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

Oct 20, 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    oeps, is niet helemaal goed gegaan. Alles staat in de quote!

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Helemaal gelijk hoor feliz, als ik weg zou gaan is het niet omdat ik denk dat ik een minder ellendig leven zou hebben als hier, maar dan ellende in een mooie omgeving :p Want wees eerlijk, NL is wel een ooooeeerlelijk land :)

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben het niet helemaal met je eens binnen europa verschild het niet zo veel het is in oostenrijk zelf zo dat de eerste 2 jaar van een baby geheel betaald word voor je kinderbijslag kennen ze daar met 150 per maand een studie betaald het rijk.

ik woon een een dorp in midden gelderland ik durf hiet niet alleen over straat hoor.

7. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

Oct 20, 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Oerlelijk? Ik vind Nederland best mooi. Ik woonde zelf in Wageningen en vind de omgeving daar prachtig. Maar ja, ik woon nu in Lima. En dat is pas echt een lelijke stad! hah

8. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

Oct 20, 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    [qik woon een een dorp in midden gelderland ik durf hiet niet alleen over straat hooruote]

Ik neem aan 's avonds laat?

[/quote]

9. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

Oct 20, 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    er ging voor de verandering weer iets mis met de quote! sorry

10. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Niets voor mij ;) Ben veel te blij met mijn omgeving, vrienden en familie. Vrienden van ons zijn naar Australie verhuisd en die hebben het echt helemaal naar hun zin. Maar vergis je niet als je daar heen wilt, je moet écht héél veel doorzettingsvermogen hebben voor je daar uiteindelijk een visum krijgt!

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik snap hem haha.

nou na 10 uu half 11 durf ik dan niet meer niet meer alleen over straat

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ligt dat niet aan jezelf dan dat je niet over straat durft? Ik ga hier gewoon fietsend of lopend de stad in op zaterdagnacht, alleen.
    Ik denk trouwens dat je overal bang kan zijn snachts, het is eigenlijk nergens meer veilig.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee dat ligt echt niet aan mezelf en een stad is wat anders dan een dorpje van 1000 inwoners

zo veilig is het echt niet meer laatst is een buur vrouw van mij on 2 uur smiddags overvallen en mishandeld haar man was in de tuin aant werk omdat we in een "rijk" dorp wonen

14. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Wij gaan ook zeker niet weg omdat we het hier slecht hebben, integendeel, we hebben een goed leven hier. Maar ik denk dat er meer is dan alleen NL en ben bepaalde aspecten van Nederland goed zat. De drukte en daardoor het gebrek aan tolerantie en respect, de haast en gestress, de files etc. We leven met zoveel mensen op zo'n klein stukje aarde, dat moet haast wel fout gaan.

In Canada is het leven zó anders, men heeft nog respect voor mekaar en voor de natuur, het verkeer is relaxter, mensen helpen mekaar, de natuur is nog écht natuur etc. Tuurlijk zijn daar ook problemen en is ook Canada het walhalla niet, maar dat is nergens. En of dat het beloofde land gaat zijn? Dat weten we pas als er wonen natuurlijk, maar op dit moment heb ik er een goed gevoel bij en dat is belangrijk toch?

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Misschien gaan we ooit nog wel eens emigreren, maar ik zou de sociale contacten wel missen en gewoon dagelijkse dingen als boodschapjes doen bij Appie etc.
    Ik heb zelf een jaar gereisd, o.a. een aantal maanden in Australië en Nieuw-Zeeland geweest en nog aardig wat landen, maar ik zou daar niet kunnen aarden. Echt geweldig hoor voor vakantie, prachtige landen, maar zooo ver weg."Ik heb ook nog een tijdje in Spanje gewoond.
    Oostenrijk of Duitsland lijkt me wel wat of Scandinavië. En ik weet dat elk land zo zijn goede en slechte punten heeft, maar ik vind Nederland gewoon steeds erger worden. Belachelijke huizenprijzen, rechtsysteem is om te janken, veel te soft, idiote regeltjes etc. En het wordt ook steeds onveiliger.
    Maar goed, als ik ga emigreren, dan denk ik maar zo, bevalt het niet, dan kun je altijd weer terug. Je komt er toch alleen achter door het echt te doen.

16. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Wij willen naar Duitsland emigreren. Daar zijn wij op dit moment voor aan het orienteren en de nodige dingen aan het regelen.
    Waarom? In Duitsland krijg je voor hetzelfde geld veel meer grond en leukere woningen in een over het algemeen mooiere omgeving.
    2de reden: mijn man is een Duitser.
    We zijn op het moment ook aan het kijken in Luxemburg.

17. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb ingevuld Nee, want...
    omdat ik denk dat ik in het buitenland niet zomaar werk kan vinden en ik dan denk ik liever hier blijf

18. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Wij willen naar Duitsland emigreren. Daar zijn wij op dit moment voor aan het orienteren en de nodige dingen aan het regelen.
    Waarom? In Duitsland krijg je voor hetzelfde geld veel meer grond en leukere woningen in een over het algemeen mooiere omgeving.
    2de reden: mijn man is een Duitser.
    We zijn op het moment ook aan het kijken in Luxemburg.

19. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb ingevuld Nee, want...
    omdat ik denk dat ik in het buitenland niet zomaar werk kan vinden en ik dan denk ik liever hier blijf

20. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou het niet eens kunnen... Moet er niet aan denken om niet zo even op een dag naar mijn ouders te kunnen wandelen/naartoe gaan! Nee voor mij echt niet... Vind het veel belangrijker dat ik alle mensen waarvan ik hou om me heen heb en niet dat ik ze alleen via de telefoon en een paar keer per jaar kan zien!

Share This Page