Ik ben geemigreerd.. Naar turkije.. Achja..geen enkel land is perfect..en ik denk dat we dat ook niet kunnen en of moeten verwachten. In nederland heb je veel dingen die je in turkije niet hebt..maar je hebt ook veel dingen in turkije die nederland niet heeft. Het enige wat ik erg mis is de shop gelegenheden wat betreft kinderspullen..daarbij mis ik soms echt de geordendheid van nederland. Alles is geregeld in nederland..alles is geordend..maar verder tsja..ik heb niets meer te zoeken in nederland behalve af en toe op vakantie bij familie..
ja oke als je hier geboren ben en opgegroeit is het anders maar ik ben niet 100% nederlands dus ja ik denk dat ik het ook makelijker vind om weer weg te gaan. en dan is nederland niet zo mooi
wat ik bijv wel ga missen van californie is het weer t is altijd warm... vriest nooit tenminste niet in t gedeelte waar ik woon... en de merkkleding is ook veel goedkoper maar das verder ook wel alles datt ik ga missen hier regnet t niet zo vaak en als t regent ga ik echt naar buiten om er in te staan dat is zoooooo lekker wat ik mis van nederland is dat veel op loop of fiets afstand is... hier moet je bijna altijd de auto pakken alles is goed geregeld in nederland vind ik dan.. vooral gezondheids wijs... je krijgt geen hoge dokters rekeingen van 5000-6000 euro want je bent verzekert verder is t dr lekker schoon ja het is plat maar wel groen en mijn belangrijkste punt kinderen hebben meer vrijheid
ik ben op gegroeid in een dus danig zorgeloze omgeving.dat nederland voor mij echt een lelijk land is.en dan is alles niet zo goed hier hoor als ik het dan ga vergelijken heb ik 2 of 3 voordelen aan nederland.nee liever gister als vandaag weer terug
Naat sommige landen terug willen kan ik me ook oed voorstellen, maar de illusie dat je er beter voor staat qua inkomen en huisvesting in landen als NZ, australie enz. nee dan heb je teveel tv gekeken denk ik.
nee dat ben ik met je eens.er zijn een hoop mensen die denken dat ze het finacieel veel beter zullen hebben.dit is echt een illusie.dat je daar een b eter leven kan opbouwen is wat anders.kijk noem een land als oostenrijk daar zou je het financieel beter kunnen hebben daar is gewoon alles goed geregeld.maar in een polen of een oost duitsland word het al een heel ander verhaal.ik weet waar ik aan begin als ik weg ga ik weet wat de financien doen enzo daar veranderd niets aan in ons geval.maar het ik krijg daar een beter leven geloof ik niet in.je bouwd iets op en jekrijg niets.
Wij zijn al een aantal jaren bezig met het voorbereiden van emigratie naar Australie.Hopelijk eind dit jaar of begin volgend jaar. 8)
dat ben ik met je eens. Ik vind het altijd typisch dat sommige mensen alles 1 op 1 vergelijken met het land van herkomst. Dan heb je m.i. je huiswerk gewoon niet gedaan. Het is vaak appels met peren vergelijken. Op je andere opmerking over dankbaar zijn, sja ... ten dele mee eens. Ik ben meer dankbaar voor de kansen en mogelijkheden die mijn ouders mij hebben gegeven en die mij in een positie brengen dat dit mogelijk zou zijn. Dat die mogelijkheden ook voor een deel zijn gecreeerd door de Nederlandse staat ... ja, dat is waar, maar het is niet zo dat het alleen daaraan te danken is. Het is de manier hoe je in zo'n beslissing staat, op basis waarvan je zo'n beslissing neemt. Als je een beeld van het land van melk en honing voor je hebt, ja, dan kom je van een koude kermis thuis. Ieder land, zonder uitzondering heeft wel iets negatiefs. Maar als je je focust op het negatieve, dan heeft het natuurlijk geen zin. En daar ligt mijn probleem met Nederland. Ik kan het positieve niet meer vinden. Het leven wordt harder, duurder, gecompliceerder en drukker. Alles moet snel snel snel, Nederland slipt dicht. Ik zie het in het Brabantse. Daar waar ik woon was, toen ik er naartoe verhuisde, een file een bijzonderheid. Nu sta ik er iedere ochtend in en dat is gebeurd in een tijdsbestek van nog geen 5 jaar. Alles moet gereguleerd worden door de overheid, van welke pen je gebruikt tot het salaris wat een manager zou mogen verdienen. Het verwachtingspatroon is gehard. Als je anders kiest dan de gemiddelde gevestigde orde, dan kan dat niet volgens de rest. Hokjesgeest en doorgeslagen (in)tolerantie. De doe-maar-normaal-dan-doe-je-gek-genoeg mentaliteit ben ik beu. Het motiveert niet!
Eigen huis, eigen auto? Hebben we echt niet hoor. We gaan gewoon met de bus en wonen in een huurhuis. We hopen volgend jaar misschien te een flatje gaan kopen. Verder werken we allebei (ik werk 6 dagen per week, 45.5 uur per week). Als je niet werkt, wordt je ook niet betaald. etc. Ach, we hebben het best goed, we zijn gelukkig en hebben een pracht zoon. Ik kan er alleen soms niet tegen dat mensen zo over Nederland klagen en zeggen dat alles zo slecht is. Moet je hier een komen kijken! Wees ook een dankbaar voor wat je hebt!
Ik wilde altijd graag naar Italië maar hubby is nog niet eens zijn dorp uit te krijgen laat staan het land En moet zeggen vind Nederland ook zeer prettig. Het gras is nl. altijd groener aan de overkant...
mamita feliz.. je hebt gelijk... wij wilde of naar nederland of mexico verhuizen om dat onze kinderen in beide landen toch iets meer vrijheid hebben.. en veiliger is.. maar mexico had toch net even meer min punten dus we zijn voor nederland gegaan at ik ook helemala niet erg vind.. maar wij huren ook ontzettend duur we hebben dan wle een nieuwe auto maar dst betalen wij ook niet mn schoonouders betalen die en als we naar nederland gaan nemen die de auto ook over... ik denk dat wij t in nederland gewoon stukke beter gaan krijgen
Mijn vriend en ik zijn een half jaartje geleden verhuisd naar Zweden. We verwachten in maart ons eerste kindje, ben eens benieuwd, we zijn nog niet helemaal op de hoogte van hoe alles hier in Zweden werkt (ivm bevallen enz) We zouden ooit (binnen een jaartje of 3) eens één jaartje willen verhuizen naar Amerika (Washington of NY). Dit zeker niet omdat we het land leuk vinden, maar voor de ervaring! We zijn nog jong, dus de ideale moment om zon' dingen te doen!
Als je vragen hebt, kun je me altijd een pm-tje sturen. Ik woon ondertussen al 3 jaar samen met een Zweed in Stockholm en ik ben afgelopen januari bevallen van onze zoon En Valhalla (topicstarter), ik hoef je mijn verhaal niet te vertellen, dat ken je ondertussen wel Voor de rest van het forum : Ik ben naar Zweden geemigreerd omdat ik verliefd werd op een Zweed, zo'n 6 jaar geleden. Had vantevoren nooit wat met Zweden maar nu woon ik er dus al weer een tijdje! Ik vind Zweden een heerlijk land en Stockholm een prachtige stad (schoon, mooi en groen) maar ik merk dat ik mijn familie en vrienden in NL toch wel heel erg mis. Het is wel moeilijk af en toe want sommige dingen zijn gewoon beter geregeld hier (ik heb b.v. nog steeds ouderschapsverlof) en ik hoef mezelf niet scheel te betalen voor een kdv straks maar van de andere kant is het wel weer normaal dat iedereen hier 40 uur werkt, ook als je kinderen hebt, die gaan 5 dagen per week naar het kdv, als je dan weer gaat werken (de meeste kinderen gaan bij anderhalf naar het kdv). Tenminste dat zie ik hier in Stockholm. Is misschien heel anders op het platteland.
nederland een lelijk land? en bedankt als je bent opgegroeid in een 'zorgeloze'omgeving, waarom ben je hier dan gekomen?
nou ja dat is niet mijn keus kijk naar mijn leeftijd mijn moeder vond het nodig. en je dan is nederland lelijk ja
Wat is er beledigend aan t lelijk vinden van Nederland? Als ze nou zou zeggen dat ze jou of iemand anders lelijk vindt, maar ze mag Nederland toch lelijk vinden? Ik ben een echte kaaskop, maar voel me daar echt niet beledigd door hoor
ik geef mijn mening daar gaat het om.ja er zijn mensen die zweren bij nederland nogmaals dit is mijn mening.ik ben in iedergaval erg bij dat ik minimaal 4x2weken per jaar terug ga
zoals ik al zei; mijn point of view, ik zou dat namelijk niet snel zeggen als mijn ouder(s) had(den) besloten om te emigreren naar nederland, dat is meestal niet zonder reden, zoals je al duidelijk maakte was het 'nodig' was. ik ben blij met de kansen en mogelijkheden die ik hier heb.