Wintersport en 8 weken zwanger

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Libelle82, Jan 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    In de week van 9 februari staat mijn wintersportvakantie gepland.

We zitten met ons appartement op 2000 meter hoogte.
    De boeken en folders vertellen me dat wintersport op hoogte 2150 meter af te raden valt i.v.m zuurstofgehalte....

De HA en VK zeggen dat ik best kan gaan?

Nu begin ik alleen maar meer te twijfelen... wie heeft er ervaring?

2. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ben vorig jaar met 24 weken zwangerschap naar Zwitserland geweest. En ik ben tot 3800 meter geweest naar een gletsjer grot...Dat was goed te doen...wel rustig aan doen want het te kort aan zuurstof kan je ff dizzy maken.
    Maar dat was gewoon een dagje....we sliepen op 1600 meter en daar nergens last van. Volgens mij ...want ik heb het toen ook opgezocht ...was de overnachtings limit 2500 meter...daarboven mag je komen hoor ...maar niet overnachten (zal niet op een meter aankomen maar ze moesten ergens een grens stellen)

Gewoon lekker gaan...waar je het meest voor moet uitkijken is hard uitglijden enzo :rolleyes: ...da's gewoon niet zo handig nu 8)

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Dank je wel voor de info,... Ik was eigenlijk bang dat het negatieve effecten zou hebben op de baby. Maar dat blijkt dus niet het geval,.. rustig aandoen is dus het advies.. stelt me toch enigzins weer gerust.

4. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    Hoi libelle,

2 jaar geleden ben ik ook met 8 weken zwangerschap gaan skieen. Was op 1800 meter, heeft niks met de zwangerschap en kindje gedaan.
    Waar je wel op moet letten is hoe je je voelt. Ik ben 2 keer in een cabine flauw gevallen. In de stoeltjes en buiten lucht had ik hier minder last van.
    Luister naar je lijf en hou op tijd rust.
    Om je kindje hoef je je geen zorgen te maken.

groetjes Tanna

5. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    O ja ik weet niet of je met een groep gaat. Ik wel des tijds. En hield van apres ski, dus heb toen chocolade tractaties mee genomen met muisjes. Om geen gesmoes achter mijn rug om te hebben.

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hai,

Thanx voor je berichtje!
    Ik ga met schoonfamilie skieen, dus die zijn allemaal op de hoogte...

xx

7. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik kom net terug van een week snowboarden en het is allemaal prima gegaan. Ik heb wel iets rustiger aan gedaan en ben elke avond op tijd naar bed gegaan

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    En op welke hoogte zaten jullie Petrabr? Want dat is eigenlijk mijn grootste zorg.

9. sanna24

sanna24 Lid

Jan 3, 2009
    25
    0
    0
    ik ben vorig jaar me 12 weken weze skieen, was wel extra bang om te vallen, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Ben alleen de laatste dag thuis gebleven, me lichaam was moe aan worden...

Veel plezier, geniet er nog maar gewoon van!

10. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou wel gaan, maar ik zou geen extra risico's gaan lopen, door bv te gaan skieen.

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Dat is juist het punt,.. hahahaha

Ik wil graag mee om te skieen.. maar ben bang dat de hoogte en hierdoor het tekort aan zuurstof een probleem gaat vormen.

12. Lindsay22

Lindsay22 Lid

Jan 3, 2009
    7
    0
    0
    kapster
    Vlaardingen
    Hai,

Ik ben afgelopen zaterdag terug gekomen van een week wintersport in val thorens frankrijk, ons hotel lag op 2350 meter ik ben morgen tien weken zwanger. Ik ben afgelopen maandag weer bij de verloskundige geweest het kan echt geen kwaad. Je word op internet bang gemaakt met de hoogtes maar als je je lichaam even rustig laat wennen aan de wat mindere zuurstof heb je er echt geen last van.

Fijne vakantie

Groetjes Lindsay

13. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Lindsay,

Dank je wel, dat is de info waar ik wat mee kan! :)

14. Lindsay22

Lindsay22 Lid

Jan 3, 2009
    7
    0
    0
    kapster
    Vlaardingen
    Graag gedaan! geniet er lekker van!

Groetjes Lindsay

15. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Nooit meer dussss,... en ga het ook niemand aanraden. Was zo bang... gevolg laatse dag onderuit,.. en loop nu op krukken. Kan niets meer met mijn knie. Maandag kijken wat er aan mijn knie kapot is. BAH

16. Lindsay22

Lindsay22 Lid

Jan 3, 2009
    7
    0
    0
    kapster
    Vlaardingen
    Hai hai

wat vervelend joh dat je gevallen bent!
    Ik heb alle dagen prive les genomen omdat je toch wat voorzichtiger bent als je zwanger bent.
    Maar Qua lucht en zuurstof is het wel goed gegaan toch?

Is met de kleine wel alles ok?
    :(:

Groetjes Linsey

17. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Met de kleine is alles ok. Zag er goed uit op de echo. Gelukkig. Ik de komende 4 maanden wel uit de running. Binnenband gescheurd en kruisband volledig af. Nu gips van tenen tot lies! Van de hoogte m.b.t. zuurstof nergens last van gehad.

Share This Page