Wel grappig dat er in dit topic al 3 mama's zijn met een dochter Robyn/robin! Waar ik woon zijn ook erg veel kinderen die Noah of Noa heten. Ik ken er zeker 5!
de 2e naam van mijn dochter is in 2011 1 keer gegeven en die van mijn zoontje 0 keer. En aangezien hij in 2011 is geboren tellen de 2e namen dus niet mee
Denk aan je hart. Wat betreft de tweede naam. Volgens mij wordt ie ook opgenomen door de svb maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Oh dat verbaasd me! Ik had echt verwacht dat die namen ook opgenomen zouden worden. Hmmmm weer wat geleerd.
Haha ja hoe toevallig? Helemaal als je kijkt naar hoe vaak de naam is gegeven aan een meisje. Jij dus ook een dochter met die naam?
Ik ken best wel een paar meisjes met de naam Robin hoor! Ook jongens. Vind het voor beide een leuke naam!
Noah met een h erachter voor een meisje heb ik nog nooit gehoord, en vind dat ook niet mooi. Die h erachter maakt het voor mij echt een jongensnaam. Zonder h, dus Noa vind ik wel weer echt een meisjesnaam, en stond ook op mijn lijstje voor de jongste. Was alleen net iets te populair
Ik ken ook een aantal meisjes met de naam Robin. Ik vind de schrijfwijze met de y verwarrend. Nooit problemen mee gehad, dat ze het toch uitspreken als Robijn?
Jawel. Vooral ouwe lui denken nog wel eens dat je het als Robijn uitspreekt. Is mijn ervaring. Mijn vader bleef er ook maar over door zanniken toen ze geboren was. Toen zei ik: pap, dan noem jij haar maar Gerdien als dat makkelijker voor je is. @caith, bij hoeveel weken heb jij je 3D echo laten maken? Ik wil ook zo'n echt vol babygezichtje met m'n 3D echo 28-1
De naam van mijn jongste is een keer gegeven en dat waren wij hihi ze is volgens internet de eenigste met deze naam!
Al jaaaaaaaaren hebben wij DE jongensnaam in ons hoofd. En die naam is al die tijd niet in de top 30 opgedoken. En nu ineens, staat ie der in... Tjah, jammer dan, als wij een zoon krijgen, krijgt hij gewoon die naam. Iets wat wij al jaren in ons hoofd hebben ga ik echt niet zomaar veranderen. Mijn vriend heeft ook een zogenaamde top 10 naam (voor zijn leeftijd dan) en ja, we kennen heel wat mannen die zo heten. We hebben er zelfs meerdere in de familie. Maar dan hebben we het altijd over mijn '......' of jouw '.......' of '..........' van die en die Ideaal? Nee! Maar moet je daarom DE naam laten schieten?
De naam die we ons meisje willen geven is 250 keer vergeven... en mijn eigen roepnaam ben ik nog niet tegengekomen
Oudste zoon is met zijn naam toch echt de enige op school Heb vroeger echt niet met 3 Wendy's in de klas gezeten dus ja...
de naam van onze dochter is in 2011 2 keer gegeven, ben nu wel benieuwd hoe die op de naam gekomen zijn gezien de naam echt gemaakt is uit lettergrepen van mijn naam en mijn naam komt al bijna niet voor
Precies! Daarom vind ik het raar dat mensen top 10/20 namen meteen saai zijn! Dat zit tussen je oren dat je ze niet mooi/leuk vind! Dat je het niet leuk vind om een populaire naam te geven is wat anders! Trouwens, ik vind dat de naam Sarah/Sara op nummer 1 staat. bijelkaar is die 1031 keer gegeven!
Ik weet dat Dominique unisex is, maar was een voorbeeldje dat ik het meer voor een meisje vind dan voor een jongen.. Ken ook alleen maar meisjes/vrouwen die zo heten. Een y spreek je toch niet altijd uit als een i? Daarom voor mij wat verwarrend, ik heb robin nog nooit als robyn gezien. Maar sommige namen vind ik echt raar.. Zag er 1 in die lijst, dat was een normale naam en dan -angel er achter, dan denk ik waarom??