eliesje nog eens over jou dochters naam, robyn kan niet anders uitgesproken worden als robbin of roobin maar de y spreek je nou eenmaal zo uit.. nederlandse taal? haha leuke naam trouwens! ben erg benieuwd naar je volgende dochter ons zoontjes naam is niet 1 x gegeven in 2011, wel 6x in een andere schrijfwijze. nu eens kijken naar de naam van ons tweede prinsje
nee die tellen dus niet mee... want mijn zoontjes 2e naam staat niet in de lijst... en hij is toch echt in 2011 geboren.
Ben het hier ook helemaal mee eens De naam van mijn zoon wordt ook steeds meer uitgegeven, zie het elk jaar oplopen. Ik heb met zin een naam gekozen die heel weinig voor komt zodat hij geen nummer achter zijn naam krijgt in de klas maar wat een namen komen er in deze lijst voor zeg! sommige kan je niet eens uitspreken...
Tietje is denk ik op zijn fries: als tietsje uitspreken, deze naam hoor je wel meer hier. Vind het een vreselijke naam, kindje zal wel vernoemd zijn naar oma ofzo. Vroeger kwam deze naam hier veel voor in Friesland. Tijger-Lily vind ik ook vreselijk.
Zoonlief is de enige die zo heet. Al in geen jaren die naam gegeven zoals wij hem schrijven. Wel op een andere manier maar ook amper. Dochter 23 keer geloof ik. Tweede namen worden wel meegeteld want geen enkele ziekke geest mag bij de gemeente tietje als eerste naam beschrijven
Oh leuk! Ik vind het altijd leuk om even te neuzen in die lange lijst met namen. Kijken hoe origineel sommige namen zijn en welke rare namen je tegenkomt. Kan ik me uuuuren mee vermaken :-D. Anyways, met mijn voornaam (kan iedereen wel raden hè) was ik in de jaren 80 echt niet blij. Overal kwam ik wel naamgenoten tegen. Dus voor mijn kinderen wilde ik absoluut geen doorsnee namen, ook al vind ik sommige best mooi (voor een meisje Anne bijvoorbeeld). En nu zie ik dat we weer zijn geslaagd: mijn zoontje is 1 van de 11 ...'s die in 2011 geboren is. Dus weinig kans dat die naamgenoten tegenkomt. De naam van de oudste wordt wel steeds populairder (91 vorig jaar, was geloof ik 50 ofzo in 2008). Maar soms is het wel lastig inschatten. Een vriendin van mij heeft een zoontje gekregen en ik dacht dat die best een aparte naam had, maar daar zijn er nog 237 anderen van. Best veel...
Ik heb geen problemen met een top10 naam. Ik vind ze niet saai, maar gewoon leuke namen. Ik sta voor de klas en geef kinderen met dezelfde naam trouwens nooit een nummer.. wat akelig.. kan me niet voorstellen dat dit op een school gebeurt. Ik kijk gewoon de Lotte aan die ik bedoel, haha. Onze zoontjes hebben ook populaire namen, niet in de top 10, maar ik denk wel in de top 20 of top 50. Boeiend... ik vind het nog steeds de leukste namen. Ik heb meer moeite met namen die leuk zijn voor een kind, maar voor geen meter klinken bij een volwassene (Madelief, Finn....)
Mij boeit het ook niet of een naam in de top 10 staat. Maar wij hebben een wat apartere smaak qua namen betreft, dus zullen wij niet zo snel een top 10-naam kiezen. Saar vind ik trouwens een verschrikkelijke naam! Kenji komt trouwens maar 36 keer voor. Mijn eigen naam 43 keer en die van mijn man 20 keer. 'Onze' meisjesnaam komt 99 keer voor.
Grappig om die lijst te zien.. Wij hebben onze zoon een naam gegeven die we zelf ge mixt hadden , was nog nooit gegeven in Nederland en dit jaar 2x gegeven aan 2 kindjes .. Toch best grappig dat mensen dan jou naam kiezen ... Hihihihihi
Je kiest een naam omdat je hem leuk vind en niet omdat hij in een of ander suf lijstje voor komt. Snap niet waar men zich zo druk om kan maken. Een unieke naam ben ik nog nooit tegen gekomen.
Helemaal mee eens! Je kijkt toch niet naar een lijstje als je een naam voor je kindje kiest/zoekt/bedenkt. So what dat je kindje een naam heeft die 500x voorkomt. Jij vind het een mooie naam en je bent blijkbaar niet de enige! Ons dochtertje heet Liza. Met een 'z', omdat we dat mooier vinden. En dan komt ze straks met nog een Liza en 2 Lisa's in de klas...daar kan ik me echt niet druk om maken. Ja het is aan de juf om daar zo professioneel mogelijk mee om te gaan!
Tuurlijk. Helemaal mee eens. Alleen is die keuze wel deels gebaseerd op je eigen ervaringen. En mijn ervaring is dat ik het niet leuk vind een "dertien in een dozijn"-naam te hebben. Dus kies ik die voor mijn eigen kinderen niet uit. Maar dat is een persoonlijke keus. Moet iedereen voor zichzelf uitmaken.