Helft NL heeft moeite met rondkomen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Van nu.nl:

2. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Denk dat dat inderdaad helemaal klopt zoveel mensen zonder werk en asla en hoofd inkomt wegvalt dan krijgen de meeste echt problemen is ook logisch en alles word alleen maar duurder is voor veel mensen daarom ook moeilijk

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'Films, televisie en nieuws'

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik vind het wel heel veel mensen die nauwelijks rond kunnen komen. Bijna de helft!

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wow, heftig en verdrietig :(. Ik wist wel dat er steeds meer mensen met financiële problemen bijkomen, maar bijna de helft is wel heel erg veel. Het wordt tijd dat we met z'n allen uit deze crisis klauteren!!

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Vindt het niet gek.
    Las vandaag op teletekst (ned1) dat volgens het cbs de levensmiddelen ook weer met 3,7% duurder wordt.
    Daarbij komt nog eens die 21% op andere artikelen bovenop.
    En dan hebben we het nog eens niet over de andere dingen die of duurder worden of die gekort worden.

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    En toch is er afgelopen maand weer meer geld aan vuurwerk uitgegeven als de jaren daarvoor. Ik snap dat dus niet. Hoe kan dat dan?

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Breek me de bek niet open.. Ik snap er ook echt helemaal niks meer van.. :)

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Gekocht door de andere helft van NL :D

Maar het is ook niet zo raar dat het steeds meer moeite kost voor mensen om rond te komen, alles wordt maar duurder een euro hier 3 daar en al met zijn er nu al hele groepen mensen die te weinig in de maand binnen krijgen om van te leven en dat gaat alleen nog maar meer worden de komende tijd met het nog stijgende aantal werkelozen dat men verwacht.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Zo'n berichtje zegt mij eerlijk gezegd helemaal niks.
    Misschien hebben sommige mensen het moeilijk om rond te komen omdat ze hun uitgavenpatroon nog niet hebben aangepast aan een lager inkomen of aan een hoger prijspeil?
    Als je gewoon blijft doen wat je altijd deed, zonder daar verder bij na te denken, ja, dan kan het moeilijk worden om rond te komen.

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Oke we weten dat er meer geld aan uitgegeven is,maar we weten niet door wie.
    Mischien wel door de andere helft die nog wel kan rondkomen?
    En daarbij we weten ook niet of die mensen die dat vuurwerk gekocht hebben andere dingen voor gelaten hebben,zoals oa vakantie's.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Wij zijn echt veel meer gaan verdienen maar houden bijna net zoveel over als 4 jaar terug.

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Precies!
    Het gebeurt vaak dat iemand na het verliezen van een baan op dezelfde voet verder leeft als daarvoor en dan krijg je dus problemen ;). Maar zolang het op koopzondagen en zoals met afgelopen kerst op de markt in Beverwijk nog zwart ziet van de mensen zal het denk ik allemaal wel meevallen. Kom eens op zaterdagmiddag bij de Ikea, dan kun je over de hoofden heen lopen.

En nee ik scheer zeker niet iedereen over 1 kam want er is echt een groep die er helemaal niks aan kan doen maar er is ook zeker zo'n zelfde groep die gewoon vrolijk geld blijven uitgeven terwijl dat niet kan en dan achteraf lopen klagen dat het allemaal zo moeilijk is..

14. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dat gevoel heb ik dus ook.
    Er is kennelijk een grote groep die zegt zijn hoofd net wel of niet boven water te kunnen houden, maar ondertussen wel geld uitgeeft aan vuurwerk en andere luxe-zaken.

15. MamaPeetje

Ehm ik woon vlak bij een 'achterbuurt' en daar is minstens 30x zoveel vuurwerk afgestoken als bij ons in de straat. (koopwoningen) Ik weet dat daar allemaal werkelozen wonen omdat ik daar minstens 6x per week langs loop, die mensen altijd thuis zijn, en juist daar zijn bergen met vuurwerk afgestoken. En dat is OOK de groep die altijd wat te klagen heeft over van alles...

16. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ja er zullen zeker mensen bij zitten die zo doen.
    Maar ik bedoelde enkel en alleen dat het niet inhoud dat iedereen die amper rond kan komen zijn/haar geld kwakeloos uitgeeft.
    En over het vuurwerk weten wij alleen uit cijfertjes dat er meer uitgegeven is en niet precies door wie.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Wat betreft vuurwerk ken ik twee 'schuldigen': mijn vriend en zijn vader steken ieder jaar voor een paar honderd euro aan siervuurwerk af. Ik wil niet eens weten voor hoeveel precies :)
    Maar zij horen beide niet tot de categorie 'moeite met rondkomen', ook al hebben wij nu honderden euro's per maand minder te besteden dan vorig jaar.

18. MamaPeetje

Ja dat klopt. Maar als ik in mijn eigen omgeving kijk zijn er ook mensen die zich dat vuurwerk kopen eigenlijk niet kunnen veroorloven maar dan toch van hun laatste centen voor enkele honderen euro's zijn wezen halen want ja geknald moet er worden! En als het dan 1 of 2 januari is realiseren dat hun geld op is en dat de maand januari nog heeeeeeeeeeeeel lang duurt en er nog een paar dikke rekeningen aan zitten te komen :) En vervolgens in de klaagmodus dat er zoveel geld weggegeven is aan Griekenland bladiebla ;) (wat ook belachelijk is maar goed dat is weer een andere discussie)

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Sinterklaas zorgde ook al voor recordomzet in 2012, net als de vuurwerkomzet.
    Ik vind het maar vreemd dat al die omzetten record na record breken en dat de helft van NL zegt zo ongeveer in armoede te moeten leven.

Kwestie van de juiste prioriteiten stellen voor sommigen?

20. Bri

Bri Niet meer actief

Een groot deel van de mensen in NL heeft geen idee wat armoede inhoudt en gebruikt dat woord dus veel te makkelijk als ze het over zichzelf hebben, dat is wat ik denk.

Of ze vinden Sinterklaas en vuurwerk zó belangrijk, dat ze daarvoor willen bezuinigen op dingen die een ander weer onmisbaar vindt.

Deel Deze Pagina