Emma en Daan populairste namen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Niet één keer :), Mareau blijft nog even uniek.

2. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind heel veel van de top20 namen ook echt leuke namen. Leuk om de lijst te bekijken met een kinderwens.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahah mijn naam komt niet eens voor:D

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Blijft leuk die lijsten, Er zijn 22 Mira's bijgekomen dit jaar :D
    Ben nog steeds heel blij met haar naam..

De naam die we hebben voor haar broertje is dit jaar maar 5 keer gegeven. Zijn tweede naam is wel een stuk populairder, maar dat vind ik niet erg :D

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hoe kom jij aan 577?? Ik zie toch echt maar 227 staan met ph. Ik had hier al toevallig naar gekeken omdat als wij een meisje krijgen zij Sophia/Sofia gaat heten ;).

Naam van beide zoontjes is ergens in de 100x gevallen valt dus erg mee :D Schrijfwijze van mijn oudste die is in 2008 na maar 3x eerder in jaaaaaaaaaren voor gekomen. Met 1 letter meer heeft zijn naam een andere betekenis die wij veel mooier vinden.
    Moet wel zeggen ik vind veel namen leuk uit de top 20 zou het zelf alleen niet geven. Bij mijn oudste in de klas zitten al 4 luca's!

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Wij hadden op onze namenlijstjes echt alleen maar top 20 namen staan geloof ik. Geloof dat de 3 die het uiteindelijk geworden zijn deze keer op 1, 6 en 12 staan, lekker belangrijk, we hebben ze niet gekozen omdat ze populair zijn maar omdat wij ze mooi vinden, en blijkbaar zijn er veel mensen die er ook zo over denken. Onze kinderen zijn uniek, maar hun namen hoeven dat niet te zijn.
    Ik heb een naam die op zich best veel voorkomt, maar niet zo heel vaak in deze spelling. Heb het altijd enorm irritant gevonden dat ik op de eerste schooldag standaard mijn naam kon gaan zitten verbeteren op alles wat ik van school kreeg. Ik moet altijd zorgen dat ik het uitspel en dan gaat het vaak nog mis, mensen denken blijkbaar dat ik niet weet hoe mijn eigen naam geschreven wordt. Dat wilde ik niet voor mijn kinderen ook al wil ik mijn naam echt niet ruilen.
    Emma had ik trouwens misschien al wel 20 jaar in mijn kop zitten voor een eventuele dochter, dat het rond haar geboorte toevallig een hele populaire naam was vond ik geen reden o dan maar een andere naam te kiezen (en bovendien stonden alle andere namen die we hadden ook in de top 10), tsja, blijkbaar vinden meer mensen hem mooi. De kraamverzorgster zat al 30 jaar in het vak en dit was haar eerste Emma trouwens.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste 151x, jongste 55x

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Naam van mijn zoontje afgelopen jaar maar 8 keer.
    Niet dat het me wat uitmaakt al was ie 100 keer gegeven,we hebben we een naam gekozen omdat we em mooi vinden niet omdat hij niet zo vaak voorkomt.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    oudste staat op 1 en jongste op 12. En oudste heeft geen andere Emma in de klas en op het KDV is Fleur de enigste en in de 3 groepen 1/2 waar ze binnenkort naar toe gaat is ze de ook de enige.

Ben nog steeds erg blij met hun namen. Goed uit te spreken , geen spelfouten 1 of twee lettergrepen niet in elkaar geknutseld om maar orgineel te zijn en het klinkt erg goed bij elkaar.

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    o ja en Emma had ik echt al jaren in mijn hoofd ( toen rachel uit friends haar dochter Emma noemde dacht ik als ik een dochter krijg gaat ze Emma heten!!)

11. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Ik ken wel een paar Emma's, maar die zijn al weer een aantal jaren oud.
    En maar 1 Daan, en die is inmiddels 2. Dus het verbaast me dat dit de populairste namen zijn.
    De naam van onze oudste is 34 keer gegeven.
    En de naam van de jongste: 1 keer.
    Leuk!!

12. Yelice

Yelice Niet meer actief

Mijn naam staat zelfs weer in de top 20 wel anders geschreven maar toch het is een naam die je inderdaad weer heel veel hoort.
    Al hoorde ik hem vroeger nooit en ken ik ook geen andere meiden met deze naam.
    Ik ben bijna 30 dus leuk om te zien dat ik een naam heb die tijdloos is :D

13. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Mijn zoon zn naam is 300x gegeven en staat gelukkig niet in de top 20!

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Weet ik, was een typefout. Zie het nu pas:D

Maar toch wel aardig populair, als je ook de andere schrijfwijzes erbij zou nemen. Grappig he, dat die a zoveel verschil maakt.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ja dat vond ik ook al :) Mooie naam he :D Maar gelukkig nog niet zo populair als Sofie

16. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie naam, Sophia!

17. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Onze dochter hebben wij Emma genoemd, gewoon omdat het een hele mooie naam is. Nooit geweten dat ie vorig jaar en dit jaar op nummer 1 stond, maar geen problemen mee :) Ik ken verder geen andere mensen/kindjes die Emma heten.

Mijn neefje heet Daan, en ook die naam nog nooit gehoord verder.

18. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

De naam van mijn dochter komt ook niet vaak voor, maar toch zit er in de andere kleuterklas ook een meisje die zo heet en waarbij de naam hetzelfde geschreven wordt. Het is een kleine school dus de kans is ook heel groot dat ze bij elkaar in de klas komen.

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mij boeit het totaal niet als een naam meerdere keren is gegeven of helemaal niet....

als ie maar mooi is!

Onze zoon heeft een heel weinig voorkomende naam...
    ons volgende kindje zal een naam krijgen die vaker voorkomt , maar ik ken hier niemand die zo heet.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zeker een mooie naam!:) Het was ook direct beslist bij ons, was net 8 weken zwanger en nooit meer getwijfeld. Ik had ook helemaal geen andere namen in mijn hoofd, vond niets echt zo mooi als dit.

En grappig nu we deze naam 'gegeven' hebben, ik alweer rondloop met DE naam voor een eventuele tweede dochter.:D Zoontje is moeilijker, daar zullen we echt moeten puzzelen.

Deel Deze Pagina