We verwachten een zoon. Nu zag ik vanmiddag een bijzondere naam. Ik vraag me alleen af wat men daarvan vindt. Dus bij deze Wat vinden jullie van de jongensnaam Fenn?
leuke naam. In mijn straat heet een man van 80+ zo. Officieel heet hij Ferdinand, de naam is dus niet zo maar verzonnen. De dubbele -nn- komt van de 2x -n- in Ferdinand.
Ik ben Fen (met 1 n dus) al een aantal keer tegengekomen als meisjesnaam. De dubbele n maakt het op papier wat meer een jongensnaam (lijkt op Finn en Senn o.a.) maar de uitspraak voelt voor mij nog steeds iets te meisjesachtig...
Ik vind het een hele leuke naam maar het klinkt mij iets teveel als Fem. Ook als je snel kijkt lijkt het alsof er Fem geschreven staat
Hoi, Bedankt voor de reacties. We vinden het heel lastig om een leuke jogensnaam te bedenken. Op een of andere manier spreek de letter F me aan om daarmee te beginnen. We willen geen 13 in een dozijn naam. Gewoon een leuke naam bij een leuk stoer jongetje. Jules vinden we ook leuk en onlangs zag ik de naam Faber. Deze sprak ons ook aan. Fenn, Jules, Faber, Finn, Thijn beetje die stijl...
Fenn vind ik vreemd om 2 redenen. Ten eerste slaat die 2e N nergens op en ten tweede klink Fen(n) in mijn oren als een afkorting. Een mogelijkheid zou kunnen zijn Fender (populaire jongensnaam tevens een gitaarmerk) of Fabian ?
Ik vind het heel meisjesachtig klinken. Finn vind ik dan wel weer heel erg leuk. Zag laatst op FB voorbij komen dat er een Fabe was geboren.
Ik vind Fenn ook een beetje 'meisjesachtig' klinken. Fender vind ik wel heel leuk! Dit kun je ook makkelijk afkorten naar Fen, maar is wel stoerder en volwassener.
Ik vind het wel kunnen. Heb een vriend die Fenno heet dus daar doet het mij aan denken en geen meisjesnaam