Zo Moe Maar Niet Slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1ste Wondertje, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Ons meissie is overdag veel wakker. Ze slaapt hoogstens een uur achter elkaar. Maar ze is dan zo moe dat ze een huilbui erom krijgt. Als ik haar dan de speen geef is ze weer rustig en valt ze in mijn armen in slaap. Leg ik haar in bed dan is ze zo weer wakker.

Nu slaapt ze 's nachts ook nog niet goed door, dus ben bang dat ze nu te weinig slaap krijgt. Wat kan ik doen om haar beter te laten slapen. Voor mij is het geen probleem, maar voor haar vind ik het zo zielig...

xxx

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik lees even mee, jouw verhaal lijkt zo goed op dat van mij. Ik "vrees" dat het inbakeren wordt. Niet dat ik dat erg vind hoor, voor alle duidelijkheid. Alles voor de baby he :D

3. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    als je kindje oververmoeid is slaapt ze 1 uurtje en is ze dan weer wakker. Ons zoontje had dit ook in het begin. we hebben er toen heel veel structuur en regelmaat ingebracht en de dag erna is hij al door gaan slapen.
    we zijn op vaste tijden gaan voeden. elke keer dezelfde volgorde aangehouden: wakker, verschonen, eten, spelen/knuffelen, slapen. max 1 uur wakker daarna naar bed of in de kinderwagen in de kamer.
    1 uitstapje op een dag en niet te veel prikkels per keer wakker.
    Hij moest ook leren zelf in te slapen. Toen hij dat door had ging het heel goed. Om hem meer rust te geven bij het slapen hebben we ook een bakerzak voor hem gekocht. Hij werd steeds wakker van het gezwaai van zijn eigen armen.

ik hoop dat je iets hebt aan hoe wij het gedaan hebben. Misschien vind je er iets wat ook bij jou en je kindje past.

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Welke bakerzak heb je precies gebruikt? ik zit erover na te denken om ook iets van bakeratributen te halen. Ik denk niet dat hij de traditionele bakerdoeken nodig heeft. Ik heb hem nu al een paar dagen standaard van 17u tot 19 strak ingewikkeld in mijn draagdoek in de kinderwagen beneden liggen waar ik een oogje in het zeil kan houden. Het lijkt mij fijn om een bakerzak oid te gebruiken waarmee hij in bed ook kan slapen overdag. 's nachts gaat het wel goed, enkel overdag is het een beetje een gekwakkel. Ik merk wel dat zodra hij in die draagdoek zit, hij binnen 10 minuten vertrokken is naar dromenland.

Ik vind het erg om te lezen dat mijn kind oververmoeid is. Je heb zeker gelijk hoor begrijp mij niet verkeerd, ik zie hem ook constant gapen en jammeren en zo, maar ik voel mij een beetje "mislukt" als het ware omdat ik mijn kind overdag heel moeilijk in slaap kan krijgen :( qua regelmaat en prikkels zit het hier wel goed.

5. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ik begrijp helemaal wat je bedoelt met dat je het vervelend vindt om te horen dat je kindje oververmoeid is...
    ik kreeg het te horen toen mijn kindje 5 weken was en ik heb ontzettend gehuild.. ik deed alles voor hem en probeerde alles zo goed mogelijk te doen en nog sliep hij niet goed... ook vooral overdag.
    zo klein zijn ze nog zo snel oververmoeid. als ze langer dan 1 uur wakker zijn kunnen ze al oververmoeid raken. Ze kunnen zichzelf ook nog zo wakker houden door ongecontroleerde bewegingen...ze moeten echt bij de eerste signalen van vermoeidheid naar bed!!! in het begin vond ik het moeilijk in te schatten of ik die signalen wel zag.. mijn zoontje gaapje niet maar was wel moe. ik hield in het begin de klok aan. daarna en nu nog steeds gaat het op gevoel en gaat hij soms een half uurtje eerder of later naar bed.

ik had een puckababy. als je googled heb je het zo gevonden op internet. best een prijzig slaapzakje maar voor ons was het dat wel waard.

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Heel erg bedankt voor je snelle reactie! Ik denk zelf dat een Puckababy misschien iets te los zal zitten voor Tim. Ik had zelf al gedacht aan snug&Tug. Misschien ga ik even rondneuzen op MP of ik daar een exemplaar kan kopen.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier heb ik dat ook gehad, maar het is een fase geweest hier ong 2 weken. Idd op de arm slapen maar in bedje gelijk weer wakker worden. Nu slaapt ze wel weer in bedje, valt ook in bedje in slaap en als ze op de arm in slaap valt dan slaapt ze meestal ook door in het bedje.

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Dit hebben wij ook gehad.

Het is vreselijk om te beseffen dat alles wat je voor je kindje doet gewoon niet genoeg is. Ons zoontje had echt bakerdoeken nodig om goed te slapen.
    Uiteindelijk bleek hij Kiss syndroom te hebben, maar ik denk niet dat dat de enige oorzaak voor zijn 'niet willen slapen' was. Hij is gewoon een heel onrustig jongetje...
    Rust en Regelmaat werkte hier goed, en nog... Als ik met hem wegga en ben 2 uurtjes weg dan ben ik daarna 1,5 uur bezig om hem in slaap te krijgen, zo belangrijk is het voor hem om te weten waar hij aan toe is. Gaat het anders, is ie helemaal van slag.
    Geloof me, het wordt beter! Mijn zoontje is nu vier maanden en we zijn helemaal op elkaar ingespeeld!

Trek je vooral niets aan van mensen die zeggen dat je geen makkelijk kind krijgt als je teveel structuur biedt... Het ene kind is gewoon 'makkelijker' dan het andere.

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Hebben jullie kindjes geen last van de 8 weken sprong?

Herken namelijk heel erg veel in jullie verhalen, lisa heeft dit ook al een paar dagen en ik denk dat het de 5 weken sprong is..

10. 1ste Wondertje

@ All,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Het inbakeren (of hoe je het schrijft), deden we altijd al met een gewone badcape. Wist niet eens dat er speciale doeken voor bestonden :) Dat gaat wel goed, maar omdat ze zo bewegelijk is, is ze er zo weer uit. Mss toch maar zo'n speciale doek kopen.

Even over het opmerken van je kindje of het moe is of niet! Ik twijfelde in het begin heel erg. Ik dacht altijd als ze moe ik slaapt ze ook wel in de box. Maar dat deed ze dus bijna niet. Nu leg ik haar als ze begint te miepen gewoon in bed, wel met de speen. Daar slaapt ze lekker mee. Maar ze kan ook gewoon in slaap vallen. (Maar dat is dan wel meestal op mama's arm haha).

Ik vind regelmaat juist goed, en dat ben ik haar ook steeds aan het bij brengen. Alleen vinden mijn schoonouders dat niet zo belangrijk. Zelfs mijn man moet ik het voorkauwen. ;);) Het is ook best moeilijk en hij vind het zielig als ze huilt, maar ik zeg hem steeds als we nu niet doorzetten gaat het nooit goed. Dus hij is nu wel om. Maar ik ben alleen bang voor de oppas dagen van mijn schoonmoeder. Die geeft haar of teveel eten of juist helemaal niet. Afgelopen dinsdag had ze haar laten slapen terwijl ze allang eten moest. Dus 's avonds toen ze weer lekker sliep moest ik haar dus wakker maken, omdat ze anders veel te weinig binnen kreeg.
    Heb het tegen mijn man gezegd, en hij zal er hopelijk voor zorgen dat zij zich ook aan mijn regels houdt.
    Het is een schat van een mens hoor, begrijp me aub niet verkeerd, maar hun opvoeden verschilt zoveel dan dat van die van mij. Dat is wel frustrerend soms.

Sorry meiden, moest er ff uit.... :):):):)

xxx

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dochterlief hier slaapt hier overdag altijd een uur maximaal.
    In de wagen als we weg gaan slaapt ze makkelijk 3 uur achter elkaar.
    Alleen in de avond wil/kan ze moeilijk de slaap vatten of zich over geven aan de slaap.
    Van een uur of 17.00 tot een uur of 22.00 uur is het lachen, gapen, huilen en op de arm in slaap vallen.
    Leg ik haar in bed dan is ze met 10 minuten weer wakker en huild ze zich echt overstuur.
    In bakeren is hier niet nodig omdat ze niet wakker wordt van haar armen.
    Tja is moeilijk maar zal ook wel weer over gaan.

1e wondertje< waarom wakker maken voor een voeding?
    Als ze honger heeft dan roept ze wel neem ik aan of heeft het een andere reden.

12. 1ste Wondertje

@ Kimmeding,

Het wakker maken vind ik hoort bij de regelmaat. Zowiezo moet ik haar altijd voor haar laatste voeding wakker maken, anders is ze 's nachts niet te genieten haha Dan slaapt ze de nacht minder goed door.

Ze gilt vanzelf wel wanneer ze honger heeft, maar dan krijgt ze nooit die regelmaat. En dat vind ik wel belangrijk.

xxx

Deel Deze Pagina