Emma matras

Discussie in 'De lounge' gestart door Miracle79, 27 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Benieuwd naar jullie ervaringen met het Emma matras. Wil morgen even gaan testen bij BeterBed maar ben vooral benieuwd wat de ervaringen zijn van mensen die rugklachten hebben/hadden.
    Ik kijk nu naar de Emma Hybrid maar de Emma O2 is er ook en is de helft van de prijs. Is het verschil echt zo groot? En helpt het dus echt als je rugklachten hebt?
    Ik loop al jaren met rug en bekken klachten. Fysio, chyopractor, neuroloog, manueel therapeut, niemand weet de oorzaak te vinden. We hebben nu matrassen van ikea met traagschuimtoppers maar dit lijkt het alleen maar te verergeren.

Ik hoor graag jullie ervaringen :)

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.648
    113
    Vrouw
    We hebben er 1 besteld voor oudste zoon. Die komt pas over 2 weken. Dus nog geen ervaring.
    Ik vond het wel een goed verhaal was ze bij beter bed vertelden. En vond het er goed uitzien. En zoon vond het fijn liggen.

Mijn ervaring met rugklachten is dat een goed matras wel echt verschil maakt. Mijn advies is dus om het goed uit te proberen.
    In de winkel. Maar er zit ook een aantal weken garantie op, mocht blijken dat je er toch niet goed op slaapt.

Miracle79 vindt dit leuk.
  3. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Op de website van Beter Bed zeggen ze dat ze het de volgende dag leveren maar begrijp dat ze een levertijd hebben? Twijfel namelijk of ik 'm daar moet halen of online. Bij Emma zelf scheelt het 200,- maar hoor wisselende verhalen over de levertijden.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.577
    113
    Bij ons raadde Beter Bed Emma juist niet aan: veel marketing, eigen merk voldoet net zo goed.

Geen idee wat wijsheid is. Denk wel dat Beter Bed met commissies werkt en verkoopt wat ze moeten verkopen ivm sales cijfers of zo.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.354
    113
    Vrouw
    #5 Zonnestralen, 27 sep 2023
    Laatst bewerkt: 27 sep 2023
    Van de hybrid namen mijn rugklachten snel toe. Dit omdat hij heel hard is. Voor 350 heb ik er een topper van de Wehkamp op gelegd. Nu ligt het wel lekker.

Mijn pocket deluxe gold (BB) lag gelijk goed. Maar die is wel gekrompen.

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik heb verschillende geprobeerd en ging naar huis met een m-line. Het is heel persoonlijk, dus goed dat je gaat proberen. Probeer dus ook andere merken.

7. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Oh wow echt joh? Ja ik wil dus juist van die toppers af. Had je het matras getest vooraf?

8. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Ja die M-Line lees ik hele goeie dingen over maar die ligt boven ons budget ben ik bang :(

9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Mijn vriend heeft een Emma (geen idee welke) en die vind ik wel heel fijn liggen. Heb zelf ook snel last van mijn rug/nek maar bij hem geen last van

10. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Ik heb een paar matrassen met pocketsprings en memory foam. Allebei ooit bij Groupon (de Franse versie) gekocht. Waren niet eens heel duur. Ze liggen allebei echt heerlijk, en ik heb behoorlijk last van rugklachten bij een slechte matras. Voor mij dus niets anders dan pocket springs meer...

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wij hebben het Emma O2 matras. Lekker matras, rugklachten zijn niet verdwenen, maar met dit matras aanzienlijk minder geworden. Mijn ervaring met mijn rugklachten is dat binnenveringsmatrassen echt killing zijn. Het Hybid matras vind ik dan ook echt niet fijn.
    Laatst een paar rondes matrassen testen gedaan, omdat we een ander bed willen en voor mijn rug springt een Temur Pro plus (medium/firm) met kop en schouders boven de rest uit. Zodra ik daarop ga liggen ontstaat er een gevoel van rust in mijn rug, echt heeeeeerlijk. Nog even doorsparen alleen:)

Over je onverklaarbare rugklachten.. Heb je al eens overwogen om een röntgenfoto te laten maken? Toen ik nog met enorme klachten rondliep en ook al van alles had ondergaan aan therapeuten, stelde ik dat voor aan mijn huisarts. "Daar zie je toch niets op" was zijn legendarische antwoord:rolleyes: Toch aangedrongen dat ik dat wel wilde en daaruit is gebleken dat ik de ziekte van Scheuermann heb, een aangeboren erfelijke afwijking. Niets aan te doen, maar door dit te weten wel gerichter mee om te gaan en zodoende te zorgen dat de klachten binnen de perken blijven.

Succes met matrassen testen, is echt niet te doen bijna. Tot je op de voor jou perfecte ligt, dan denk je "yesss dit is um"

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik kreeg er ontzettende rugpijn van en heb hem terug gestuurd. Dat soort basismodel.

13. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hier een slechte ervaring. Was echt 10 x niks dat Emma matras. Het is voornamelijk marketing.

Gelukkig kan je het terug sturen binnen 100 dagen zonder te hoeven ruilen.

In de winkel wel getest maar dat is zo'n kort moment. Rugklachten werden hier aanzienlijk erger. Janken van de pijn (gelukkig waren de oude matrassen toen nog niet weg).

14. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hier positief. Ik heb snel last van mijn rug, heb een stevig matras nodig.
    Oude matras sliepen we een kleine 7 jaar op toen ik steeds meer last van mijn rug kreeg. Matras was niet fijn meer voor mijn rug.

Emma gaan proberen, wij hebben die O nog wat. Binnen de kortste keren geen last meer van mijn rug, slaap er goed op! Stevig matras, iets zachter dan onze vorige, maar hij vormt zich naar je.

Emma kussen ook geprobeerd, dat was niks voor mij. Heel hard en stevig.

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook de m line. Met Black friday toen gekocht met aanbieding. Duur maar ligt echt fantastisch!

Miracle79 en Butchke vinden dit leuk.
  16. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier ook op zoek naar een ander bed.
    Ik ben rugpatient (gebroken rug gehad, artrose, 1 tussenwervel_kraakbeen is verdwenen)

Emma matras getest op onze huidige boxspring, lag vreselijk!! Zelfs mijn man die eigenlijk op ieder matras wel slaapt, kon er niet op liggen. Dus geld terug gekregen.
    Tempur getest in een beddenzaak, ook vreselijk en werd ook afgeraden door verkoper omdat het matras in mijn geval, onvoldoende ondersteunt. Lag meteen in een soort kuil.
    Beter bed eigen merk getest, ook niet fijn.

Bij de slaaptest van beter bed kwam eruit dat voor mij een Mline coolmotion 8 het beste zou passen. En ik moet zeggen, het matras lag goddelijk! Nu nog op zoek naar een ander bed.

17. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik heb de harde Emma One matras sinds kort en vind 'm echt heerlijk. Ik word er gewoon blij van als ik 's avonds er aan denk als ik weer richting bed ga. Voor mij zijn veel matrassen snel te zacht en deze is juist wel heel fijn. In slaap ook beter, heb geen slapende armen meer (wat ik nooit aan het matras gelinkt zou hebben) en ook geen rugpijn meer. En hij was maar 180 Euro.

Heb 'm gewoon bij Emma besteld, duurde wel een paar weken voor die kwam maar ik heb dan ook 80x200 besteld en dat is nou niet zo'n gevraagde maat, kan daar ook wel aan liggen.

18. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.381
    1.324
    113
    Vrouw
    Wij slapen enkele jaren op de Emma O2 maters en het is heerlijk slapen!

19. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.794
    8.463
    113
    Vrouw
    Ik wilde eerst ook een Emma matras maar wij zijn uiteindelijk op swiss sense uitgekomen. Heeerlijk bed! Ik moest wel even flink wennen de eerste week maar daarna was het echt top.

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier ook een topper gehad voor ons twee persoons. In het begin lag het lekker na 2 wkn begon ik rugklachten te krijgen. Daardoor hebben we hem teruggestuurd. Maar man heeft een enkele besteld want die kan weer niet op de swiss sense liggen ... die ligt dus nu als een prins op de erwt naast me :D

Deel Deze Pagina