Wat een verhaal! Echt zielig voor jullie meisje. Heel veel sterkte gewenst de komende periode, ik hoop dat alles zeer vlot zal verlopen. Duimen draaien voor jullie meisje
Ellen, wat een verhaal! Natuurlijk duim ik voor Emma! Ik hoop dat ze tijdens de operatie ontdekken dat ze het heel mooi kunnen repareren en dat Emma zo veel mogelijk arm- en handfunctie terugkrijgt! Hele dikke knuffel voor jou en voor je vriend/man. Sterkte meis!
Mijn dochter is met een schouderdystocie ter wereld gekomen. Ze was 9,5 pond en wilde de spildraai niet maken. Achteraf (na 3,5 uur persen) bleek dus dat ze met haar schouder bleef steken achter mijn schaambot. Uiteindelijk heeft de gyn haar gehaald door, nadat het hoofdje geboren was, met zijn hand naar binnen te gaan en haar schouder los te maken. Hierbij heeft hij haar rechterarmpje moeten breken en ik ben zo ongeveer uit elkaar gerukt en kon 3 weken niet lopen na de bevalling. Nadat dit gebeurd was, was men ook bang voor een EP bij Nova, maar gelukkig bewoog ze haar gebroken armpje meteen. Wel is doordat zij drie weken ingepakt zat een voorkeurshouding ontstaan, waardoor ze nu een scheef en plat hoofdje heeft. Haar armpje beweegt ze nu nog steeds niet zo goed als de andere, maar ze krijgt nu wel fysio en ik moet haar stimuleren met spelen. Het verzorgen van een ingepakt kindje valt niet mee, maar je wordt er wel handig in. Gelukkig is het nu niet zo warm, dat scheelt al iets. Mijn meisje kon helemaal niet in bad en dat was precies tijdens de hittegolf van de zomer, dus alles ging smetten. Was niet leuk. Hopenlijk komt het helemaal goed met het armpje van je dochtertje. Sterkte!
Ellen wat een rotverhaal Ik wil jou, je man en natuurlijk Emma heel veel sterkte wensen en ik duim hartstikke hard mee op een goede afloop. Liefs Michelle
Wat erg voor jullie en voor je kleine meid! Ik duim mee hoor!!! We hebben (helaas) uit ervaring gezien dat kleinetjes er gelukkig vrij vlot weer bovenop komen, zelfs bij zware operaties. Onze kleine vent heeft met 5 mnd een open-hart operatie gehad, en na twee dagen was hij van de IC af, en na 1,5 alweer thuis!!! We vonden het wel een enorm zware tijd. Veel stress of het wel goed zou komen, en van het op en neer rijden naar het ziekenhuis. Ik vond het zelfs heel spannend hem weer vast te houden voor de eerste keer sinds de operatie! Hoop op het goede, en steun zoveel als je kan op je vriend/man en familie en vrienden. Praat er over, en ga zo vaak als je kan bij je kleine zijn, daar knappen ze nog eerder van op!!!
Natuurlijk duim ik mee! Ontzettend veel sterkte met elkaar gewenst en ik hoop zo dat het voor Emma meevalt
oh wat erg, ik duim ook mee. zo'm kleintje onder het mes.brr maar als ze later haar armpje kan gebruiken *al is het maar een beetje dan zal het wel de moeite waard zijn. sterkte
Jeetje wat heftig!!! heel veel sterkte toegewenst! hou je ons op de hoogte? nogmaals sterkte met alles.
Natuurlijk duim ik ook! Wat verdrietig allemaal! Ik hoop dat het jullie heel erg mee zal vallen en dat de operatie heel goed geslaagd zal zijn. Ik denk dat het kruipen en alles je heel erg mee zal vallen, kinderen zijn zo flexibel, dat komt vast helemaal goed, ook al is het met een half handje. Hele dikke knuffel en heel veel sterkte toegewenst @Arja, ik schrik een beetje van je verhaal. Bij mijn zoontje was ook sprake van schouderdystocie (5070 gram), ook is er met een hand naar binnen gegaan om te draaien en ben ik op handen en knieen bevallen. "Gelukkig" heeft mijn zoontje enkel het kiss-syndroom er aan over gehouden (hij liep wel blauw aan tijdens de bevalling) en heb ik nergens last van gehad (geen hechting en ik zat direct weer op de bank tv te kijken, ik heb ook nauwelijks geperst, wonderlijk). Het kan dus ook anders lees ik nu en daarom schrok ik een beetje. Ik geef je een hele dikke knuffel want het is heel heftig lijkt me.
Ik duim ook voor jullie! Het lijkt me heel erg zwaar.... Eva bleef tijdens de bevalling met haar schouders vastzitten en toen ze na veel geduw en getrek geboren was, bewoog ze haar linkerarm niet. De kraamhulp had het de dag erna over evt. een erbse parese, ik had er toen nog nooit van gehoord. We hadden zelf ook echt het idee dat het iets tijdelijks was en niets ernstigs, we maakten ons totaal geen zorgen, waren zo blij dat ze het verder prima deed. En we hadden ook wel zoiets van, met een erbse parese kan je ook goed leven. Niet erbij stilstaand dat het behoorlijk ingrijpend is. Maar gelukkig ging ze na een paar dagen haar arm te gebruiken en na een week zag je er niets meer van. Wat het nou precies was weten we niet, misschien in mijn buik een beetje klem gezeten. Ook al maakte ik me destijds geen zorgen, achteraf ben ik zo blij dat het geen erbse parese was... Ik wil jullie heel veel succes wensen de komende tijd en hopelijk gaat de operatie goed en kunnen jullie snel resultaat zien!
Wat een ellende heb jij/jullie al moeten meemaken zeg! Wordt gewoon verdreitig als ik dit verhaal lees... Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen om door te gaan en dat jullie de verzorging van jullie meisje straks maar gauw onder de knie mogen hebben. Duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim.....
Ik duim ook , het doet me gewoon pijn in mn hart als ik jullie verhaal over jullie dochtertje lees .. heel veel sterkte en succes !!
ellen, wat naar dat jullie en emma dit overkomen is! ik vind het knap hoe goed je er mee omgaat en hoe nuchter en duidelijk je er over schrijft, ondanks de emoties die jullie ongetwijfeld hebben. ik duim hard mee dat de operatie goed gaat, ze geen tegenvallers tegenkomen en dat ze zo goed als mogelijk weer hersteld! heel veel sterkte de komende stressvolle tijd en doe de kleine emma maar een dikke knuffel! liefs, lauwie
Ach gossie wat een vervelend verhaal, arme meid. Hopelijk kunnen ze het een beetje herstellen en valt het herstelproces voor jullie en haar mee. Sneu hoor...
pfff, na jullie verhalen geloof ik dat ik maar aan ga sturen op een geplande keizersnee (vorige was ook een keizersnee door een uitgezakte navelstreng) jeetje wat eng...
Net als alle anderen hier wil ik je ook heel veel sterkte wensen en natuurlijk ook voor de vader en vooral voor Emma groetjes verse mamma