hey dames, Ik ben (nog) niet zwanger maar ben al over namen aan het nadenken voor een 2e kindje. Voor een jongetje is er maar één naam die we allebei erg leuk vinden, dus die gaat het sowieso worden. Meisjesnamen zijn wat moeilijker.. ik vind er heel veel leuk, maar mijn man vind veel namen die ik leuk vind niet leuk. Emma vind hij wel leuk, misschien wel erg populair.. Marlie vind hij wat minder leuk. Ik vind ze allebei erg leuk Welke zouden jullie kiezen?
Emma is wat klassieker, het is net wat je wilt dat de naam uitstraalt. Om een knoop door te hakken zou ik kijken: hoe past het bij de achternaam? Hoe staan de initialen? Wat is de betekenis? Succes!
Het past allebei wel goed bij de achternaam eigenlijk... ook de initialen kunnen prima bij allebei de namen. Wat ik wel lastig vind bij de naam 'marlie' is dat mensen het kunnen gaan uitspreken net zoals je Bob Marley uitspreekt dat vind ik namelijk niet mooi. Ik wil het uitspreken als Mar-lie. Dus niet met langere a-klank...
Marlie! Emma is mooi maar zo veel al gegeven. Zeg je Mar-líe (klemtoon op lie) of gewoon Marlie zoals bob marley?