Emmertje vol

Discussie in 'De lounge' gestart door Kache, 30 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Meis toch:( dikke knuf

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Wat naar allemaal.
    Wat mij te binnen schiet is dit:
    - stoppen met bv. Natuurlijk wil je het zo lang mogelijk meegeven maar je moet er zelf niet aan onderdoor gaan. Toen ik zelf ben gestopt voelde het als een enorme opluchting. Maar dit is een moeilijke beslissing om te maken en wie ben ik om te zeggen dat je moet stoppen.
    - probeer iemand te zoeken die eens per twee/drie weken jou wil helpen met de 'grote' dingen in huis. Zoals bijvoorbeeld de badkamer een geote beurt, ramen zemen en de keuken eens goed uitsoppen. Hoeft niet voor niks te gebeuren natuurlijk, het bedrag kan je makkelijk missen want je hebt er zoveel aan.

Verder wil ik je succes en sterkte wensen, hopelijk heb je alles snel weer op de rails.

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach, wat naar allemaal! Vooral van je vriendin, dat zal er wel inhakken!

Kan je je niet ziek melden op je werk? Ik denk dat je die burn-out/overspannenheid namelijk al hebt...

Sterkte met alles!

Oh, ik las het advies stoppen met borstvoeding. Mmm, als jij borstvoeding fijn vindt om te doen en wilt blijven geven, is dat geen goed advies. Mij gaf het juist in barre tijden extra veel kracht.;)

4. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Wat heftig allemaal. Ik zou als eerst langs de huisarts gaan, en dit allemaal met hem/haar bespreken. En ik weet niet hoe je relatie met je werkgever is, maar indien mogelijk dit bespreekbaar maken. Een stap terugnemen, en eerst even evalueren (opschrijven) wat de hoofdzaken en bijzaken zijn zodat je meer overzicht krijgt. Erg belangrijk, probeer zo nu en dan een halfuur/uur helemaal niks te doen! Desnoods even een time-out nemen mbt je werk. Zodat je even ademruimte hebt. Straks je heb niks aan jezelf, laat staan je kinderen, partner en werkgever. Sterkte!

5. Lisette89

Lisette89 Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.045
    37
    48
    Jeetje wat heftig en naar!! Ontzettend veel sterkte!! Dikke knuffel!!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Meid toch.

Wat mij te binnen schiet wat het misschien makkelijker maakt.

Allereerst jezelf naar de huisarts brengen en uitleggen hoe en of wat.
    Grote kans dat die zegt , rustig aan eerst voor jezelf zorgen.
    Dus ziekmelden op het werk en eerst weer tot rust komen.

Je partner en jij allebei 1 dag oudersschapsverlof aanvragen of jij de "reguliere"regeling, Ouderschapsverlof | Verlof en vakantie | Rijksoverheid.nl.

Dan hebben jullie over 2 maanden voor langere tijd allebei 1 dag dat jullie de zorg volledig kunnen overnemen/overgeven. Sowieso erg makkelijk met 3 kids en allebei werkend lijkt me.

Kan je partner schuiven met uren? dat hij bijv. 2 dagen later begint en eerst zoon naar school brengt , dat jij dochter brengt. S middags bij halen vraag of dochter bij een vriendinnetje mag of vraag voor de hoeveelheid dagen dat jij werkt BSO aan. Dan kan je haar in overleg met BSO natuurlijk wel eerder halen (als jij terug komt van school zoon) maar dan heb je in ieder geval een veilige opvang voor haar waar ze wat drinken en wat te eten krijgt , alvast even tot rust kan komen en jij ook rustig van de ene school naar de andere kan rijden . Dit kan je ook met voorschoolse opvang doen als het halen geen probleem is he! dat je dochter om 7.30 op de Voorschoolseopvang brengt en dan doorrijd voor zoon.

School van zoon zou ik gesprek met directeur aanvragen en het uitleggen, aangeven dat het "management" wel kan vinden dat je het moet regelen. Maar dat het mij belangrijker lijkt om rustig naar school te kunnen rijden zonder opgefokt te zijn van het op tijd zijn. zodat jullie ook veilig op school aankomen. Of heeft school liever dat hij 9 x niet 10 min. te laat is en de 10 e x in een ongeluk zit?
    Laat hun anders meedenken, brief schrijven naar gemeente dat het voor de leerling gewenst is dat hij door een vervoerder gebracht word, omdat jij simpelweg jezelf niet in tweeen kan delen.

Geen zorgen maken om je jongste , die is 1 die draait nu mee in een hectisch gezin. Voelt uiteraard jou spanning . Laat gaan, geef ook aan bij cb . Jongens prima maar ik heb nu veel op mijn bord , volgende afspraak word gepland volgens regulier schema, even rust inbouwen . Mocht er iets zijn trek ik aan de bel. En bedenk jezelf: Wat is het ergste dat kan gebeuren , dat jullie kleine een achterstand heeft en dan je kan dat niet oplossen 1,2,3. dan zouden er als ze ouder is testen gedaan moeten worden, dat kan nu nog niet. laat dat even los, verder eet, drinkt, slaapt en speelt neem ik aan wel gewoon.. dan gaat het prima eerst en kijk je over een half jaar verder.

Als borstvoeding stress geeft (want ik vind het niet gek dat het moeilijker gaat met alle dingen die jij op je bordje krijgt) stoppen. Ze is ruim 1 , ze heeft meer aan een moeder die wat rust krijgt als aan borstvoeding die niet lekker loopt. maar dit is een keuze die alleen jij kan maken..

qua huishouden, vraag vriendinnen om je te helpen. Geef aan jongens ik trek het even niet. 2 vliegen in 1 klap, huishouden word aangepakt en je kan even van je af praten. Wil je dat niet en hebben jullie er het geld voor vraag of iemand een goede huishoudster heeft/kent en laat haar 1 x per week/2 weken 3/4 uur door je huis heen gaan.

7. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Waar is je man? Vriend?

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Logisch hoor meid dat je er even helemaal doorheen zit!

Veel is al als tip gegeven..

Kijk inderdaad wie je zou kunnen en willen helpen. Hopelijk draait de gemeente bij maar zo niet zou ik echt even bij de mede mama's op school rondvragen. Of Fam oid.

De bv loopt nu ook niet geweldig,dit geeft dus ook stress omdat je met je vragen blijft zitten. Misschien geeft stoppen wat dat betreft ook wel weer rust. Je hebt het al super lang volgehouden,je moet er alleen wel zelf achter staan..

Mbt ontwikkeling van je jongste zou ik zeggen ; laat je niet gek maken! Tuurlijk is het niet fijn als cb zorgen uit maar mijn mening is dat kinderen daar wel heel erg in hokjes worden gezet en ieder die buiten het hokje om ontwikkeld een aandachtsgeval is. Geef het nog even de tijd. Misschien is er wel wat maar op deze jonge leeftijd kan er nog zo veel veranderen/bij geleerd worden in korte tijd.

En dan het verschrikkelijke verlies van je vriendin, als ik het zo lees kom je er ook niet aan toe je verdriet hiervan toe te laten wat me echt niet meer als normaal lijkt na dit verlies. Kun je er wel goed over praten met andere vrienden,partner bijv?
    Sterkte in ieder geval meis! Ook omdat ze nog geen rust plaats heeft lijkt me dit heel zwaar..

Echte tips dus om het emmertje leeg te kiepen heb ik niet,maar wellicht dat er met kleine beetjes weer wat uit kan lopen met de tips van zp hier.

Knuffel!

Deel Deze Pagina