Vandaag ben ik, om assecoires te kunnen kiezen, mijn trouwjurk wezen passen. Vanaf dat ik dat ding aan had, heb ik alleen maar kunnen huilen. Ik ben er zo enorm in! Terwijl ik eerder te dun ben dan te dik. Maar door mijn zwangere buik lijk ik van de zijkant echt gigantisch. In mijn gewone kleren voel ik me super nu ik zwanger ben. Ik benerf trots op hoe ik eruit zie. Over 4 weken trouw ik, en ik heb al getekend voor dat veel te dure ding. Zit erover te denken gewoon een h&m jurkje of iets en dat ding onvermaakt te verkopen. Heb zo'n spijt! Dat moest ik even zeggen..
He bah en je moet je juist super voelen in de jurk! Kan je dit niet aangeven, wellicht kunnen ze met kleine aanpassingen de jurk zo maken dat je, je er wel goed in voelt?
O dat is balen.. Denk je dat of is het zo... Is een verschil. Al doet het niets af van je gevoel natuurlijk. En als je foto's maakt en bekijkt heb je dat idee dan nog? Vaak denk je het in de spiegel, maar als je foto's terug ziet is het helemaal niet zo... Sterkte met je gevoel!!
Jeetje wat vervelend!!! Wat zei de mevrouw toen jij stond te huilen? Heb je aangegeven hoe je je voelt in de jurk?? Daar moet toch gewoon een oplossing voor komen???? Heel veel succes!!!!!!!!
Niet het gevoel wat je wil hebben in je trouwjurk. En dit had je de andere keren tijdens het passen niet?
Ja, ik heb het aangegeven. Moest wel, kon mijn tranen niet meer stoppen (best gênant). Ze zeggen allerlei aanpassingen te kunnen maken, maar ik heb er gewoon geen vertrouwen in. Ik ben een groot wit vlak van opzij! Kon die vrouw die hielp met passen ook wel wat aandoen! Ik had al een grote buik voor iemand van 6 maanden, zei ze. Dat is helemaal niet waar!! Ik ben gewoon smal en klein van stuk! In totaal hooguit 6 kilo aangekomen. Maar ja zij was gedurende de hele zwangerschap maar 6 kilo aangekomen. ARGH! Waar bemoeit ze zich mee! Sorry hoor, ik gooi het er even uit Wel bedankt voor je antwoord
Ik hoop voor je dat dit opgelost kan worden! Tuurlijk heb je ergens voor getekend, maar een huilende bruid kan niet! Succes meid!
Foto's maken heb ik niet gedaan... Ik wilde de jurk uit!! De vorige keren dat ik pastte was ik nog niet en nog maar net zwanger toen zat hij natuurlijk erg mooi.. Had het me gewoon anders voorgesteld met een zwangere buik. Sorry voor de warrige reacties, ik ben net op m'n werk, dus typ ik gauw gauw voor ik moet beginnen
Ik zou er nog eens een nachtje over slapen.. Ik weet niet wanneer je de jurk gekocht hebt en uitgezocht? Je lijf is nu eenmaal anders nu je zwanger bent en valt dus het model ook anders als op de 'normale' jurk. Ik zou me proberen te focussen op je buik, zorgen dat die super uitkomt in je jurk! En laat een hele goede vriendin oid een mening geven. En bekijk samen of de verstel optie's iets verbeteren. Maar ik ben het eens met wat hier eerder is gezegd; een trouwjurk hoort de mooiste van je leven te zijn, wel of niet zwanger!
Ach meid toch, maar ik denk dat de dame je alleen wilde troosten hoor alleen soms zeg je dan net niet de juiste dingen. Maak anders een nieuwe afspraak op korte termijn en maak alsnog foto's die je meteen even kan bekijken. Als je voor zo'n spiegel staat kan het enorm vertekenen .misschien kan het je dan geruststellen .
Ahh, wat sneu Ik heb ook zoiets gehad, toen ik mijn jurk voor het eerst paste met hakken eronder leek ie veel te kort Heb daar ook nachten van wakker gelegen... Maar dat hebben ze ook kunnen oplossen! Die vrouwen zijn vaak echt in staat om wonderen te verrichten met een trouwjurk die je zelf nooit zou verwachten.... Het komt vast goed!! * dikke knuff *
Wat vervelend meid! Bah.... Moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er wel aardig wat vertrouwen in heb dat ze er iets moois van kunnen maken. Die coupeuses van een bruidszaak zijn net tovenaressen met naald en draad, echt! Soms kan een kleine aanpassing al een GROOT effect hebben!
Ik zou snel nog eens gaan kijken met een vriendin of familielid die een goede kijk erop heeft en je de ongezouten waarheid zal vertellen. Mocht zij het met je eens zijn, snel een beslissing nemen of verstellen een optie is en anders kijken naar iets nieuws (van 'gewone' zwangerschapsjurken tot speciaalzaken. Je zult niet de eerste zijn met dit probleem). Het is erg jammer voor nu, maar onderneem actie en wat er ook gebeurt: genieten van die dag! En bedenk maar dat als je echt niet tevreden kunt worden, je altijd iets over/extra kunt doen in slank niet-zwanger formaat een tijd na de geboorte! Genoeg dames die zich ook nog eens de prinses willen voelen met een slanke taille .
Ik kan me voorstellen dat je oa na de opmerkingen van die vrouw er geen vertrouwen meer in hebt, maar ik zou toch even bellen. Als je belt kun je je verhaal uitleggen en aangeven dat je de opmerkingen niet kon waarderen omdat ze je ontzettend onzeker maken. Misschien kunnen ze op korte termijn een nieuwe afspraak maken met een andere vrouw er bij waardoor je er weer vertrouwen in krijgt. Gewoon uitleggen dat je op dit moment ongelukkig bent met je jurk, als je een goede zaak hebt dan helpen ze je echt. Succes!
He jakkie zeg, dat is echt balen!! Zoals 1 vd anderen zegt, je trouwjurk moet inderdaad mooi zitten, of je nou zwanger bent of niet! Zelf was ik niet zwanger met trouwen, maar had achteraf ook wat baaldingen(die je gelukkig amper op de foto's ziet). Ik ben zelf niet superslank en had een jurk met een strak lijfje, van voren heel mooi, kleedde echt af, leek veel slanker, maar achterkant had van dat lint. Met paar keer passen(laatste keer bij coupeuse ook) zat ie goed. Toen ik 'm op dé dag aan had, had mijn vriendin dat lint netjes vastgemaakt zoals het moest, zakte die jurk af! kon de bovenrand van mijn corset zien! Dus weer helemaal losmaken en strakker trekken, nou, het hele effect van dat lint was weg. En had die jurk nog wel uitgekozen omdat ik de achterkant ook zo leuk vond, niet standaard met een rits....Doordat die jurk zo strak aangetrokken was kwam er soms bij bepaalde poses(met foto's maken), een vetrolletje over de achterkant...grrrrr. Gelukkig als ik gewoon rechtop stond of zat niet, maar goed. Daarnaast had ik ook een een gazen dingen die ik over mijn schouders had. Die moest na het aantrekken(bestond uit 1 geheel), over mijn bovenrug uitgetrokken worden. Zijn mijn ma en vriendin vergeten...geen porem!!! Gelukkig amper te zien op foto's, maar in het echt leek het heel idioot toen ik bv gemeentehuis binnenkwam en iedereen me vd achterkant zag. Een tante van me vroeg zich zelfs af wat dat geval voor functie had. Dat vertelde mn moeder later, heb toen de wind van voren gegeven, dat ze op had moeten letten met dat ding. Oja en of het nog niet genoeg was; ik had van die stomme kousen aan en geen jarretels, ja, die dingen bleven wel zitten volgens de verkoopster. Mooi niet dus, 1 kous zakte af tijdens het ja-woord!!! achteraf kunnen we er om lachen, maar op het moment was ik zó afgeleid van hét moment, bah! Gelukkig lange jurk, dus niemand die het zag. Heb die die krengen in de trouwzaal nog uitgetrokken toen alle gasten weg waren. Dat was dan wel weer hilarisch. Nu lijkt het net of ik helemaal niet blij was met mijn jurk, maar dat is niet zo. Alleen als ik voor een 2e keer een jurk uit zou moeten kiezen, kies ik toch voor iets anders. Achteraf zijn er altijd dingetjes van je trouwdag die je liever anders had gehad. Maar zeker een jurk moet gewoon goed zitten, je moet jezelf kunnen zijn. Het is een dure aankoop en daar moet je geen spijt van hebben. Ik hoop dat het allemaal goed komt en wens je alvast een hele mooie en bijzondere dag, geniet er van, het vliegt echt voorbij!
Ach wat jammer dat je er zo over in zit.. Ze kunnen idd veel doen om een jurk mooier te laten zitten maar de garantie dat je het zo krijgt zoals je wil kunnen ze je niet geven... Ik zou er nog even goed over na denken. Het gaat om jouw jurk en jij moet je er een mooie bruid in voelen. Mijn zus was achteraf helemaal niet blij met haar jurk. Ze had een jurk uitgezocht en de bruidszaak zou die jurk in het lichtroze namaken. Bleek toen ze hem kwam passen dat de jurk niet roze maar creme was! fout van de zaak! Ze hadden geen tijd meer om er iets aan te doen en zus heeft voor de lieve vrede de jurk toch gedaan (kon bijna niet anders) en ze kreeg korting... Maar het heeft wel haar trouwdag verpest. (er was nog meer aan de jurk wat niet naar haar smaak was) Daarom denk ik dat je echt moet doen wat je gevoel zegt. Zegt je gevoel "niet doen" dan moet je het ook niet doen en kies je iets anders waar je je beter in voelt. Succes meid!
Laat ik nou exact hetzelfde probleem hebben. In november een jurk uitgezocht (tweede of derde jurk al die ik aan trok dat was hem!!) met een strak bovenlijfje tot op mijn heupen, helemaal verlieft. En nu ook zwanger inmiddels en als we trouwen (over 3 weken) 21 weken zwanger met buik. Bruidszaak zo lief om de jurk een maat groter te bestellen blijkt die dus niet op tijd te zijn. Moeten ze de orginele jurk helemaal gaan vermaken en is dus het hele effect van de jurk weg :x. Als het al gaat lukken. Anders mag ik alsnog een andere uitzoeken. Ben er echt een week ziek van geweest en hoe lief ze in de bruidszaak ook zijn dat alles goed komt etc is het toch jammer en zo had ik het me allemaal niet voorgesteld. Alsof een droom in duigen valt. Maar ik heb me er inmiddels bij neer gelegd en bedenk me maar dat ik trots mag zijn op mijn buikje en het kindje wat erin groeit (die er toch maar mooi bij is) en dat het ondanks alles toch de mooiste dag van mijn leven gaat worden. En dat ik op de dag zelf er waarschijnlijk niet eens meer aan denk. Ik zou ook nog eens terug gaan met iemand en er idd foto's van laten maken. Heb ik ook gedaan en achteraf valt het reuze mee. En lucht je hart bij de winkel. Waarschijnlijk bedoelde ze het niet zo en wilde ze je alleen maar gerust stellen, wat er een beetje verkeert uit kwam misschien. Suc6
Bedankt allemaal voor de reacties. Inmiddels is alles weer een beetje gezakt. Misschien zijn het ook de hormonen of is het slaaptekort dat alles zo heftig doet aanvoelen. Ik wil helemaal niet zo'n Godzilla bride zijn. Maar ja, als je eenmaaliets duurs aanschaft.... Ik moet eigenlijk gewoon terug naar die zaak.. Maar misschien dat ik eerst een casual wit jurkje ga zoeken om achter de hand te houden. Ik wil niet nog eens ineens moeten huilen in die zaak.