Ik zit met een probleem. Mijn vriend wil niet trouwen. Aan de ene kant vind ik het wel goed dat het kind zijn naam zou krijgen, maar ik vind het niet leuk als mijn kind een andere naam krijgt als ik. Ik ben zelf opgegroeid in een gezin met drie achternamen (kind van gescheiden ouders, moeder nieuwe vriend) en heb dat altijd verschrikkelijk gevonden. Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik niet een andere naam wilde als mijn kind, maar weet niet of hij dat serieus neemt, hij vind het chantage zegt hij. Hij is nogal gesloten en daarbij is zijn familie nogal traditioneel, ik denk niet dat zij dat zouden pikken... Wat moet ik nu? Ik wil zo graag een traditioneel gezin wat ik zelf nooit gehad heb..
Ik had de achternaam van mijn moeder en vond dat juist vervelend. Toen mijn vader overleed heb ik zijn achternaam weer aangenomen. Misschien twee achternamen als je het toch zo graag wil?
hie krijgt de kleine de naam van paps maar dat is meer vanwege mijn achternaam en de familie die daar aan hangt daar wil ik niets mee mee te doen hebben
Ik ben getrouwd, maar heb mijn eigen naam gehouden. Dus bij ons zal ons kindje, als we dat ooit krijgen de achternaam krijgen van mijn man. Heb ik geen problemen mee.
Dank je Caruli! Heb net een folder van postbus 51 bekeken, ben best opgelucht. Nu nog met mijn partner bespreken natuurlijk... Het zou heel fijn zijn, dan is ook de druk van het trouwen af en wie weet vraagt hij me nog eens. @Pindarotsje: hihi ik heb juist na het overlijden van mijn moeder haar naam aangenomen, maar dat was ook omdat ik niets met mijn biologische vader heb. Twee achternamen mag in Nederland niet trouwens.
wij zijn wel getrouwe. maar hebben er een leuk rometltje van gemaakt ik heet se petra-smit me man heet s smit-petra en ons kleine heet sr petra maar voor de family en zo zijn we gewoon fam petra en dat is mijn achter naam
tegenwoordig mag dat wel hoor. tenminste: in onze situatie krijgt onze uk twee achternamen omdat manlief mijn achternaam heeft aangenomen bij de huwelijkverbintenis. dus beide mijn man en ik heten nu hetzelfde van achter
Mijn meiden dragen de achternaam van hun vader, heel stom en oubollig maar ik vondt dat het zo hoorde. Nu heeft me vriend kenbaar gemaakt dat hij het erg irritant vindt dat doordat hij en de meiden dezelfde naam dragen en ik me eigen dat we niet als 1 gezin worden gezien. En...... degene die nooit zou trouwen (hij dus) heeft me laten weten dat ik voor het einde van dit jr (dus binnen nu en 19 dgn) een aanzoek krijg.... dus dan dadelijk toch dezelfde naam als mijn meisjes dragen
ja hij vond dat nu het toch kon hij ook mijn naam er wel bij kon nemen ipv de vrouw alleen de naam van de man erbij nam ....zo bleef mijn achternaam ook bestaan vond hij en hij vond het ook leuk dat we beide het zelfde heten...
Louise heeft papa's achternaam en ik hoop ook over niet al te lange tijd diezelfde naam aan te kunnen nemen
Alyna heeft haar papa's naam, en ik weet niet zeker of we ooit gaan trouwen. Het maakt mij in principe geen hol uit hoe ze met haar achternaam heet, we zijn toch allebei mama en papa?
Nou idd, was gisteren jarig en ben wel onwijs verwend (eigenlijk beetje teveel) en hij zei dat ik nog iets kreeg maar dat was in de maak dus duurde wat langer.... maar wat.. geen idee... of het met een aanzoek te maken heeft ?... ook geen idee... Toch raar weet dat het binnen u en 19 dgn gebeurt maar weet niet wanneer...(nu ik erover nadenk... zo gingen me zwangerschappen ook... je weet wanneer je uitgerekend bent.. maar wanneer je kindje komt?... geen idee hahahaha)