Massageolie/bio-oil tijdens zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by 1992M, Nov 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1992M

1992M Actief lid

Sep 7, 2015
    100
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ga elke maand naar de masseur om mijn spieren in mijn nek weer los te laten halen. Hij doet dit altijd met een olie waardoor het masseren prettiger gaat. Ik vertelde hem dat ik zwanger ben, en hij zei dat hij me wel kon behandelen, maar geen olie ging gebruiken. Hij vertelde erbij dat dit uiteindelijk in de moedermelk terecht kan komen en dat de smaak daardoor beïnvloedt kan worden en het kan zijn dat de beeb dan niet meer uit de borst wil drinken. Ik vond het prima. Van de week vond ik weer een potje bio-oil in de kast en bedacht me dat het over een poosje misschien slim is om met bio-oil te gaan smeren om striemen te voorkomen. Maar toen herinnerde ik me het gesprek met de masseur en heb hem gevraagd of datzelfde ook geld voor bio-oil. Volgens hem gold dat ook voor bio-oil.
    Nu geloof ik hem wel, hij zal het vast niet uit zijn duim hebben gezogen, maar waarom lees ik dan op internet dat massageolie en bio-oil gewoon gebruikt kunnen worden bij de zwangerschap? Is dat dan niet voldoende onderzocht of denken mensen daar niet bij na (ik kan mij heel goed voorstellen dat de moedermelk er anders door kan gaan smaken).
    Heeft iemand hier ideeën over, ervaringen oid? Misschien moet ik dan een crème gebruiken om striemen te voorkomen??

2. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Wat een onzin verhaal... Je bent pas 14 weken zwanger! Je maakt nog niet eens melk aan ;)
    Daarbij wordt bio oil juist aangeraden om je huid soepel tr houden. Creme wordt ook door je lijf opgenomen, dus dat zal ook wel niet mogen van je masseur ;)

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Nog nooit gehoord...lekker smeren hoor, dan zou je ook geen zeep shampoo deodorant wasmiddel make up of parfum mogen gebruiken.
    Zelfs als je voeding geeft lijkt t me sterk dat dat inimibeetje wat je huid wellicht opneemt van invloed is.
    En smeren, lekker doen, doe ik ook, maar wees niet te verdrietig als t niet helpt..

4. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Wat een onzin! Gewoon lekker smeren :)

5. SusanneO

SusanneO Bekend lid

Oct 14, 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Hier heeft smeren ook niks geholpen. De huid rond mijn navel is al gescheurd :( Hopelijk groei ik nu niet meer zo hard...

Maar ik denk ook een hoop lariekoek hoor. Wat ze al zeggen, dan mag shampoo, douchegel, deo en make-up ook niet meer. Gewoon lekker smeren!!

6. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Ik vind dit wel heel ver gezocht! !

Waarom zijn er dan allemaal crèmes en oliën speciaal voor de zwangere buik?

Beetje apart....maar je moet doen waar jij je goed bij voelt

7. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Ik krijg speciaal zwangerschapsmassage van een familielid. Zij gebruikt wel speciale olie voor zwangeren. Volgens mij niet zozeer om wat jij verteld mbt de moedermelk, maar wel vanwege enkele eterische oliën die in de normale massageolie zitten verwerkt, die niet goed zouden zijn.

Ik ga er vanuit dat de oliën die in de speciale bio-oil voor zwangerschapstriae zitten verwerkt, zijn afgestemd op zwangeren.

8. EverAfter

EverAfter Bekend lid

Aug 14, 2014
    674
    43
    28
    Female
    Hier heb ik ook al van alles gesmeerd en er nog nooit van gehoord. Zoals al eerder gezegd, waarom zouden er dan zoveel producten voor zwangeren op de markt zijn die hier juist voor bedoeld zijn?

9. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Nog nooit van gehoord.

Ik smeer lekker met bio-oil en huidolie van Kneip. Maar ook met bodylotion, heb een droge huid.

10. Bloem178

Bloem178 Lid

Jul 9, 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
  11. 1992M

1992M Actief lid

Sep 7, 2015
    100
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel voor de reacties. Toevallig gisteren mama-oil gekregen van mn broer, dus ga er vanuit (ook na jullie reacties) dat ik die gewoon kan gebruiken en als die op is, gewoon doorgaan met de bio-oil.
    SusanneO, ik doe het om mezelf achteraf geen schuldgevoel te kunnen aanpraten, zo van had ik toch maar gesmeerd :)

Share This Page