Naderende eisprong ontdekken met bloedonderzoek?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shaddixxx, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik snap er helemaal niets van! Gisteren weer naar DD geweest, mijn cyclus is erg onregelmatig, laatste menstruatie was 26 juli, dus er is een echo gemaakt. Arts dacht dat er wellicht al een eisprong was geweest en om dat te bevestigen of uit te sluiten moest er bloedonderzoek gedaan worden. Als er inderdaad een eisprong is geweest wachten we gewoon op de menstruatie, als er nog niets gebeurde moest ik aan de pil, om het zo kunstmatig op te wekken.

Nu heb ik dus net de assistente gesproken, zij zegt dat ik niet aan de pil hoef (woehoe!), maar dat de eisprong er nog aankomt, in plaats van dat hij al geweest is. Ik heb nog een keer gevraagd of ze écht niet bedoelde dat hij al geweest is, maar ze zei; 'Nee, de eisprong komt nog en dan volgt de bloeding vanzelf.'.

Het lijkt mij vrij sterk want 1; Dan had er gisteren toch een grote follikel zichtbaar moeten zijn? 2; Waarom vermoedt de arts na de echo dan dat er wellicht al een eisprong geweest is? En 3; Wat hebben ze precies gemeten wat aangeeft dat mijn eisprong eraan komt?

Het enige wat ik kan bedenken wat eventueel een naderende eisprong aan kan geven, is m'n LH. Dat LH zou echter alleen hoog geweest zijn als er ook een grote follikel had gezeten, en dat is niet zo.

Mij leek dat ze gewoon m'n progesteron hebben gemeten, en aan de hand daarvan hebben bepaald of mijn eisprong al geweest is of niet.

Hebben jullie enig idee wat ze nog meer gemeten kunnen hebben? Is er inderdaad nog iets wat een naderende eisprong kan voorspellen? Of heeft de assistente me gewoon de verkeerde informatie gegeven?

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Oh dit is inderdaad wel vreemd, als je eisprong er nog aankomt waarom hebben ze dan geen ei gezien? Misschien mochten ze geprikt hebben op LH, wat ze bij mij vaker hebben gedaan om te kijken of mijn eisprong eraan kwam (wel met ei op echo) kan het natuurlijk ook goed zijn dat de waarde wat hoger lag, maar dalende is omdat je ei geweest is.
    Doe je toevallig ook ovulatie testen?

Hier ook al een keer verkeerde informatie gehad van de assistent, toen ik daarover Dokter s zelf gemaild had snapte hij er niks van.

3. Nee, doe geen ovulatietesten omdat die bij mij vals positief uitslaan door m'n PCOS.. Het lijkt mij dat het LH testen in m'n bloed dan ook niet heel veel zin heeft, al is dat misschien wat preciezer.. Nouja, misschien waag ik er ook nog maar een mailtje aan naar dr. S., anders bel ik maandag nog wel een keer..

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oh ja bij pcos werken ze idd niet. uhm... zou de arts mailen, kijken wat hij zegt.

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ze meten in het bloed vaan progesteron om iets over de eisprong te zeggen. Dat peil stijgt tot een bepaald punt en dan daalt het weer als er geen zwangerschap is. Bij een bloedmeting alleen kan het zo zijn dat er niet is te zeggen of het niveau nog stijgende is en de eisprong nog moet komen, of alweer dalende is. Dat maakt het gebeuren zo lastig.

6. Als ze enkel m'n progesteron gemeten hebben, kunnen ze wel zeggen dat er een eisprong is geweest, maar niet dat die nog komt. Dat zie je niet aan progesteron. Daarom vind ik het ook zo raar dat zij durven te beweren dat die eisprong nog komt, terwijl er geen grote follikel zichtbaar is en het voor mijn doen gebruikelijk is dat er geen natuurlijke eisprong plaatsvindt. Maar goed, ik zal inderdaad dr. S. wel even mailen en dan maar weer hopen dat hij zin heeft om te antwoorden ;)

7. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ja vind dit ook raar, inderdaad als ze progesteron gemeten hebben dan kunnen ze alleen zien of je een Eisprong hebt gehad. Wellicht hebben ze ook lh, fsh en oestradiol gemeten?
    Ik vind het opzich niet raar als ze dit hebben gemeten in Düsseldorf, van horen zeggen weet ik dat ze best ijverig zijn, maar het blijft wel onzeker hè! Anders bel je morgenochtend en leg je uit dat je het niet goed hebt begrepen en vraag je evt welke waardes ze gemeten hebben, dan weet je het zeker meid! Xxxxx

8. Inderdaad en zeker omdat er al een plan was voor als er géén eisprong was geweest. Nu is het maar gewoon afwachten, maar ik heb geen idee tot wanneer (en betwijfel eerlijk gezegd ook of mijn lichaam echt binnenkort een eisprong gaat organiseren). Inderdaad morgen maar bellen, want dit is niks zo ;)

9. Hah! Een naderende eisprong hebben ze écht niet kunnen bepalen met dit bloedonderzoek, want ik ben vandaag ongesteld geworden! Dinsdag de eerste spuit er in! Daar gaan we weer, ein-de-lijk! :)

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    jeej! zou wel nog even aangeven/vragen hoe het nou precies zat. En kijken of er niet ergens een fout gemaakt is, of miscommunicatie is geweest.

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee meis, lekker irritant dit weer ;). Ik denk ook dat het een misverstand was of e.d. Als ze het weten door LH had je echt wel wat op de echo gezien (of ze hebben wel heel klunzig zitten rondroeren, maar dat klinkt niet als DD). Ik zou gewoon vragen aan de hand van welk hormoon ze vermoeden dat je eisprong eraan zit. Hopelijk krijg je morgen duidelijkheid!

12. bereke

bereke Niet meer actief

Spannend dat de start dichtbij komt! Alvast veel succes :).

13. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai shaddix,

İk nam vandaag even weer een kijkje op je blog en zie dat je bent begonnen met menopur; top!

İk ben zo blij met je verhaal en je fotos, ik vind het spuiten nl doodeng:( onze huisarts wilde de eerste spuit wel voor ons zetten, maar mijn derde dag valt waarschynlyk in het weekend. Er begşnt sinds gisteravond wat te komen, maar het zet nog niet helemaal door.

Waar ik over twijfel is; zal ik vroeg in de ochtend gaan starten of ma het werk savonds? Enig idee of het een meer oplevert dan het ander?

Succes deze daagjes!

14. Hee meissie,

Hoe is het met jou?

Ik moet nu 's morgens en 's avonds spuiten, maar voorheen deed ik het altijd 's morgens. Geen idee waarom eigenlijk. Het maakt volgens mij echt niets uit, maar ik had altijd het gevoel dat als ik 's morgens spoot, het een dag extra had om te werken, haha!

15. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Tjah lastige vraag hoe ik me voel hahah. Ben doodnerveus voor wat er allemaal komen gaat, daarnaast ook nog veel op werk aan de hand beslissingen die ik moet nemen. Pffff de timing is zo slecht nu:(

Ik ben dus aan het wachten op mijn menstruatie, ik loop nu ongeveer een a twee dagen achter. Dr had gedacht dat ik afgelopen dinsdag ongesteld zou worden door de pil. En dat gebeurde niet; meteen paniek natuurlijk.

Maar ja, als dat het ergste is? Als het maar komt..

Maar jij bent al begonnen dus? Spannend!

16. Ik ben inderdaad nu 3 dagen aan het spuiten.. Maandag de eerste follikelmeting. Zo raar om er ineens weer middenin te zitten. Hoop dat jij ook snel kunt beginnen, ik vind het zo jammer dat er niemand is die momenteel in hetzelfde schuitje zit, om alle ellende mee te kunnen delen!

Zie trouwens dat je ook donderdag in DD bent geweest! Hoe laat waren jullie er?

Deel Deze Pagina