Hoihoi ik heb het kraampakket van CZ ziekenfonds gehad, en heb toen in alle vluchtigheid t papiertje weggegooid met wat wat is.. Nu heb ik 2 roze onderleggers, is dat een zeiltje?Heb ook van die celstof onderleggers.. Zeiltje heb ik met een puntje onder de kraan gehouden maar die neemt al het vocht op, is dat de bedoeling?
er zit in t pakket als het goed is 1 heel groot celstof matje die heb ik gebruikt als onderlegger.. maar volgens mij kan je de roze er ook voor gebruiken maar dat vond ik teveel kraken.. volgens mij maakt t niet veel uit welke je erop legt als je matras maar niet nat wordt
Hoi Hoi, Die roze zijn de zeiltjes voor op je matras. Ik heb op aanraden van kraamzorg het roze zeiltje op mijn matras gelegd (vastgemaakt met tape) met daaroverheen een oud badlaken, zo zweet en kraakt het minder. Die grote celstof is voor tijdens de bevalling (thuis) dus als je die nu al gebruikt heb je er tijdens je bevalling niets meer aan.
Hoi, Dat roze geval. dat zijn matrasbeschermers. De gladde kant moet op het matras en de zachte kant moet naar jou toe gericht liggen. Maar het zijn echt ondingen, het kraakt als je draait, het zweet en na een nacht slapen ligt het overal behalve op de plek waar het zal moeten liggen. Het is wel verstandig om je matras te beschermen, want als je vliezen breken dan kan je je matras gelijk weggooien. Maar dan kan je beter bij de Hema een plastic matrasovertrek kopen, dat blijft veel beter liggen en kraakt niet, zweet helaas wel maar dat is met alles van plastic.
Daarom raadde de kraamverzorgster mij aan om het zeiltje vast te plakken en er een oud badlaken overheen te leggen.