emoties bij vrouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door gaab27, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dat is toch ook 1 vd kenmerken van asperger?

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Volgens sommige onderzoeken heeft het met vrouwelijk en mannelijk te maken...
    Wil het net zo zijn dat mijn ringvingers langer zijn dan mijn wijsvingers dus ik moet haast wel een man zijn :D

3. Jel

Jel Niet meer actief

Ik had dat fragment met Joris Lintsen al wel vaker gezien op tv, dus als je het voor de 3e of 4e keer ziet, doet het niet meer zoveel met me, dus nee, ik heb niet deze angevinkt:

Vochtige ogen, snikken en luid huilen, lichaamsbewegingen en schreeuwen

4. Jel

Jel Niet meer actief

Ik dacht ook even: huh wat een rare vraag over de vingers. Vroeg me ook af waarom die er tussen stond.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    God wat een vragen.. Maar ik heb zoiets volgens mij ook gehad bij mijn psychologie studie... Zat wat achter, wat ben ik natuurlijk al lang weer vergeten :)

6. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Een langere ringvinger (dan wijsvinger) wordt al langer geassocieerd met een aantal zaken. Zo hebben mensen waarbij veel testosteron is vrijgekomen in de baarmoeder vaak een langere ringvinger. Ze zijn vaak meer technisch gericht en/of werkzaam in lichamelijk zwaardere beroepen als de bouw, meer ontspannen en minder emotioneel, muzikaler en algeheel meer 'mannelijk'', met alles wat je daarmee associeert. Ook is er een link naar een grotere kans op autisme.

Een langere wijsvinger wordt geassocieerd met beter zijn in taal, emotioneler en algeheel meer 'vrouwelijk'.

Google er maar eens op. Best leuke 'weetjes'. :)

7. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
  8. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

o haha mijn ringvinger is langer maar toch klopt dat niet voor mij. ik ben eerder beter in taal, emotioneler en vrouwelijker:p

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Staan echt heel veel dingen tussen die hier iig niet opgaan.....
    (of er staan bij allebei dingen die wel en niet opgaan)

wat me wel verbaasd;
    als vrouw vaker moeder van jongens dan van meisjes......

uhhhh zie dan het verband niet, in combi met de biologieles... :D

10. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    ik heb nu nog geen tijd maar vanavond vul ik hem in :)

11. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ach, kwestie van gemiddeldes en grotere kansen. dergelijk zaken zijn nooit bindend :)

Ik zelf ben heel gemiddeld voor een vrouw (ratio is precies 1,00), ik neig wel naar meer vrouwelijke interesses, maar wel weer mama van zoontjes. Mijn moeder heeft een duidelijk langere wijsvinger, en zij was dan ook echt wel het toonbeeld van wat je in dat stukje leest over een langere wijsvinger.

Ik ga vanavond mijn zoontjes eens meten met hulp van mijn man en mijn man opmeten ;)

12. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ingevuld, maar wat een moeilijke vragen soms zeg pffff.

Misschien nog een kleine tip voor de makers van deze test: Lees volgende keer de vragen nog eens goed door, want er stonden een aantal taalfouten in en dat komt in een wetenschappelijk onderzoek zo knullig over.

13. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    #73 verrassingsei, 23 feb 2012
    Laatst bewerkt: 23 feb 2012
    Zal m ook gelijk even invullen;)

*edit*: Ingevuld:)

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Omg die vragen over dat concentratiekamp!! Buuuh, nu voel ik me wel rot ja..

15. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Die laatste was gebaseerd (moeder moet kiezen welk kind blijft leven) op een (oscar winnende) film, Sophie's Choice. Die beelden blijven je ook achtervolgen. Ik krijg nog altijd een brok in mijn keel als ik aan de film of het boek denk.

16. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Ik heb de vragenlijst ingevuld, maar vond het ook een zeer "aparte" enquete. Sowieso de vraagstelling vond ik tijdens de eerste vragen al niet sterk, aangezien er een aantal keer hetzelfde gevraagd werd, maar anders geformuleerd (en een aantal spelfouten). En dan nog eens die vraagstukken op het eind! :$ Erg vreemde manier om emoties van vrouwen te meten.. ;)

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    gedaan...en zeer vreemd idd.

18. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ook ingevuld!
    Die dubbele vragen zie je wel vaker bij enquetes en andere vragenlijsten. Het is een soort hulpmiddel om de consistentie te checken.
    Maar wat een vragen zeg! Pffff... heb er echt een naar gevoel bij.
    Wilde hieronder een paar voorbeelden geven, maar krijg het niet over mn hart om er alleen al over te schrijven!

Denk je dat er ooit een linkje komt naar de resultaten?
    Ben erg benieuwd!

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Weet ik, daarom vond ik het ook zo'n nare vraag.

20. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ow zal het daar aan liggen! Geef altijd mijn man de schuld dat we geen meisjes kunnen maken, het ligt dus aan mijn grote ringvingers :p

Deel Deze Pagina