Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.. Ik heb dinsdag een miskraam gekregen en vanaf woensdag is het bloeden goed doorgezet. Donderdag heb ik een echo gehad en bleek dat mijn baarmoeder al leeg was. Ik ben 2 dagen heel verdrietig geweest maar heb daarna met mijn vriend besloten er gelijk weer voor te gaan. Nu zit ik met zoveel emoties dat ik even niet weet wat ik ermee moet. Ik voel me verdrietig, teleurgesteld, boos en leeg na de miskraam. Maar ik voel me ook goed, dat het allemaal heel snel is gegaan en dat we er gelijk weer tegenaan mogen van de vk en optimistisch omdat het de vorige keer snel lukte en misschien nu wel weer. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil. Misschien heeft iemand tips of ervaringen voor me om hiermee om te gaan?
Hoi, laat alle gevoelens gewoon over je heen gaan. De ene dag zal je je beter voelen dan de andere, zo is het nu eenmaal. Ík heb het iig nooit kunnen sturen. Als jullie beiden het gevoel hebben er weer voor te willen gaan, ook lekker doen! En dan bedoel ik: ga niet wachten totdat het verdriet over is, want dat gaat het nooit helemaal (bij mij iig). Succes met alles. X
Hey meid, Ik snap precies wat je bedoeld, hier ongeveer hetzelfde verhaal. Tweede ronde zwanger, vorige week dinsdag met 6 weken miskraam, vandaag echo gehad en baarmoeder bijna leeg. ze verwachtte dat alles binnen een paar dagen weg zal zijn. Ben van de ene kant ook blij en opgelucht dat het snel en natuurlijk gegaan is maar ook ontzettend verdrietig. Ook besloten er snel weer voor te gaan maar dit voelt zo dubbel, eerst vond ik het super leuk om er samen over te fantaseren, nu is alle spontaniteit er vanaf en ben ik al bang voor het moment dat we weer mogen "beginnen" Bang voor wat je nu weet wat er kan gebeuren. Alles is anders en die angst zal nooit meer weggaan bij een volgende zwangerschap. Eigenlijk zou ik ook blij moeten zijn dat we snel zwanger waren en de miskraam alweer bijna achter ons ligt maar dat kan ik ook niet. Ik denk dat we moeten proberen met frisse moed weer erin te stappen en uitkijken naar een gezonde zwangerschap (verder durf ik nog even niet te kijken) sterkte. X
Sterkte meis, wat balen!! Bij mij kwam en komt het verdriet in golven. Ik snap je helemaal. Fijn dat je doormag, maar dan.... Ik vind het nu ook moeilijk. Probeer positief te blijven. Er was iets niet goed met het kindje anders was het niet gebeurd. Dus dat is heel knap van je lijf dag ie dat voorkomt. Maar emotioneel is het vreselijk en kan het echt een rouwproces zijn!! Geef jezelf de gelegenheid om én verder te gaan én te rouwen xx
Geef het de tijd. Een miskraam moet een plekje krijgen. Vergeten doe je het nooit maar je leert er mee omgaan. En een nieuwe zwangerschap is extra spannend. Maar ook alle clichés zijn waar. Je weet dat je zwanger kunt raken. En dat zal weer gebeuren. De kans is nog steeds het grootst dat t dan gewoon goed zal gaan. Sterkte x
Bedankt voor jullie lieve reacties! Het voelt gewoon als een enorme tegenslag. Ik denk dat het inderdaad met de tijd zal slijten maar het is heel verdrietig allemaal. Hopelijk ben ik (en Izzy en Pechvogol) snel weer zwanger en is het dan een gezond kindje! KleineM en Zonnetje, gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Ik duim dat het plakkertjes zijn
Het IS een enormen tegenslag en je mag er verdrietig over zijn. En idd hoop ik dat je snel zwanger bent van een plakbeeb. X
Och, lieve freddel. Wat een nare ervaring. Heel veel sterkte. Hoop dat je snel weer een positieve test in handen hebt met een plakbaby. Een knuffel voor jou!!
Lieve freddel. Wat een vreselijk verlies. Iedereen kan tegen je zeggen hoe hun er over denken, maar de leegte zullen ze niet snappen. Geef jezelf de tijd om het een plekje te geven. Voor mij zelf had ik een echo met het levenloze vruchtje, die heb ik in een lijstje gedaan en in de kast gezet. Na 2 maanden heb ik het weg gehaald en heeft het rust. Doe waar jij je fijn bij voelt meid. Heel veel sterkte, en het verdriét is echt heel 'normaal' X
Laat de emoties idd gewoon toe. De eerste paar dagen na de MA wist ik niet waar ik het moest zoeken. Het duurde ook echt even een week totdat er weer een beetje rust in mn hoofd was. Wij gaan er ook meteen weer voor, dat hadden we na de stilgeboorte van ons 2e dochtertje zelfs al. Heel veel sterkte, neem je tijd (qua verdriet, hoe snel je het weer wil proberen staat daar los van) en hopelijk ben je snel weer zwanger!
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik hoop dat het verdriet snel wat minder wordt en dat ik snel zwanger ben van een gezonde baby.
Hi Freddel, Ik heb hetzelfde gehad als jij, ook een miskraam met 6 weken en ben nu, 1,5 maand nog steeds erg labiel qua emoties. Ik probeer de momenten dat ik erg verdrietig ben het gewoon maar over mij heen te laten komen, en ik merk dat af en toe even huilen ook opluchtend werkt. Sterkte, en hopelijk weer snel een positieve test.