Aankomende week word bij mijn oudste zoontje zijn amandelen verwijderd. Vind dit toch wel spannend ondanks dit geen heftige ingreep is. Ben erg benieuwd naar ervaringen over het onder narcose gaan, mijn zoontje is best wel angstig dus gaat denk ik wel een ding worden. Daarbij wil hij echt niet naar het ziekenhuis zijn broertje heeft der pas een paar dagen gelegen dus heeft denk ik het idee dat ie moet blijven. O en hoe deden jullie het met eten, hij vraagt zodra hij wakker is om eten.. hoe loste jullie dit op? Hoor het heel graag
Hier dacht ik ook dat het niet heel heftig zou zijn. Viel flink tegen. Dochter is er 8 dagen goed ziek van geweest. Eerste dag niet willen eten en drinken en ongeveer 3 dagen niet gegeten. Daarna wat appelmoes, gebakken afgekoeld eitje en brood gesopt in melk. Niet om je angst in te boezemen maar ik dacht in eerste instantie ook dat het niet zwaar was. Dochter was in paniek voor de narcose. Bij het uitslapen verschrikkelijk boos, huilen en alleen mijn man kon haar houden zo kwaad. Moesten erg lang in het ziekenhuis blijven ze wou namelijk niet drinken. Een week lang totaal in paniek wakker worden in de nacht. De eerste paar dagen dacht ik echt wat heb ik haar aangedaan. Nu alles achter de rug is is zij daar echt van opgeknapt en bleek ook erg grote dikke amandelen te zijn. Elk kind is anders en hopelijk dat jouw mannetje minder last heeft. Het eten in de ochtend geen aandacht aan besteed. Ook zelf niet gegeten. Tv aan, wat langer douchen om de tijd wat door te komen en dan zo hups de auto in.
Ik lees mee. Morgen ga ik de huisarts bellen en hele grote kans dat mijn dochter doorverwezen wordt om de keelamandelen eruit te laten halen. Huisarts had gezegd: als ze binnen korte tijd weer een ontsteking heeft stuur ik haar door. Dat was 2 weken geleden.... @Jeda80 Is er geen voorleesboekje over amandelen verwijderen? Volgens mij ook wel filmpjes van te vinden (speciaal voor kinderen). Het is zeker best spannend, het blijft een operatie en ze hebben er pijn van. Bah zie er nu al tegenop. @Sama1 Wat sneu dat zo in paniek was. En zwaar voor papa en mama. Maar ze is wel opgeknapt? Daar doe je het uiteindelijk voor.
Whoh dat is inderdaad best tegengevallen dus. Gelukkig hoor je ook vertel verhalen dat het meevalt dus laat dat stuk maar over mij heen komen. Helaas werkt het hier niet om gewoon naar beneden te gaan en niks te zeggen over eten want het eerste wat ie vraagt als ie wakker word is of ie een broodje mag Dus moet iets verzinnen zodat hij niet dan al over de zeik gaat ( gaat namelijk best snel) Bedankt voor je berichtje en fijn om te lezen dat ze er wel echt van opgeknapt is!
Spannend ook inderdaad! Hopelijk gaan ze der snel helpen dan ook! Boekjes maken hem denk ik alleen maar angstiger dus probeer het hem een beetje te sparen. Is een vrij gevoelig mannetje dus ben bang dat ie er dan zich druk over gaat maken. Probeer er nu heel luchtig over te zijn dus vertel wel dat we samen naar het ziekenhuis gaan en dat ie daarna heel veel ijsjes mag eten en een cadeautje en een balon krijgt. Maar het idee met het kapje voor de narcose en al die mensen ( incl mijzelf ) in een blauw pak.. hij is zo angstig.. Mijn jongste kan ook ieder moment worden opgeroepen voor een operatie maar die is helemaal niet angstig maar goed ook nog een stukje jonger dat wel..
Hier ging het heel goed! Ze was wel wat verdrietig toen ze onder narcose moest en werd ook verdrietig wakker. Maar toen ze ijsjes kreeg was het al snel goed. 1x flink bloed gespuugd na een uurtje en vanaf toen ging het super goed! Na twee dagen was ze weer helemaal de oude.
Ook hier viel het mee. Mijn meiden (tweeling) waren 4,5 jaar toen ze, ze eruit hebben gekregen. Ze reageerden beide anders op de narcose. 1tje liet het heel gelaten over haar heen komen en de andere was van te voren al erg boos dat ze onder narcose moest. Toen ze uit de narcose kwamen hebben ze gelijk een ijsje en water gehad. Binnen 1,5 uur na de operatie waren we weer thuis. Toen ze thuis waren wouden ze gelijk brood eten. Dus ze hebben brood (zonder korsten), yoghurt en heel veel ijsjes gehad. Gelukkig hebben ze er weinig last van gehad. Zodra de amandelen zijn verwijderd hebben ze een hele andere stem gekregen. Wij hebben echt moeten wennen aan hun stem.
Hier vorige maand geweest. Dochter werd overstuur wakker na de narcose en had natuurlijk pijn. Daar kun je wel op rekenen. We hadden de dag ervoor samen ijsjes uitgezocht voor thuis, en die heeft ze de dagen erna onbeperkt mogen eten. Ook koude limonade hebben we flink aangemoedigd. Onze meid wilde de dag zelf niet zo veel eten, geloof dat we enkel appelmoes hebben kunnen geven. Direct na de operatie overigens wilde ze ook weinig drinken, de verpleegkundige geeft je dan een spuitje om de limonade in de wang te spuiten, want drinken is heel belangrijk. En dan gaat het echt maar om een slokje per 10 minuten ofzo. Het ijs wilde ze pas toen het meer een slush puppy was geworden en hebben we naar binnen gelepeld met het stokje. Denk qua eten vooral aan zachte dingen, hier hebben we de eerste dag het dus bij gepureerd/soort van vloeibaar en koud gehouden en de dag erna hebben we kleine stukjes brood zonder korst geprobeerd. Vermijd dingen die plakken, dat is vervelend. Danoontje ging er ook graag in. In de dagen daarna zijn we langzaam eens gaan kijken wat ze kon en wilde eten en hebben we vooral ook een hoop gegeven wat ze lekker vindt. Toen ze weer goed kon eten zijn we weer verder gegaan met de orde van de dag. Qua voorbereiding: we hebben een filmpje geprobeerd te kijken hierover op YouTube, maar dat of foto's of zelfs een voorleesboekje had ze weinig boodschap aan. Verder hebben we er weinig van gemaakt en vooral gewoon gezegd dat de dokter haar keeltje beter ging maken. Ze speelde van te voren wel met een dokterssetje, even oren en keel kijken, spuitje geven enz.. Verder kun je een kapje vragen als je langs het opnameplein gaat voor de afspraken met de anesthesist ed, ter voorbereiding. De ochtend zelf vond ze idd vervelend omdat ze honger had en niets mocht eten. Maar met afleiding was dat redelijk goed te doen. We hebben haar ook pas op het laatste moment uit bed gehaald, zo hoefde ze niet heel lang rond te hangen zonder eten. Hier moesten we ons namelijk al om 7 uur melden, dus dat kwam mooi uit. Pas een dag of 4 later kwamen er een paar nachtmerries over het ziekenhuis. Dat was na een paar dagen ook voorbij, we hebben vooral gezegd dat dromen niet echt zijn en nog eens uitgelegd wat er gebeurd is daar. Ik raad je trouwens wel aan om een bedplasmatje onder zijn hoofdeind te doen en alvast een emmer en een pak zout klaar te zetten. Wij hadden de eerste dagen nogal wat oud bloed gemengd met slijm op de lakens en haar pyama. Zelfde geldt ook voor de pyama die je kindje aan heeft op de dag van de operatie(neem een schone mee, kan hij fris mee naar huis), het kan wat bloederig zijn. Gooi die boel allemaal lekker een dagje in een emmer koud water met flink wat zout voor je het wast, dan gaat het er goed uit.
Gaan niet meer last de anesthesist toe zijn we al geweest. Heb vandaag wel weer wat meer verteld en lijkt wel binnen te komen gelukkig. Goeie tip voor het beddengoed en ik neem sowieso een extra zetje kleding mee. Weet zelf nog heel goed hoe het voelde ( was 17) dus qua voeding komt het wel goed.
Ohh echt nog steeds een andere stem? Ben heel benieuwd zo dat wel heel raar vinden ook inderdaad, gaan het zien.
De stemmen z’n zo gebleven maar het valt nu niet meer op. Zijn er al helemaal aan gewend. Succes en sterkte met de operatie! Ik hoop dat het je zoontje erg mee valt.
Mijn zoon was 1jr en 10 maanden toen ze keel amandelen eruit gingen zijn neus amandelen waren al eerder gedaan met 11 maanden De narcose verliep wel wat stroef meer door het kapje en hij kwam ook wel verdrietig eruit maar dat is vrij normaal erna lekker veel ijsjes op wij moesten sowieso nachtje blijven vanwege de leeftijd Maar de volgende ochtend meteen al een boterham op geen nabloeding niks gehad ging super. Het enige vervelende was dat die een buikgriep virus heeft opgelopen waardoor die 4 dagen na de operatie uitgedroogd te zijn weer een nachtje moest met een zonde met ors Was heel zielig hij spuugde alleen maar en het uitdrogen ging zo snel bij die kleintjes Maar de operatie op zich was echt heel goed verlopen
Hi was er nog niet aan toe gekomen maar hierbij even een berichtje hoe het verlopen is. Hebben hem zo lang mogelijk lagen die ochtend, moesten om 7,45 in het ziekenhuis zijn. Hadden die avond een nieuw bed voor hem opgehaald ( autobed ) en die stond beneden dus even wat leuks en afleiding voordat weggingen. Dat we aankwamen schrok hij van het bed en wilde niet dat hempje aan maar goed had geen keuze, zetpil gekregen en we zijn even gaan spelen in de speelkamer. Zodra we naar boven moesten werd ie heel stil, dus echt heel bang en dat werd boven wat erger. Maakte maar een grapje om het pak wat ik aan moest, is lekker bij me gaan zitten en ze hebbem hem even de iPad gegeven( super fijn dat ze dat daar hebben) dat we door moesten was wel spannend hij wilde echt niet en mijn zenuwen hielpen hem denk ik ook niet echt, hij is vechtend en overstuur onder narcose gegaan, wat is dat naar zeg moest ook echt even huilen hoor dat ik hem achter liet. Na een uurtje wss hij klaar dat ik boven kwam ook al wakker en helemaal in paniek van de pijn en bloed. Dus lekker op schoot genomen en zo zijn we weer naar de zaal gebracht. Duurde even voordat hij een ijsje wilde en wat wilde drinken, was niet veel maar mochten naar 2 uurtjes wel naar huis. Eerste dag had ie veel pijn en te weinig gedronken en daardoor de volgende dag koorts gekregen. Daarna is ie volop gaan drinken omdat ie echt niet terug wilde. Word met de dag beter maar hij heeft nog wel echt pijn en eten wil nog niet helemaal lukken maar dat komt wel goed. Al met al is het me meegevallen. Deze week blijft ie ook lekker thuis en houden we hem een beetje rustig. En gaan we op naar de volgende operatie die van mijn jongste zoon..
Fijn dat het je is meegevallen. Moest je een uur wachten voordat je weer naar hem toe mocht.? Vervelend dat jullie binnenkort weer een operatie hebben met je jongste zoon. Hopelijk niks ernstigs.?
Ja operatie duurde ook echt een uur, vond het ook echt lang! Maar goed hij is nu bijna weer de oude alleen in de avond nog last. Mijn jongste zoon krijgt een kijkoperatie en indien nodig zullen meer doen. Ze bedenken een vernauwde luchtpijp maar zullen nu gaan kijken of het door een groeiachterstand komt of dat er iets in de weg zit.. dus eigelijk een makkelijkere operatie maar deze is voor ons wel een stuk spannender omdat we niet weten wat er uit gaat komen. Maar hij word ook opgenomen dus zal allemaal anders gaan dan bij mijn oudste. Lief dat je erom vraagt