op 10 weken heb ik n bloeding gehad, dag erna wat bruinverlies en toen niks meer, maandag 19 weken zwanger dus verlies al 9 ween niks meer. Op de echos is het hematoom nog wel te zien en word angzaam kleiner, was 6 op 3. het vervelende is, dat de ene gyn zegt niet meer tillen, stofzuigen of vrijen want dit kan n bloeding opwekken en de aner zegt dat ik me geen zorgen meer moet maken en alles weer mag doen pfff...en ik heb best de behoefte intiem te zijn met mijn man, je voelt nu gewoon heel veel liefde voor elkaar. iemand hetzelfde ongv meegemaakt en wel intiem geweest f helemala niet meer?
Ik zou het niet meer durven met zo'n onduidelijkheid. In een soortgelijke situatie hebben wij ook afgewacht met vrijen. We vonden het niet een prettig idee dat het schadelijk kon zijn ondanks dat je juist dan heel veel behoefte kan hebben aan intimiteit. Babytjes gaan voor.
Ons babytje gaat zeker voor alles, zo bedoel ik dat ook niet, wij zijn extra bang, omdat we op 9 jan 2013 op 20 weken een kindje verloren zijn, en de tegenstrijdige berichten dus heel vervelend is, en niet geruststellend. Maar alles voor ons kindje, niets dat daarvoor gaat. Het vervelende alleen is dat je nu zo extra veel verliefd bent op elkaar en die behoefte gewoon hebt, het is gewoon een super speciale tijd zwanger zijn
Haai Chantypaul, Ik heb ook een hematoom, eerst 7,5 cm lang, na 12 dagen nog maar 1,5 cm lang. Nu over 2 dagen weer een echo, als het laatste restje weg is mag ik alles weer. Ik heb dus ook het advies gekregen niet te vrijen en rustig aan te doen tot alles weg is. Bij klaarkomen van jezelf gaat de hele baarmoeder samentrekken, dus kan me voorstellen dat dat niet zo goed is voor het hematoom. Weet je ook waar het hematoom ligt? In elk geval, gewoon je gezond verstand gebruiken... Een weekje na de laatste echo (toen ik 1,5 cm hematoom had) hebben we wel weer voorzichtig gevreeen, ik dacht nu moet t toch wel zo goed als weg zijn, en de behoefte was gewoon heel groot... Dus eigenlijk tegen medisch advies in... We zullen het over 2 dagen zien of t weg is Ik snap je probleem helemaal. Voelde me na de eerste keer vrijen wel gespannen, zou het goed gaan, en ook een beetje schuldig... De keren erop niet meer. NB ik kreeg ook tegenstrijdige adviezen, echoscopische zei dat t geen kwaad kon, toch zelf gebeld met de vlos en die stuurde me door naar de gyn...
Hoi wat fijn iemand die me begrijpt..ik denk ten aller tijde eerst aan mijn kindje, maar heb gewoon enorm die behoefte, kan er niks aan doen, komt denk ook door de hormonen en de zwangerschap. Ik had vandaag een GUO in maastricht een 20 weken echo, maar dan n guo, omdat wij vorig jaar een kindje met afwijkingen verloren zijn. Alles was goed kindje helemaal gezond, en het hematoom is helemaal naar boven in mijn baarmoeder getrokken, de klinisch genetica en gyn zeiden daar dat ik gewoon mocht vrijen, en dat er inderdaad tegenstrijdig over gereageerd word, maar dat het nu absoluut geen kwaad meer kan, ook omdat ik nu al 9 weken totaal geen verlies meer heb, wel zeiden ze dat als je bloedverlies hebt even niet moet vrijen tot het gestopt is..ik ben nu wel gerustgesteld... ik wil het heel graag weer, maar denk ook dat ik het wel weer heel spannend vind..ben blij dat je me begrijpt n het zelfde hebt