dringende vraag!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door emje, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden,

ik ben 9 weken geleden bevallen van een dochtertje. nu ben ik op dit moment ongesteld (voor de 2e keer sinds de bevalling) echter had ik het pas volgende week verwacht omdat mijn eisprong 4 juni is geweest.

maar nu bloed ik enorm veel. ik gebruik nu 2 kraamverbanden per keer en nog lek ik er binnen een uur doorheen. ook doet me buik erg veel pijn.

ik belde net de huisarts maar kreeg de assistent aan de telefoon want de huisarts is er niet. ik moest van haar de gynacoloog maar bellen. ik de gynacoloog gebeld krijg ik te horen dat ze 23 juni pas plaats voor me hebben en als ik eerder geholpen wil worden maar naar de huisarts moet gaan. ik de huisarts weer bellen vertelde de assistent dat ik dinsdag pas kan komen en dat ik in de tussentijd maar luiers van mijn dochtertje in me onderbroek moet doen om doorlekken te voorkomen!!!

ligt het aan mij of is dit niet normaal? en heeft iemand ervaring met enorm veel bloedverlies in de 2e menstruatie?

2. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    als je het niet vertrouwd huisarts weer bellen en vragen of je niet naar de SEH kan!
    erop aandringen dat je vandaag gezien wil worden!

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou gewoon de eerste hulp bellen,belachelijk zeg dat ze je niet laten komen,dit kan erg gevaarlijk zijn (te veel bloed verliezen!)

4. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    Ik heb dit ook gehad. Echt niet meer normaal hoeveel bloed ik verloor. Ik durfde nergens heen, want ik was zo bang op doorlekken. En inderdaad ook erg veel buikklachten.

Na een paar dagen werd het ineens minder. Mijn derde menstruatie was weer wat rustiger.

Wat heel fijn verband is hiervoor is libresse night.

Hoeveel dagen menstrueer je nu?

Groetjes

5. emje

emje Niet meer actief

ik ben nu 3 dagen ongesteld. ik durf zelf ook de deur niet meer uit. ik ben namelijk al 2 keer doorgelekt en zelfs het kraamverband houd het niet tegen :(

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mij was het de eerste 3 maanden ook vreselijk, die menstruaties! Ik ging op den duur echt weer bijna tegen de vlakte, bleek, trillerig. Toch is het min of meer normaal na je bevalling. Als je echt het gevoel hebt dat het teveel is moet je wel aan de bel trekken maar het is dus wel normaal dat je menstruaties vlak na de bevalling veeeeel heftiger zijn als voorheen.

7. misa

misa Niet meer actief

Nee, dat herken ik helemaal niet! Ik zou de spoedeisende hulp bellen!

Hoe is het nu?

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Als je niet terecht kunt bij de huisarts of gyn, zou ik inderdaad zelf de SEH bellen of er naar toe gaan. Daar zijn ze immers voor.
    Het feit alleen al dat jij naar de dokter belt, geeft aan dat je het niet vertrouwt.
    Niet blijven wachten tot het minder wordt, maar bel/ga naar de SEH!

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    als je je er niet goed bijvoelt nog een keer de dok bellen/spoedpost/hap/weetikveel!

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ondanks dat het natuurlijk heel vervelend is, is het wel normaal dat je eerste menstruatie, of zelfs je eerste paar menstruaties na je bevalling gepaard gaan met hevig bloedverlies en het verlies van stolsels.

Mocht je het toch echt niet vertrouwen dan zou ik nog even de HAP bellen.

11. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden. ik ben toch naar de huisartsenpost gegaan omdat het steeds heviger werd en ik op een gegeven moment nog geen half uur uithield met 1 kraamverband zonder door te lekken. ik heb medicatie gekregen die het bloeden stopt. deze moet ik nu 5 dagen slikken en dan zou ik opnieuw ongesteld worden maar dit zal een stuk minder zijn. de medicatie is een soort curretage pil die de baarmoeder mooi schoonmaakt mocht er toch nog iets van de placenta zijn blijven zitten.

op dit moment bloed ik niet meer. de hevige pijn is ook weg dus dat is positief :)

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    goed van je dat je naar de hap bent gegaan, hopelijk krijg je het niet weer!

Deel Deze Pagina