Hallo, Heb sinds 2 weken een zware verkoudheid! Dacht de eerste week wel dat het over zou gaan met een hoestdrankje, keeltabletjes en dafalgan maar dat was dus niet zo! Ben dan toch maar bij de dokter geweest,maar die kan en wil mij alleen maar amoxiline ( antibiotica) voorschrijven, maar dat kan ik niet nemen omdat ik daar allergisch voor ben! Dus gewoon verder doen met wat ik al eerder innam was het advies! Ik hoest nog steeds zo hard, dat ik mijn buik moet vasthouden! Heb net een beetje slijm verloren, denk echt dat dat door het hoesten komt?! Ik hoop maar dat het geen kwaad kan voor de baby, al dat hoesten? Heb gelezen, dat het niet echt erg is wanneer je je slijmprop verliest zolang er geen bloed bij zit! Zijn er hier nog dames die dit herkennen of mij gerust kunnen stellen?
Wat lastig zeg. Ik had het ook ontzettend lang en erg laatst, hoesten, niet normaal. Bleek bronchitis. Heb toen peniciline gekregen, maar daar kun je dus ook niet tegen? Zoiets moet je toch behandelen, hoe gaat het anders over? En verder; wat zegt de HA zelf dat je het beste kunt doen?
Ah, vervelend! Ik weet wat het is, want heb met 32 weken hetzelfde gehad. Zowel de huisarts als de verloskundige zeiden dat het hoesten voor mijzelf het vervelends is, maar voor de baby absoluut geen kwaad kan! Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken. Beterschap!