Ff een luchtig onderwerp tussendoor Ik ben binnenkort jarig en wil een stroopwafelmachine vragen. Ik vroeg me af wie wel eens zelf stroopwafels heeft gemaakt en of die echt lekker zijn? Ik was verder op zoek naar lekkere recepten en wellicht tips voor welke stroop je het beste kunt gebruiken en welke machine fijn is. Ik had van Rutger al een recept gevonden wat wel goed leek: Stroopwafel recept | Rutgerbakt.nl
Geen tip maar wat leuk! Weet je wat ik altijd zo wonderlijk vind als ik ze op de kraam op de markt zie? Hoe snijden ze deze wafel doormidden?! Dat vind ik zo knap! Maar verder geen idee, ik weet alleen dan de verse van de markt 10 keer lekkerder zijn dan die van de supermarkt
Ik kan je helaas niet verder helpen maar weet wel dat ik nu spontaan trek heb in een lekkere warme stroopwafel van de markt
Ik heb al eerder stroopwafels gemaakt. Wij hebben een wafelijzer waar je ook ijshoorntjes mee kan maken. Het recept wat ik toen had was de koek lekker maar de stroop was zoooooo hard. Die van Rutger bakt staat zeker op mijn lijst om te testen. (Goed idee!) Hou er rekening mee dat de koeken heet gesneden worden. Dan met hete stroop afsmeren, dicht maken en bijsnijden met een cirkel. Super leuk om te doen maar heet aan de handen Ben nou benieuwd naar wat een stoopwafelmachine is. Welke heb je op het oog?
Ik heb deze 2 apparaten gezien: Tristar WF-1170 Stroopwafel- en ijshoorntjesmaker – Wafelijzer - Bakoppervlak van Ø 20 cm | bol.com Cloer Oublie- en Kniepertjesijzer 261 - Wafelijzer | bol.com Reviews van beide apparaten zijn goed al lijkt het alsof iedereen er alleen 'kniepertjes' meemaakt. Is blijkbaar een soort koekje wat zin Drenthe lezen (aldus de reviews) weet niet of het op een stroopwafel lijkt...
Dat zijn die rolletjes, dat eten ze ook in twente, maar ze zijn wel dunner dan stroopwafels meen ik me te herinneren… maar ik lees ook reviews van mensen die er stroopwafels mee gemaakt hebben!
Kniepertjes zijn dunner. Het beslag is ook dunner. Stroopwafel lijkt meer op een bolletje deeg. Wij hebben er 1 van het huismerk van de trekpleister. Ging de vorige keer prima. Dan kun je in ieder geval stroopwafels, ijshoorntjes (of bakjes als je niet die punt rol gebuikt maar over een schaaltje legt) en kniepertjes kan bakken.
Een kniepertie is geen rolletje Ik vind deze niet met elkaar te vergelijken ( en ja dat zeg ik als ras echte drent(h)
Echt?! Ik dacht me te herinneren dat het rolletjes waren, de buurvrouw van mijn schoonouders maakt ze altijd voor oud en nieuw (herinner ik me dat wel goed?!), ze wonen in Twente, ze komt langs elk huis om een bordvol te brengen, haha. In mijn hoofd waren dat rolletjes, maar de laatste keer was lang geleden! Edit: net mijn man gevraagd, hij zegt dat het rolletjes zijn (en weer het verhaal van de buurvrouw van zijn ouders, haha), en dat ze ze soms vullen met slagroom. Misschien is het regionaal wat het precies is? Ik ben niet eens Nederlands dus ik ga niet doen alsof ik het beter weet Maar al het lekkers wil ik wel eten, kniepertjes of stroopwafels
Ja klopt ze worden in december met de wafelijzer gemaakt.. Een kniepertie word als platte wafel in december gegeten.. eet je deze na 00:00 31 dec opgerold ( dus 1 januari) dan word het een rollechien genoemd.. Maaaaaaar beide zijn idd heeeeeeeerlijk..