oefeningetjes om kruipen/staan te trainen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door foetbal, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Mijn zoon van 11,5 mnd is een billenschuiver en maakt totaal nog geen aanstalte om z'n benen waar dan ook voor te gebruiken.
    Nu wil het cb hem volgende maand nog even zien en hem dan (afhankelijk van z'n ontwikkeling) doorsturen naar de fysiotherapeut om z'n benen wat meer te trainen en hem te laten kruipen/staan.

Is er hier iemand die hiervoor ook bij de fysio geweest is en mij kan vertellen wat voor oefeningetjes er dan gedaan worden. Dan kan ik er vast mee beginnen.

(PS, ik zit er niet mee dat 'ie billen schuift en geloof gerust wel dat het goed komt, ik wil gewoon graag oefeningetjes doen met hem)

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou echt even afwachten wat het CB zegt. Wij liepen ook bij de fysio inverband extreme vroeg geboorte. Ze leren je daar precies wat je wel en niet moet doen. En ik zou niet zo snel de oefeningen van iemand overnemen die je hier advies geeft. De Fysio traint de spiertjes toch net even op een andere manier

3. christina

christina Niet meer actief

gewoon lekker naar de fysio gaan. mijn dochter was 1 jaar en kon amper zitten, deed toen alleen nog maar buikschuiven. Nou er was vanalles mis volgens het CB en je wordt echt bang gemaakt, wij zijn naar de fysio gegaan en die zag het al direct, Hypermobiel dwz een slangenmensje, extreem lenig, de fysio heeft ons tips gegeven en moet zeggen uiteindelijk moeten ze het toch zelf doen, de voorspelling was lopen rond het 2de jaar, maar uiteindelijk liep ze met 20 mnd. het vriendinnetje van mijn dochter was ook een billenschuiver, en die is ook gewoon gaan lopen, dus komt allemaal goed. ik zou niet zelf oefeningen gaan doen, maar even afwachten wat de fysio zegt.

4. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Hmm, zoals ik zei ik maak me geen zorgen, maar cb wil evt. toch graag doorverwijzen. Dus dat wacht ik even af. (dan komt fysio thuis langs)
    Dan maar geen oefeningetjes. Blijf ik zelf op handen en knieen op de grond maar voor doen...

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Mijn dochter is ook 11,5 maand (van 18-11-08) en die schuift er ook vrolijk op los maar voor de rest doet ze niets zelf. Ze staat als wij haar optrekken en blijft aardig staan aan de hand maar doet er ook niets voor om het zelf te doen. Hier vond het cb het prima en helemaal niet raar. Ze zit wel heel stevig maar ook dit doet ze alleen als we haar neerzetten. Bij Lot is het volgens mij gewoon het feit dat ze weinig initiatieef neemt. Misschien angstig om het zelf te doen of ze vindt het zo wel prima. Ik zou me in ieder geval niet te gek laten maken! Om het kruipen te bevorderen gaf het cb wel aan dat we het voor moeten doen.

Deel Deze Pagina