Dreumes 1 jr - vlekjes in het gezicht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melloncollie, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

#1 melloncollie, 6 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2009
    Hi,

Mijn meisje heeft sinds een week of 2 rode vlekjes in haar gezicht. Er zijn blijvende rode plekjes rond haar neusje/mondje/kin. Als ik over de onderkant van haar neusje of plekjes wrijf, zijn ze ook droog en ruw. Ik smeer het tot nu toe 3 maal daags in met weer&wind balsem. Ik vraag me alleen af wat dit is?

Ze eet en drinkt normaal, heeft goede ontlasting (alhoewel wel wat minder de laatste dagen) en ze voelt ook niet overdreven warm aan. Wel heeft ze al 1 kiesje en de 2e is bezig met doorkomen (tandvlees ziet blauw) en er zijn nog 3 behoorlijke bobbels in haar mondje. Zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hier ook dat probleem!
    Ik heb een klein manneke van 10 mnd, en ook al een tijd last van die plekjes. Is zo jammer he, je wil gewoon een lekker gaaf babyhuidje! (al heb ik n eczeemkindje en ben wel wat gewend)
    En dat ze er zelf geen last van hebben..
    Hier is hij ook bezig met tandjes krijgen, dus mss een combi daarvan met het koudere weer? Ik weet het ook niet!
    Ik hou het maar zoveel mogelijk droog en smeer er niks op. Soms is het heel heftig, dan weer paar dagen rustig, om vervolgens weer op te vlammen..

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yelena heeft op zich geen eczeem. Het zijn nu vooral pukkeltjes rond haar onderkin en daar waar de lachrimpeltjes zitten, daar zitten rode droge plekjes. Op zich is weer&windbalsem van Weleda niet agressief.

Deel Deze Pagina