Emotioneel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door talithatje, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Het is inderdaad knap van je dat je zo lang kan wachten haha. Ik weet niet of ik dat zou kunnen.
    Blijft altijd wel lastig wel lastig wanneer je het moet vertellen.
    Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap tegen onze moeders gezegd en mijn broers wisten het.
    Verder heb ik het voor me gehouden. Ik denk dat ik het deze keer alleen aan onze moeders vertel wanneer het zo ver is. Ik heb wel al ingedachte hoe ik het ga doen haha.
    Mijn moeder en een vriendin van mij zijn de enige die weten dat wij bezig zijn voor een tweede. De rest wil ik nog niet dat die het weten omdat ik weet dat ik dat mensen een oordeel klaar hebben en daar heb ik nu nog geen zin in. Daar bereid ik me wel op voor als het zover is.
    Maar ik vind het wel een heel leuk idee van je om het in dichtvorm te doen. En helemaal als je het nog een beetje cryptisch gaat doen.

2. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Bij onze dochter hebben we het ook meteen vertelt. Mijn vriend kan geen geheimen bewaren dus doe ik het liever zo. En ik vind het ook wel fijn dat ik dan bij onze familie het er over kan hebben. Nu weet niemand nog dat we voor een 2e gaan dus is het zowiezo een verrassing. En mocht het misgaan ja dan heb ik ook een beetje steun. Maar we vertellen het net zoals de vorige keer het alleen aan mijn ouders en zus en mijn schoonouders en zwager. De rest moet nog wachten tot 3 maanden...Dat zal mijn vriend nog wel ff kunnen volhouden hopelijk haha. Mocht ik zwanger zijn dan wil ik wel het geslacht weten maar krijgt mijn vriend het niet te weten want dan weet iedereen het net als de vorige keer...

3. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Bij ons is het andersom, ik schreeuw het het liefst van de daken, en mijn vriend wilt het het liefst voor me houden.
    Wij willen het geslacht niet weten, dat wilde ik bij de vorige ook niet. Ik vind die spanning wel leuk aan het eind en tijdens de bevalling.
    Blijft allemaal wel een spannende tijd voor iedereen.

4. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik ben juist degene die het nog graag voor me wil houden maar ja kan ik niet maken om het na 3 maanden pas tegen mijn vriend te zeggen. Dan heb ik tenminste toch nog iets voor mezelf haha

5. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hahaha, en dan moet je 3 maanden smoezen verzinnen waarom je soms anders reageert. Dat word ook heel lastig haha.
    Ik vind het wel heerlijk om het met je partner te kunnen delen en er samen van te genieten. Vooral omdat er nog weinig mensen het dan weten.

6. Appels

Appels Niet meer actief

Hahah ok ok...
    Ja is ook zo, dat je dan steun hebt.

Hahaha t is ook moeilijk een geheimpje te bewaren! Vind t cool als mensen t geslacht niet willen weten... ik zou niet kunnen hoor!

Zelf bij 11 weken zwangerschap aan ouders verteld. En nu zit ik ook al van alles te verzinnen... weet nog niets leuks. Mijn dochter wil ik verrassen door haar mee te nemen naar een echo.. de tweede ofzo..:):)

7. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ja dat zou wel erg lastig worden idd. Denk ook niet dat het erg goed is voor de relatie die uitbarstingen en dan niet weten waar het van komt. Het is zeker fijn als je het kan delen met je dierbare. Ik moet eerst nog maar zien of het ook echt waar is...Wanneer kon jij testen?? Ik heb trouwens ook af en toe opeens het gevoel dat ik stijve tepels heb terwijl het niet is en ik het niet koud heb, al heb ik het nu al wel sneller koud maar dan niet in combinatie met stijve tepels heel raar...

8. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Dat hebben mijn broer en schoonzus ook gedaan inderdaad. Die hadden het eerst heel snel verteld, maar die ging helaas mis.
    Toen het wel raak was hadden ze mijn nichtje mee genomen naar de 12 weken echo. En zij heeft toen aan iedereen die echo laten zien om te zeggen dat mama een baby in haar buik had. Maar mijn nichtje was toen pas 4 jaar, dus dat is moeilijk voor haar dan om haar mond te houden haha.
    Wij hadden toen ook veel mensen die gingen "zeuren" waarom wij het niet wilde weten en dat wij het ook gewoon moesten doen.
    Maar wij hielden echt voet bij stuk en dat doen we dit keer ook weer.
    Al moet ik wel eerlijk zeggen dat het nu wel anders voelt dan toen, maar ik ga mijn best doen om het toch niet te willen weten

9. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik zit te wachten tot de test binnen is en dan ga ik testen haha.
    Ik word gek van mijn lichaam, ik heb elke keer weer andere, vage symptomen. Ik heb er net ook een topic over gemaakt.
    Tepels en borsten zijn het ergst en verraderlijks nu hahaha....
    Ik merk ook dat ze gevoeliger zijn met deze kou, de kou kan nu echt een soort van snijden.

10. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik heb het meeste last van weeig gevoel en als ik iets heb gegeten ook al is het een plakje kaas dan is het goed. Ook heb ik een raar gevoel in mijn buik alsof er iets groeit of beweegt heel raar maar ja kan ook tussen de oren zitten...

11. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik kan me zo goed aansluiten bij jou....
    Heel raar al die symptomen en signalen, nu maar hopen dat ze een goede reden hebben haha :-D

12. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ja hoop het ook, maar weet als geen ander dat je lichaam je erg goed voor de gek weet te houden...helaas

13. Appels

Appels Niet meer actief

Blijft vervelend die klachten. Heb zelf weinig last van mn borsten.. alleen wat steken. Wel vaak koud of juist warm...:(

Wat ik ook heb zijn puistjes. Wel wel 3! En ze doen pijn. Verder soms een warm gevoel in onderbuik. Maar mn ergste klacht op t moment is dat ik enorm winderig ben :):):):). Echt niet normaal! En verder echt de gebruikelijke klachten... steekjes enzo. Pffff. Hoop op heel veel afleiding deze week!

Doen jullie aan sinterklaas?

14. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ja, maar wij hebben het al gevierd.
    Dus morgen alleen nog schoen zetten en dan zit het er op.
    En jullie??

15. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Hier ook een beetje winderig en puistjes. Ik heb zelden puistjes en het zijn er ook niet veel dus ja weet niet of het een teken is..

16. Appels

Appels Niet meer actief

Jaa dr schoen had ze vorige week dan al gezet. En verder wilde ik er eigenlijk niet zoveel aan doen , maar toch maar toch besloten haar te verrassen met wat cadeaus. We doen t gewoon met zn 3en. :) Ze verwacht echt helemaal niets! Dus vind t zoooo leuk! :D kan niet wachten dat koppie te zien!

Ja.. heb een beetje gegoogled ... het kunnen beide symptomen wezen. Winderigheid vanwege het ruimte maken in de bm. En puistjes door invloed hormonen... :) dus jaaaa ;)

17. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam

Hij mag hier 4x in de week zijn schoentje zetten. In het weekend en woensdag. Dus morgen laatste keer. Ben stiekem wel blij dat dat achter de rug is. Vermoeiende tijd geweest, vergt toch wel veel van een kind haha.

Wanneer kan/ga jij testen??

18. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Nou heb vanmorgen een de laatste test van kruidvat 2v5 gedaan. Dee gaf echt negatief aan. Ik dacht een heel heel licht streepje te zien maar ga er al niet meer van uit. Ik ben ook nog steeds niet ongesteld dus denk nu echt dat mijn cyclus niet op orde is helaas... Ik duim nog steeds voor jullie dat het bij jullie wel raak is....

19. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Een heel licht streepje is ook een streepje toch ;)
    Ik blijf voor jou ook nog duimen, zolang je nog geen bloeding hebt is er nog hoop toch. Maar wel vervelend dat het niet meteen goed duidelijk is. Vervelend die spanning.....
    Heb je altijd wel een regelmatige cyclus gehad?

20. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik heb 12 september mijn spiraal laten verwijderen. Op 1 oktober mijn eerste ongi gehad. Toen in november hetzelfde getest als nu eerste licht positief later negatief op 2 november ongi gehad. Dacht dat ik dan een cyclus van 31 dagen had en dat ik maandag ongi moest worden maar nog steeds niks. De vorige keer had ik de ha op donderdags gebeld en moest maandags ervoor ongi worden. Van de ha moest ik maandags een week later dus testen en als die niks uitwees en ik nog niet ongi was moest ik komen en dan zou ze me doorverwijzen naar de gyn, maar ik werd vrijdags toch ongi... Dus niet echt een regelmatige cyclus wel balen nu...

Deel Deze Pagina