Een paar dagen geleden wist ik het bijna zeker, ik was zwanger Al die symptomen beelde ik me toch zeker niet in?? Gisternacht droomde ik dat ik een positieve test had, en het leek zo echt dat ik gewoon blij wakker werd............ In gedachten zag ik al voor me hoe ik mijn man verraste......hoe we daarna onze ouders zouden verassen. Stiekem op Marktplaats kijken naar wiegjes Af en toe had ik van die 'geluksmomenten'. Ik dacht na over het 'moederschap' en wat ik balangrijk vind mijn toekomstige kindje mee te geven. Nu een dag voor mijn NOD weet ik opeens zeker dat al die 'symptomen' de voorbode van de zijn. Ik weet opeens heel zeker dat ik niet zwanger ben, dat ik me van alles in mijn hoofd heb gehaald. En ja ik ben best verdrietig. Ook al is het pas de 1e ronde en had ik niets van verwacht. En nee er is nog niks zeker want ben nog niet ongesteld geworden. Het is een emotionele achtbaan......... in twee weken tijd hoge toppen en diepe dalen. En nu zit dat ook een beetje in mij hoor, als het leven mee zit kan ik ontzettend blij en gelukkig zijn, als het tegenzit ook heel verdrietig..........maar uiteindelijk kan ik alles ook goed relativeren en komt alles goed Ben ik de enige die het moeilijk vind nuchter te blijven?
ik had precies hetzelfde in mijn eerste ronde.. Je weet dat het niet vaak gelijk raak is. omdat je met de pil stopt krijg je allerlei dingen. je moet je lichaam leren kennen zonder hormonen. je voelt vanalles. en veel van die dingetjes lijken op zwangerschap.. ik dacht vorige maand ook het is raak, maar helaas zijn ze gekomen. 4 dagen te laat. maar ik weet wel dat mijn lichaam uit zich zelf nog ongie wordt. ik zit nu in ronde 2 en heb weer allerlei dingen die ik voel. dit keer anders dan de vorige maand. maar weer denk je, zal het zo zijn? je word er ongeduldig van, de dagen duren zo lang voor het zo ver is. toen ik de pil nog slikte was ik iedere keer zo weer ongie.. de dagen van de maand waren zo om.. maar nu... dus nee je bent echt niet alleen.
Hoi Lily, Net als jij zit ik in ronde 1 en herken je verhaal heel goed. Moet je bedenken dat ik pas 1 dag na de eisprong zit volgens de banner. Ik voel ook altijd alles intens, ben enorm sfeergevoelig. Mischien moeten we gewoon even wennen aan het idee dat het vanaf nu zou kunnen gebeuren. Alles is ook nog zo onzeker. We weten eigenlijk nog niet hoeveel dagen de cyclus duurt, wanneer de eisprong is, wat we voelen met ongi zonder anticonceptie. Ik hoop dat mijn lichaam en geest er na een maand een beetje aan gewend zijn en er wat meer rust is. Tot die tijd geniet ik er ook een beetje van. Lezen op het forum, dromen en ja soms wiegjes kijken. Niks nuchter blijven, lukt nu effe niet. Volgende maand mischien beter. Hopelijk hoeft dat dan niet meer Hoop dat je het ook een beetje als genieten kan zien. Als de komen (hoop voor je van niet) weet je weer iets meer van je lichaam. Wie weet ben je wat nuchterder en wie weet stap je nog eens in de achtbaan. Zolang je helemaal opp het einde maar kan zeggen:'het was een spannend ritje met een spectaculair mooi einde'". Groet Erica
Zo herkenbaar, lilly, zo herkenbaar!! wil nu ook dat het raak is en ik kijk mezelf en ik denk mezelf gewoon zwanger! Mijn vriend kan inmiddels al geen hoogte meer van me krijgen. Zit ie wel lekker cliché owwww vrouwen!! (een voorzichtige) haha KuZzzz
Hoi Lily, Super herkenbaar hoor. Maar voor mij geldt dat het naarmate je met meer rondes te maken krijgt het makkelijker wordt. Mijn lichaam heeft voor mijn gevoel al zoveel geintjes met me uitgehaald, dat als ik het de volgende ronde weer voel, bij mezelf denk, ha ha dacht het dus niet he, stom lichaam. Mijn ronde nou (7e) ben ik super nuchter en denk bij mezelf het zal allemaal wel. Groetjes Monique
HAHA hoe herkenbaar. Als ik mijn tanden poets en het bloed. YAHOOO want ik heb ergens gelezen dat ontstoken/snel bloedend tandvlees bij een zwangerschap kan horen. Ik ruik nu alles heel goed YAHOOO want tja ook dat kan erbij horen. Verleden cyclus liep ik steeds mijn boops te beloeren want volgens mij waren ze toch echt veranderd..... Ik probeer me nu maar niets in het hoofd te halen. Als ik iets voel probeer ik er een andere verklaring voor te zoeken. Ben ik misselijk ? Dan komt dat omdat ik zo zenuwachtig ben of ik wel of niet zwanger ben. Bloedend tandvlees ? Dan poets ik te hard. enz enz. Dan hoop ik dat het niet zo tegen valt als ik wel ongi wordt. Oke dit roep ik heel stoer, want wordt toch weer janken als ik ongi wordt.
Dit klinkt ook allemaal zo bekend, denk ook constand van oh, zou het dan toch? en manlief misschien wel nog erger!!! Zouden mannen ook moeten ontpillen? (hahahaha) ik hoop dat bij mij de nu snel komen, anders duurt het wel erg lang. En ik wil naar ronde 2! of zou het misschien toch? als het einde van de maand nog niet is, maar eens testen. Petra
Hai Lilliy, Erg herkenbaar. Ik voel van alles, misselijk, pijn rechts onderin mijn buik, ga zo maar door en ik wordt maar niet ongesteld. Wordt gek van mijzelf kan nergens anders meer aan denken.
tsssssssssss..... wat kunnen wij onszelf gek maken he! lady's! Maar ja, ook ik herken het hele circus. Om gek van te worden. Voordat de eierboer komt is het nog dikke pret...in bed Let ik er allemaal niet zo op hoor, maar daarnaaaa, dan is het tijd....het wachten...wachten....pijntjes....weeig gevoel in de bellie....lastig....chacherijnig...moet ik nog doorgaan??
heel herkenbaar. Ik heb ook gedroomd dat ik positief testte helemaal blij. Naar de winkel gegaan om een speen te kopen met papa is the best. En voor m'n moeder sokjes. Voelde overal kriebeltjes. Volgende ochtend word ik wakker (kon vanaf die dag testen) naar het toilet met m'n test, ben ik het toch geworden. :x . Het leek echt levensecht, was ook de eerste keer dat ik zoiets droomde. maar ja volgende keer beter.
Idd, ook hier... vorige maand gestopt met de pil... afgelopen maand stond in het teken van: wat doet mijn lichaam????? Mén wat een rare dingen kun je voelen... Ik ben nu een week na mijn ongi en heb niets van wat ik de vorige maand wel had... gelukkig. Want je wordt er helemaal gek van... Ik hoop dat het zo blijft, want al die symptomen van ontpillen lijken veel op zwanger zijn..
Het is allemaal heel herkenbaar, maar ik heb juist hoe meer rondes ik door maak, hoe ongeduldiger ik wordt en hoe meer ik me in ga beelden. Ik dacht gisteren echt voor het eerst in mij leven mijn eisprong te voelen, maar aan mijn temp te zien is het toch iets anders geweest. Ik wordt stapel van mezelf.
Gelukkig nog meer meiden die zo denken als ik. Wat een herkenning!! Ik zit nu in de 3e ronde en dit weekend moet het maar es raak zijn, want ook ik word niet goed van die onzekerheid. Voelde ik nou wat, ja echt wel of zijn dat darmpjes? Vooral nu, de eerste keer netjes na 30 dgn ongesteld, 2e keer 24 dgn, ik weet nu niet waar ik van uit moet gaan. Er zijn er dan die wijselijk schrijven eerst maar eens ontpillen, maar ja dat geduld heb ik eerlijk gezegd niet..... Wie weet ben ik nu wel tijd aan het verspillen..... Suc6 allemaal
Dat gevoel heb ik ook wel eens. Straks zijn we voor niets aan het proberen omdat het niet natuurlijk zal lukken en dan heb je al die tijd verspeeld...pffff Ik ben niet verdrietig als ik ongi word, dan denk ik alleen, goh wat werkt mijn lijf toch goed want ik ben zooo reglematig, maar die weken ervoior zijn hel. Ik huil om het minste of geringste (had ik met de pil nooit) en ik voel me constant misselijk en voel rare dingen in m'n buik.....
Ik voelde me wat minder is nu weer wat beter. Ik denk dat die onzekerheden altijd blijven. Nu ben je onzeker of je ooooooit wel zwanger wordt, ben je zwanger ben je onzeker of je geen miskraam krijgt, ben je bevallen ga je om de 5 minuten bij je kindje kijken, want stel je voor wiegendood. Is je kindje wat ouder ben je bang dat hij/zij van de schommel afvalt. Zit hij/zij in de pubertijd ben je bang dat hij/zij verkeerde vrienden krijgt of met opgevoerde brommer ergens tegenaan rijdt. We moeten er het beste maar van maken. Onze tijd komt vast meiden !!!!
Geniet er ook wel van hoor........tis zowiezo een bizondere tijd voor mij nu, zal er niet teveel over uitwijden maar komt erop neer dat ik er wel voor mezelf achter ben wat ik nu echt belangrijk vind in het leven, en ja een kindje hoort daarbij Ongeduldig als ik ben moet dat dus wel gelijk gebeuren he!!! Maar ja je hebt het nou een maal niet altijd voor het zeggen in het leven he Er is ook al iets goeds ontstaan uit het klussen en dat is dat mijn lief en ik het wel weer erg leuk hebben samen........ Na elf jaar en met een erg druk jaar achter de rug was de sleur er nogal in gekropen, en die is nu toch wel echt weg!!!!!
Lieve meiden, wat zijn al jullie verhalen herkenbaar zeg Ikzelf probeer mezelf wijs te maken dat ik er helemaal niet zo erg mee bezig ben, maar onbewust spookt het de hele tijd door m'n hoofd..... Ik kan mezelf er soms moeilijk toe zetten om er niet zo mee bezig te zijn... Iedere ochtend bekijk ik mezelf in de spiegel, zijn m'n boobs nou groter of niet Ik plas de laatste tijd wel heer errug veel hoor Enne... m'n tandvlees is op dit moment flink ontstoken Maar goed.... ik haal me niet te veel in m'n hoofd, het zal wel bij 't ontpillen horen allemaal.... Ook heb ik nog geen idee of ik m'n ei al gehad heb of niet, normaal gesproken zou m'n NOD aankomende woensdag zijn, maar ik geloof daar niet zo in.... Wordt vervolgd Eens komt daar ook voor ons het moment dat we in blijde verwachting zullen zijn meiden