Schoonmaken van lamellen en gordijnen

Discussie in 'De lounge' gestart door pepe, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik Vraag me af hoe jullie dit schoonhouden. Wij hebben houten lamellen en daar ga ik met de stofzuiger overheen, met zo'n speciaal opzetstukje. Dit doe ik ook met de luxaflex. Maar is er ook een betere manier? En de gordijnen? Laten jullie die eens in de zoveel tijd stomen of wassen jullie en strijken ze zelf? Ik ga daar nu ook af en toe met de stofzuiger overheen. :D. De vitrages heb ik wel in de wasmachine gedaan en daarna nat opgehangen.

2. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Gordijnen in de wasmachine dan nat ophangen op hun plek. Ik heb ze daarom nooit hoeven strijken.

3. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Gordijnen idd wassen daarna strijken als ze nog nat zijn en dan meteen ophangen.

Die andere dingen daar had ik maar 1 oplossing voor weggooien.

4. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Mijn gordijnen zijn gevoerd en de ander zelfs met verduisterende stof, kan het dan ook? Ik heb geen zin om die grote dingen te strijken namelijk.

5. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben een speciaal gordijnenprogramma op de wasmachine. Dan centrifugeert ie nauwelijks om de stof te beschermen. Nat ophangen met paar handdoeken eronder en je hebt geen kreukels. Luxaflex wij hebben houten en metalen maak ik schoon met speciaal borsteltje van leifheit. Ding nat maken twee plankjes tegelijk afnemen en even spoelen en volgende.

6. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Lamellen werden in het vorige huis altijd met twee washandjes om de hand van boven tot onder nat afgedaan dan ben je zo klaar en als je het bijhoudt is het zo gedaan :)

Deel Deze Pagina