zwangerschapsdiabetes, in welke week?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Platliggertje, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    In welke week werd jullie bloed de eerste keer afgenomen om na te gaan of er zwangerschapsdiabetes te vinden was?
    Bij mij zou het week 30 zijn, maar ik heb al gehoord van week 25 of zelfs vroeger.
    Kan ik een beetje het gemiddelde berekenen ;)

2. dianapols

dianapols Lid

15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    Bij m'n eerste zwangerschap heb ik diabetes gehad, wanneer ik een bloedtest gehad heb weet ik niet precies meer, ik was wel al met verlof (heb gewerkt tot 34 weken zwangerschap). Bij m'n 2e zwangerschap zou ik een onderzocht worden bij 15-20 weken, maar helaas is het niet zo ver gekomen (miskraam bij 10 weken).

Bij onze verloskudigenpraktijk onderzoeken ze vanaf 7 maanden de urine op eiwit en suiker.
    Bloedafname doen ze alleen als er een bijzondere reden is om te testen op diabetes. Bij mij was de reden veel vruchtwater en een flinke baby.

Groetjes,
    Diana

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Bij mij doen ze dat niet tenzij ze vinden dat je een te hoge bloeddruk heb of grote baby maar anders controleren ze in week 30 je bloed op ijzer (hb-gehalte) maar voor de rest geen urine of bloedtest meer behalve de eerste die je krijgt in het het aller begin.

4. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    heb hem pas gehad!
    anderhalve week geleden ongeveer

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Bij de eerste keer vk hebben ze mij daar al op getest, met 8 weken dus en over 3 weken nemen ze daar weer bloed voor af. Best vroeg dus zo te lezen...

6. lianne1984

13 nov 2006
    98
    0
    0
    bij mij hebben ze het vanaf week 28 getest en alles was gelukkig goed.

groetjes :D

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Werd bij mij niet getest. Is in ieder geval in Nederland niet standaard om te testen. Is erg afhankelijk van de praktijk waar je je controles hebt maar meestal wordt zwangerschapsdiabetes alleen gecontroleerd als er aanwijzingen zijn dat je het zou kunnen hebben.

Deel Deze Pagina