Wanneer "aan de rest" vertellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by eloveh, Jan 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    over dit onderwerp zullen al heel veel berichten bestaan op dit forum, maar wil toch ff een mening :p

Mijn naaste familie wist meteen al dat ik zwanger ben, heb het zelfs nog de zelfde avond verteld! liep ook bij de gynaecoloog enz, dus dan gaan ze toch vragen hoe het nou zit en wanneer ik een afspraak heb...
    ben vandaag 10 weken maar vind het nog steeds een beetje eng, mijn moeder wil het over 2 weken gaan vertellen aan iedereen (ze vind het ook nogal lastig om al die tijd haar mond te houden). Ik ben gewoon bang dat iedereen het straks weet en dat het dan mis gaat... heb de 23e de termijn echo en de 2 echo's die ik tot nu toe heb gehad zagen er goed uit maar je weet maar nooit...

wat denken jullie? nog wachten tot de 13/14 weken? of al over 2 weken (12 weken) naar buiten brengen? :p
    maak me ook wel beetje druk om niks, en jullie zullen vast zeggen doen wat je gevoel zegt haha.. maar weet het gewoon niet!!

2. Anouk89

Anouk89 Actief lid

Jun 15, 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je een goede termijnecho hebt (23e) gewoon vertellen!! Maar ik snap je gevoel helemaal hoor ;)

3. Voiceless

Voiceless Lid

Dec 29, 2014
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ahh wat spannend! Ik heb de 23e ook de termijnecho en ik snap je twijfel heel goed! Ik heb zelf ook al een echo gehad en die was goed, ik heb het toen verteld aan (een deel van) mijn familie. We hebben een goede band, het was kerst, iedereen kon wel wat goed nieuws gebruiken... En als het niet goed is dan zouden ze dat ook te weten komen! Maar met vrienden e.d. wacht ik liever ook nog even de 23e af!

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je moet doen waar jij je goed bij voelt en je niet laten lijden door je moeder.
    Je moeder moet gewoon wachten met vertellen totdat jij haar zegt dat ze het mag vertellen.

Persoonlijk zou ik het gewoon vertellen na je volgende echo.
    Maar dat hebben wij dan ook gedaan haha.
    We hebben het echt geheim gehouden tot aan de kerst (was toen 10+2) voor iedereen.
    Met de kerst dus vertelt aan ouders/schoonouders, in het nieuwe jaar aan vrienden en met 12 weken hebben we het op facebook gezet.

Volg je eigen gevoel!

5. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    dan ga ik toch naar jullie luisteren en het na de termijn echo vertellen hoor!
    jullie hebben gewoon ff de knoop door gehakt haha, ben daar zelf gewoon niet zo goed in! en mijn man maakt het allemaal niet zo veel uit :p

bedankt voor jullie advies! :D

Voiceless; wat leuk dat je dan ook de termijn echo heb! spannend he...
    is dit ook jou eerste?

6. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Je kan het na de termijn echo vertellen.. Maar begrijp ik nou goed dat je moeder het aan iedereen wilt vertellen?
    Is dat niet aan jullie zelf!?

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Na de termijnecho!! Gefeliciteerd!

8. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja klopt, ze wilt het echt van de daken schreeuwen.. en ik ben natuurlijk ook blij voor haar, maar ze is echt een open boek, en ik ben een heel gesloten persoon.. Als het aan mij ligt vertel ik helemaal niks, zien de buitenstaanders het van zelf wel!
    en ja het is aan ons zelf.. maar heb echt een regel in moeten stellen van; ik laat wel weten wanneer het mag! Het zal me ook niks verbazen als ze het al stiekem heeft verteld aan bepaalde mensen hoor haha, maar ja wat doe je er aan!

9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Hier als iemand t vraagt vertel ik het gewoon behalve aan me schoonfamilie.
    die zeiden na mijn miskraam in oktober even heel hard ja dan had je maar moeten wachten met vertellen dat je zeker wist dat het goed zat! Dus bij deze krijgen hun het pas te horen zodra we weten dat alles goed gaat

10. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja groot gelijk heb je, is ook wel echt een lullig antwoord :( Hoeveel weken was je toen?

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    De gyn gokt rond de 6 weken. Hebben eerst nog een hele tijd in onzekerheid gezeten of het wel een goeie zwangerschap was omdat we op de echos niks konden vinden. Toen vonden we eindelijk iets en toen is het og geen week erna alsnog fout gegaan en heb ik een curretage gehad

12. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Ik was 11 weken (dacht dat ik al een weekje verder was) maar de echo was helemaal goed & ik kon het niet meer voor me houden. Meteen aan iedereen verteld

13. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ik snap echt dat je moeder blij is hoor! Erg fijn :)
    Maar ik vind zoiets echt iets aan degene zelf om dat aan iedereen te vertellen en niet dat je moeder het al aan iedereen verteld heeft en dat jij het dan aan diegene verteld en dat ze dan zeggen dat wisten we allang!
    Snap je wat ik bedoel..
    Bedoel het niet verkeerd hoor :)
    Maar het is jullie nieuws! Jullie kindje en ik vind dat jullie de kans moeten krijgen om het van de daken te schreeuwen :)

14. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hoi,

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! ik zie dat we bijna geijk lopen trouwens haha. Ik heb 24 december een test gedaan, een mooier cadeau konden we niet krijgen (zie onderschrift). Ik heb het toen wel aan een paar mensen vertelt al omdat die op de hoogte waren van alles. Toen ik de eerste echo had (met 8+4) zeiden ze tegen mij dat alles oke was en dat nu de cruciale weken zeg maar voorbij zijn. Wat ze vroeger met 3 maanden zeiden. Dit was nieuw voor mij. Ik vertelde dit aan iemand die ook zwanger was maar in een ander ziekenhuis liep en daar houden ze zich nog steeds aan de 3 maanden. Ik heb het inmiddels wel al bekend gemaakt. Ik voelde me er goed bij. Spannend blijft het altijd. Vanaf de test totdat ze 80 zijn denk ik haha.

15. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik snap je! zij mag het tegen "haar" mensen vertellen en ik aan mijn eigen kring haha :p

16. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk! Maar wel geruststellend! Want ik zit dus nu in die laatste (cruciale) weken en vind dat best spannend, er word al gauw aangepraat van; na de 3 maanden is het veilig. Maar het is natuurlijk nooit helemaal veilig..
    Jij ben er wel een stuk later als mij achtergekomen, ik deed een test op 9 december en was toen al ruim overtijd!

17. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff heftig hoor..:(
    Sterkte er mee nog!!! X

18. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Bij mij zei de vk bij mijn echo van 9 weken dat het er allemaal goed uitzag en dat de kans dat het nu nog mis zou gaan net zo groot zou zijn als over een aantal weken. Maar ik snap je wel op een of andere manier ben ik ook altijd bang dat het ongeluk brnegt ofzo. Ben nu 10 weken en heb het met 9 tegen iedereen gezged (maar niet op fb gezet ofzo). Mocht het nu mis gaan dan zou ik het ook wel tegen die mensen zeggen.

19. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Ik zou ook wachten tot de 23ste!

Wij hebben het hier zelfs de ouders nog niet verteld... Bang dat schoonmoeder zich zal verspreken naar de buitenwereld... :(

20. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Precies zo denk ik er ook over. Helaas is het nooit helemaal veilig.. Toch genieten!!

Share This Page