Volgende week eerste IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LVtje, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Begin het nu toch wel spannend te vinden, ergens begin/midden volgende week zal ik de eerste IUI behandeling krijgen.

Ben heel benieuwd, ook vooral omdat je toch niet precies weet wat je kunt verwachten. Natuurlijk lees je wel dingen en verteld de arts ook over de procedure, maar dat is toch anders als het zelf ervaren ;)

Vrijdag in ieder geval terug voor een tweede folikelmeting en dan maar horen hoe en wat.
    Sowieso nog even navragen of ik zelf de pregnyl moet spuiten of dat zij dit doen. Dat ben ik vandaag vergeten.

Het enige waar ik bang voor ben is dat ze mijn ei missen. Zo stom, want die kans zal vast heel klein zijn maar toch.
    Lijkt me zo frustrerend als je na het weekend terugkomt en dat je ei dan ineens al is gesprongen. Zeker ook omdat we een klusverbod hebben de komende dagen, dus het is echt alles of niks.

Ik ga er maar gewoon zo rustig mogelijk in, blij dat we nu eigenlijk een eerste echte kans hebben. Tenminste, zo voelt het.

Nog meer mensen die binnenkort de eerste behandeling hebben?
    Of nog tips hebben voor me?

2. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Spannend is dit he. Ik heb ook volgende week me eerste iui.
    Pregnyl zetten ze gelukkig in het ziekenhuis voor me die doe ik niet zelf :)
    Ik verwacht dat wij eind volgende aan de beurt zijn.

3. Yen

Yen Lid

7 aug 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes dames! Ik heb afgelopen maand mijn eerste IUI gehad en we gaan nu voor de tweede. Vrijdag krijg ik de derde dag echo, als het goed is dan weer beginnen met spuiten

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw

Spannend! Krijg jij de iui ook in je eigen cyclus of gebruik je nu ook hormonen?

@yen: voor jou ook weer spannend dus, jij zult dus ook ergens volgende week de iui hebben.
    Is het jou meegevallen die eerste iui?

Succes alvast dames, op naar mooie testen :)

5. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Ik spuit puregon hormonen en pregnyl voor de eisprong.
    Hoe gaat het bij jou dan??
    Ik moet zeggen ik vind het wel spannend nu worden vooral omdat je niet weet wat je kan verwachten en hoe het gaat verlopen.

6. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik krijg nu geen hormonen. Mijn cyclus is heel netjes waardoor hij het niet nodig vind. Het enige is dus de pregnyl straks.

Ja precies, dat heb ik dus ook. Het schijnt qua behandeling gelukkig wel mee te vallen, maar het is toch altijd even ervaren.

En die wachtweken zullen toch anders zijn denk ik. Eigenlijk de eerste echte kans om zwanger te worden, dus blijft spannend :)

7. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Dat is super fijn zeg dat het in je eigen cyclus kan.
    Ik heb amper cyclus van mezelf;) eerst 7 maanden clomid en nu de 5 ronde in met puregon.
    Ja die wachtweken poeh ziener nu al tegen op hihi dat word vol.plannen die 2 weken :p

8. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Hai ze missen je follikel niet daar de pregnyl het follikel laten springen 48 uur na het prikken, Iui voel je echt niks van en er zijn meiden die eendenbek al pijn vinden doen. Na iui moet je kwartier blijven liggen en dan ga je weer naar huis. X

9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    @Marcella: ik hoop dat de puregon aanslaat. Heb je veel last van de bijwerkingen?

@Klavertje: dank je voor je berichtje.
    Houdt die pregnyl dan de natuurlijke eisprong tegen? Wat ik begrepen had kan een eitje vanaf ongeveer 18mm springen, maar als je dan pas de pregnyl spuit en dus twee dagen daarna de IUI hebt kan het eitje toch ook vanzelf zijn gesprongen? Dat je dan voor de IUI komt en er ineens geen ei meer te zien is...
    Of kan dat niet? Ben er helemaal nog niet in thuis hoor, maar het lijkt me zo lastig omdat je nooit 100% zeker weet of je ei met bijv 20 of met 24 mm springt.

Hoe dan ook hou ik maar vertrouwen in de arts dat hij weet wat ie doet haha. Zal vast goedkomen, maar dat is gewoon een angst voor mij.
    Dat icm gewoon een klusverbod dat je echt gewoon letterlijk maar 1 kans hebt. Ook al waren de kansen voor de IUI ook vrijwel nihil, maar gevoelskwestie denk ik haha.

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb volgende week mijn 4de IUI zonder hormonen!

Je eitje zullen ze niet zo snel missen! Hij springt tussen de 20-24 mm en met die pregnyl wordt het ingang gezet en meestal +/- 40 uur later springt die daadwerkelijk! Ze weten (meestal) wel wat ze doen!

En de iui zelf, is echt simpel, wij staan meestal met 5 min weer buiten ;) het is liggen, eendenbek, slangetje erin.. alles er in spuiten en dan weer klaar, aankleden duurt het langste weer ;)

Spannend hé! veel succes!

11. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ohhhhh jullie berichten stemmen mij hoopvol over het niet missen van het ei :D:D Dank! Ga er ook vanuit dat ze wel weten wat ze doen hoor, komt vast goed.

En dan hopen dat ze genoeg zaadjes gaan vinden, want dat gaat erom hangen gezien de vorige semenanalyses.
    Zou mooi zijn als 1 van de 4 pogingen die we krijgen raak is zodat we niet door hoeven voor de icsi.

Succes voor jou ook Pandavliegen, hoop dat 4x scheepsrecht gaat zijn bij jullie.

12. petra bultman

26 jan 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben zondag onze eerste insiminatie gehad. 3 mooie eitjes. Man lief had ook goed zijn best gedaan. Nu wachten......

13. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    wow 3 eitjes. dat is echt super goed. zeker voor een eerste iui. bij mij is er altijd maar 1. hoeveel had je gespoten ? succes met wachten !

14. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Dankzij pregnyl of ovitrell missen ze niet zo snel je eisprong, gelukkig. De inseminatie is vaak een paar uur voor de eisprong. De behandeling stelt inderdaad niet veel voor. Je kan wel de rest van de dag wat krampen hebben aangezien ze vaak ook wat lucht mee spuiten.

Pandavliegen, heb je bewust gekozen om geen hormonen te gebruiken? Bij ons in het ziekenhuis kan dat Max 3 keer aangezien de kans van slagen iets groter is met hormonen. Volgens mij is ieder ziekenhuis hier weer anders in.

Petra, wow wat veel 3 eitjes. Lucky nummer 3:)

Wij zijn nu bezig met de 2de iui, van de 2de ronde. In 2013 hadden we 2 behandelingen nodig om zwanger te raken. Hopelijk is dat nu weer het geval. Donderdag weer een echo om te zien of de hogere dosis medicijnen z'n werk heeft gedaan. We hopen dit keer op 2 eitjes.

15. petra bultman

26 jan 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slikte van dag 3 tot 7 clomiet.100 per dag. En vrijdags voor insimunatie kreeg ik een spuit in mn buik. Vind dit wachten zo zucht.... ik moest vorige week bijna dagelijks naar zh. Maar goed alles voor het goeie doel.
    hoe is het daar?

16. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Spannend Petra. Die wachttijd is altijd vervelend ja :(

Hier gaat het toch allemaal anders helaas. Zie ook mijn andere topic, blijkbaar besluit mijn lijf nu ineens gek te gaan doen :(

Ze hebben hem of gemist, of het is een laat ei.
    Helaas weet ik pas morgen meer, dus of en wanneer de IUI doorgaat is maar een de vraag.....

17. petra bultman

26 jan 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    LVtje : hoop voor je dat het een laat eitje is, en dat jullie toch de iui krijgen. Duim voor je.

18. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    LVtje wat onwijs balen zeg!!!! Was je al weer geweest naar het ziekenhuis ??? Hopelijk is het ei toch nog gevonden zeg

Deel Deze Pagina