Hallo allemaal! Ben benieuwd hoe dit bij jullie is. Sinds onze dochter is geboren is mijn zin in seks helemaal verdwenen. Dochter is nu 15 maand bijna. Voor en tijdens mijn zwangerschap hadden we regelmatig seks. Genoot er altijd van. Als hij ook maar een poging doet verstar ik. Hij baalt als een stekker, en ik ook. Weet gewoon niet wat ik er mee aan moet. Eerder dacht ik kwam omdat ik moe was. Maar de kleine meid slaapt steeds beter. Zijn er mensen dit dit herkennen? Gr meis
Ik herken het niet, maar het lijkt me wel ontzettend vervelend! Kun je er wel goed met je man over praten?
We kunnen er wel goed over praten maar merk wel dat zijn ' geduld" een beetje opraakt. En dat snap ik ook wel.
mijn ervaring bij geen zin is je er toch over heen te zetten en het toch doen. Vaak komt de zin dan vanzelf wel, en hoe vaker je het doet, hoe meer je weer zin er in krijgt.
Ik herken het na de tweede zwangerschap. We hebben wel seks, alleen is mijn libido flink gedaald. En mijn vriend heeft er, gelukkig, alle begrip voor. En als wij eenmaal op dreef zijn () geniet ik er ook wel van hoor.
Snap ik ook goed, maar wel vervelend voor jullie allebei. Heb verder ook geen tips, hoop dat jullie samen er een manier vinden om hier mee om te gaan waarin jullie je allebei kunnen vinden! Of zijn er hier meer meiden die het wel herkenbaar vinden en kunnen zij je tips geven.
Hier ook een ingekakte libido. Daarnaast heb ik ook nog steeds bekkenproblemen. Mijn vriend maakt er niet zo'n punt van, maar vindt het wel jammer. Het is ook lastig om te begrijpen voor mannen. Voor vrouwen is er fysiek wat veranderd en in feite voor de man natuurlijk niet.
Gebruik je ook anticonceptie? Dat kan ook echt libido verlagend zijn. Voor kinderen heb je meestal nog wel meer energie...maar nu ben je natuurlijk nog ook moeder en dat neemt energie... Zelf herken ik het niet. Juist na de geboorte heel erg veel zin ( en nog steeds na 7 jaar) Ik heb geen pil meer en ik heb meer zin dan ooit.
Echt joh? Heb je dat altijd gehad toen je anticonceptie gebruikte? Ik had dat libido probleem niet, voor zwangerschap van de eerste (gebruikte de pil) en tussen na eerste bevalling en voor tweede zwangerschap in (mirena). (sorry voor beroerde zinsopbouw, weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden) Nu heb ik er dus wel problemen mee en heb nu weer de mirena.
Door de pil was mijn libido ook enorm laag, toen ik stopte met de pil kwam mijn libido echt weer terug!
Toen ik aan de pil was (microgynon 30) had ik ook weinig libido. Daarna aan de Diana 35 gegaan toen was het nog erger en nagenoeg weg. Ik was ook emotioneel erg vlak zegmaar. Ik werd nergens warm of koud van.
Met de pil vond ik het wel lekker maar de echte zin had ik ( achteraf) nooit.. gewoon vlak.. Ik heb nu gewoon echt zin... Rond mijn eisprong ( 1 week) juist nog meer en dan ben ik net een man...ik wil dan echt heel graag...het liefst elke dag de hele week. Voor mij nooit meer de pil
oh lijkt me vreselijk zeg. Voor je man maar zeker ook voor jou. Ik herken t niet. Zat na mn bevalling de dagen af te tellen dat we weer mochten Heb je zelf n idee waarom je geen zin hebt? Wat staat je tegen? Ze zeggen dat sport (zelfs al fietsen) de zin vergroot omdat je beter in je vel gaat zitten. Misschien eens samen (of eerst alleen) een leuk filmpje opzetten Mocht ik geen zin hebben dan ben ik met n filmpje na twee minuten om
Ik wilde ook vragen of je (andere) anticonceptie gebruikt nu. Bij mij werkt dat absoluut libido killend. Verlaagd t niet maar veegd t compleet weg
Heb ik dit geschreven? Precies hetzelfde verhaal. Ik help hem vaak om het maar zo te zeggen en eens in de 2/3 weken moet ik maar van mijzelf. Super frustrerend voor beiden want voor mijn zoon hadden we zo goed als elke dag seks.
Ik heb ook veel minder zin ná de zwangerschap van de jongste. Tijdens de zwangerschap juist niet, had ik echt vaak zin en mijn man wist niet wat hem overkwam. Toen de jongste is geboren, is die zin compleet verdwenen. Hier zorgt het ook voor spanningen en trubbels want mijn man is wat dat betreft echt een vent, die wil iedere dag. Ik vind het zelf ook vervelend dus soms doe ik alsof ik zin heb en is het ook wel fijn, maar niet zoals voorheen.. Ach, misschien komt het nog terug, ik hoop het!
Dit. Iedereen denkt altijd maar dat seks een natuurlijk iets is wat helemaal vanzelf komt. Niet dus. Door vaker doen groeit je libido weer en wordt je er ook weer beter in, waardoor het weer fijner wordt. Spreek met je man af dat je de eerste tijd er veel tijd voor neemt, waarbij je duidelijk aangeeft wat fijn is en wat niet. Dan verval je daarna vanzelf in jullie oude patroon van voor de zwangerschap. Maar het is wel iets dat je moet onderhouden, hoe a-romantisch ook. Dus blijven doen en tijd voor elkaar blijven maken.