Pffffffff ik zit er nu al doorheen en het is nog maar kwart voor 10 Ik ben ongesteld geworden, en begin ziek te worden (hoesten, hoofdpijn en snotverkouden) gister ondanks dat toch hele dag stage gelopen, kinderen opgehaald , gekookt, opgeruimd... en nu voel ik me dus nog moeier, en zitten mijn 2 mannen CONSTANT ruzie te maken. en ik sta op het punt van ontploffen.... de oudste wil ALLES wat de jongste pakt.. is ontzettend brutaal en hij heeft al 100 keer op de gang gestaan. heb hem net op zn kamer gezet met het haakje erop.. die heeft ie gewoon van de deur af geramd..... en ik weet het even niet meer. Hij huilt om alles, duwt slaat en pest de jongste continu en ik heb echt waar geen seconde rust..... Hoeeeee kom ik deze dag door sorry voor het klagen hoor maar ik ben zoooo moe en heb ontzettend koppijn (al 2 para in genomen maar helpt niet veel) en dan kan ik hier zo slecht tegen
heel herkenbaar, ik heb me meiden al voor 9e uit elkaar gehaald 1 boven op haar kamer en de jongste zit naast me op de bank. werdt helemaal gek van dat geruzie heel veel sterkte vandaag
Adem in, adem uit..tel tot 10..maak voor jezelf een kop koffie/thee klaar en neem ff 10 min voor jezelf. Tijdens die 10 min bedenken of er iemand is die heeeeeeeeel misschien een paar uurtjes op de kleintjes kan letten zodat je een paar uurtjes kan slapen.. Sterkte!
heb net al koffie gehad.... maar dan komen ze allebei naar me toe,willen allebei op schoot en natuurlijk HOE KAN HET OOK ANDERS allebei op het zelfde been, willen allebei met dezelfde hand gekriebeld worden, heb 2 EXACT dezelfde triptraps , en ze willen beide allebei op dezelfde....... ze hebben 100 autootjes, maar willen allebei dezelfde en ga zo maar door... als ik even 1 tel niet op let, dan duwt Sam de jongste keihard van de bank of bijt hem. en bijten en slaan zijn hier echt een no go..... dan gaan ze meteen zonder waarschuwen op de gang. Maar het lijkt wel of het hem niks interesseert... hij heeft zon grote mond vandaag en ik kan wel huilen af en toe , echt waar..... wat kunnen ze dan het bloed onder je nagels vandaan halen..... en dan wordt ik een beetje bang.. hij is nog niet eens 3. hoe gaat dat als hij 8 is, en 10 en 14.... ik hoop maar dat dit de peuterpuberteit is...
hou op schei uit. hier de oudste die continu zit te janken. das sowieso al een snelle jankerd. nu moest ze in bad en dat gaat dan nog wel maar dan haren wassen, afdrogen, aankleden, 1 gestier en gemekker. haren kammen al doe je het nog zo voorzichtig mogelijk. het lijkt wel of er een sirene loeit. gelukkig komt oma ze dalijk halen en heb ik een dagje rust hihihi. om ze om half 7 weer vol verlangen te gaan halen halen. hier ook doodmoe en hoofdpijn dus weet wat je doormaakt. sterkte
oh heerlijk even een dagje voor jezelf. zou ik ook zin in hebben.. maar mijn schoonmoeder past al elke maandag op als ik stage loop. en gister heeft ze mijn huisje schoon gemaakt. dus kan ik niet nu weer vragen.... dus ik ben bang dat ik vandaag even door moet bikkelen..... en inderdaad in bad hoef ik nu al helemaal niet te proberen. heb de jongste in bed gelegd en Sam zit nu met een bak crusli voor de tv..... even lekker pedagogisch onverantwoord maar ik heb nu EVEN rust....... en dat heeft mijn koppie wel even nodig .... man ik kon wel door de grond zakken net. en dat om een kleine smurf van amper 3 jaar.... had ik vroeger nooit verwacht..
*adem in, adem uit* Die kinderen voelen haarfijn aan dat jij je niet lekker voelt. En misschien zitten ze zelf wel tegen hetzelfde aan te hikken. (ok, minus het ongesteld zijn dan... ) Weet je wat ik in zo'n geval doe? Ik zet de tv aan, doe een dvd in de dvdspeler en ga lekker onder een dekentje op de bank liggen... Kindjes voor de tv (eventueel mee onder het dekentje) en zelf lekker bij komen. Dan maar even niet pedagogisch verantwoord. En het huishouden is er morgen en overmorgen ook nog wel. En ipv brood tussen de middag doet een bordje pap het dan ook altijd goed. Gewoon het jezelf zo makkelijk mogelijk maken. O ja, als je het in huis hebt: neem een ibuprofen of iets in die geest. Samen met die pcm werkt dat als een tierelier.... (de HA heeft mij dat ooit eens zo voorgeschreven voor menstruatieklachten. tegelijk 1 dosis ibuprofen en 2 pcm tabletten en daarna verder met pcm) Beterschap!
Is het vandaag nationale ruziedag ofzo, hier heeft zus dr broertje geslagen met een lepel op zn hoofd en andersom heeft ze een blikje cola uit de kast tegen dr kop aan gesmeten gekregen? Het is hier ook nog eens een pokkebende, zoontje heeft een snotneus van hier tot tokio en moet echt gewoon boodschappen doen. Man is de hele dag aan het werk en moet gewoon nog teveel doen. Zou gewoon het liefste even in bed willen gaan liggen
En anders vanmiddag lekker met ze het bos in? Of strand? Kunnen ze even lekker uitwaaien! (en jij ook) En anders inderdaad de pedagogisch niet verantwoorde versie: Tv, chips, patatjes, limonade etc...
Volledig mee eens. Pedagogisch verantwoord of niet, Soms gebruik je wat werkt. Onthou, dit is echt de peuterpuberteit en gaat echt nog een over. Zodra je kids op school zitten, zie je ineens zooooo veel verandering (is ook zo bij mijn zoon nu. Hij zit nu al 3 wk op school en is zooooooooo opgeknapt.) Daar leren ze opnieuw disipline, hebben uitdaging enz. Maak je niet te druk op de toekomst. Gaat vast goed komen. Ikzelf rook dan niet zo veel, maar op die momenten waar jij je nu bevind, ga ik naar buiten, laat de kids binnen, deur dicht en even roken. Helpt dan wel hoor, lucht op
ik heb net een heerlijk vet frietje op met goulashkroket en frikandel. zit nu bij man op de zaak. heerlijk rustig zonder mama mama mama mama mama MAMA MAMA!!! wel op de achtergrond het geluid van banden die gewisseld worden. ach ja.... ga maar weer zoeken naar naam voor beeb. wordt tijd
oh hou op!!! ik heb ook zo zin in patat... en inderdaad hier is het ook 10000 keer mama in 1 minuut hihi. Nou ik ga zo even de markt op met de boys en om 5 uur sluit mijn vriend de winkel en istie half 6 thuis.... EINDELIJKKK dan kan ik even uithuilen... heb zoveel hormonen nu.... ik kan al huilen als mn internet even traag is of als ik iets laat vallen.
Muis. Ik ga snel op je mailje reageren. Wil het echt goed doen, dus zonder maaaaamaaaaa op de achtergrond en kinderen die elkaar bijten maar ik lees al dat je het herkent!
haha nou..... ik heb geen haast hoor! vind het al lang lief dat je mij wilt helpen Mijn schoonmoeder stond net spontaan voor de deur (ik ben zo nuchter als ik weet niet wat, maar zij staat altijd voor de deur als ik er doorheen zit!! en heeft de oudste even mee op sleeptouw.. heerlijk......
het was echt een dag hiervoor volgens mij hier was onze meid ook echt niet te genieten! huilen, krijsen, paniek om niks pffff wat kan een dag dan lang duren he
Expres niks gelezen maar mijn eerste ingeving: De dag is voorbij, mosterd na de maaltijd, maar ik zou gezegd hebben. Doosje soepstengels (bijvoorbeeld), filmpje op, dekentje erbij en gezellig SAMEN op de bank kruipen. Is soms helemaal niet verkeerd hoor, een knuffeldagje
Hier nog 2 van die kleine ruziemakertjes, ze kunnen niet met, maar ook niet zonder elkaar. Mijn zoontje van bijna 4 was vorige week voor het eerst aan het wennen in groep 1, de jongste riep meteen na het wegbrengen(al huilend): Maarten halen! (hij dacht vast: waar laten we mijn broertje nu achter?) Alleen reageert de middelste zich na zo'n wen ochtend thuis af (schijnt normaal te zijn), ook op z'n broertje. De middelste wil hier ook alles wat zijn kleinere broertje heeft. Ik denk dat het met het kleine leeftijdsverschil te maken heeft. En ook hier 100 keer per minuut mama! Wat fijn dat je schoonmoeder kwam (kan ze gedachten lezen?)
Jeetje wij waren dus niet het enige gezin waarvan de kindjes erg vervelend waren vandaag! Haha... Hier was het ook drama.... 2 ruziende meiden om van alles en dan vooral het speelgoed wat de een heeft wil de ander hebben... Pffff doodmoe word je ervan... Dan zet de jongste draak het weer op een brullen en laat zichzelf heel zielig op de grond vallen... Oudste weer in de hoek met een pruillip... En daarna? Gaan ze weer vrolijk verder.. Ik heb ookal de hele dag last van hoofdpijn! Zou het aan het weer liggen? Omdat velen dat hier ook hebben? Ook wij hebben helaas geen optie voor een middagje zonder kindjes.... Dus het was ffe doorbijten vandaag.... Ben op een gegeven moment maar in de loungekamer gaan liggen en heb de tv aangezet met finding nemo in de dvd speler... Dekentjes erbij en gezellig samen kijken.... Ik wel in het midden met aan elke zij een lief klein meisje.... Anders gaan ze elkaar weer irriteren haha.... En toen kwam mijn man eindelijk terug van de mediamarkt met een nieuwe vriezer! Kon ik ffe lekker alleen boodschappen doen... En mijn lieve man heeft de 2 meiden meegemomen naar de aldie voor de grote inkoop voor de voorraadkast... Daarna een lekker kibbelingetje gegeten met de kids en toen onder de douche en het bed in! Rust..... En morgen weer een nieuwe dag! Als ik eens zo,n dag heb dan doe ik alles gewoon wat makkelijker hoor.... E hoezo is het onverantwoord om ze achter de tv te zetten dan? Is toch gezellig samen!