En als dan niets meer helpt (laten huilen?)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by valhalla, Jan 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    @Valhalla: rond 6 weken vindt ook het eerste sprongetje plaats ("Oei, ik groei"). Dus er hoeft niet altijd een duidelijk aanwijsbare reden te zijn voor het huilen.

Onze zoon is altijd redelijk relaxt door zijn sprongetjes heengegaan maar onze dochter - nu bijna 11 maanden - maakt er de laatste tijd een sport van om 's nachts het huis op stelten te zetten. En zodra je bij haar bent is het goed. Er is dan helemaal niets aan de hand, maar mevrouw wil gewoon aandacht. Wij hebben een paar weken lang geprobeerd om haar dan te troosten in bed, op te pakken en in het ergste geval bij ons in bed te leggen. Maar op een gegeven moment was het zo dat madam alleen nog maar sliep als ze bij ons in bed lag en wij dan geen oog dichtdeden. Dus in ons eigen belang, om toch aan onze nachtrust proberen te komen, laten wij haar gewoon huilen als we zeker weten dat er niets aan de hand is. Ze moet er toch aan wennen om alleen te slapen. En het gaat al steeds beter, ze begint nu 's nachts steeds langer achter elkaar door te slapen.

Sterkte in ieder geval, altijd moeilijk als je je kindje niet kan troosten.

Groetjes, Wendy

2. misa

misa Niet meer actief

Ooh erg vervelend. Natuurlijk wil je alles doen voor je kindje! Eb als je dat hebt gedaan en niets helpt, mag je er gerust even bij weglopen (kindje vielig in bed/box). Heel logisch!
    Het kunnen veel dingen zijn. Krampjes, onrustig zijn, sprongetje.
    Geeft je kindje veel over (iets met maag/ darmen/ krampjes)
    Is je kindje onrustig? Met armen maaien. (misschien inbakeren?)

Succes meid!!

3. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Klopt helemaal. Ik geef alleen een speentje om in te slapen en niet om het huilen te sussen. Wij laten haar ook 'gecontroleerd' uithuilen. Omdat dat soms even kan duren, doen wij dan oordopjes in. Zijn wij rustiger en kunnen we ons beter ontspannen als zij even wil uithuilen. Het helpt echt. Je baby voelt het namelijk als jij radeloos bent.

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heel erg bedankt allemaal! Hij heeft vannacht wel geslapen vanaf half 1 tot 7 uur! Dat geeft wel weer een boel energie, soms huilt hij 's nachts ook zo veel.

Ik begrijp hem niet goed hoor, dan huilt hij 's nachts en dan ga ik met hem beneden op de bank liggen (mijn man moet vroeg op dus wil dat hij in elk geval goed slaapt) en dan is ie met 2 minuten aan het slapen....

Hij is nu weer aan het huilen, maar ik laat hem maar even. Hij heeft net een half uur aan de tiet gehangen, straks pakt mijn man hem weer even voor een rondje wandelen door de kamer :)

Lena was overdag heel veel wakker en sliep 's nachts heel goed en was makkelijk te troosten. Eskil is 180 graden anders! Wanhopig worden doe ik gelukkig niet, vind het alleen gewoon erg zielig voor hem... Hij is nog zo'n mini.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier hetzelfde als Frieda. Mijn zoontje had dat met die leeftijd ook en ook alleen 's avonds. Het was voor mij duidelijk dat hij zijn indrukken moest verwerken op die manier en hij ging ook alleen maar slapen als ik hem even liet huilen. Als ik steeds naar hem toe ging, was ik zo uren bezig voordat hij eindelijk in slaap viel.

6. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht

ik ken het zo...

soms kun je niet anders. maar als ik hem laat huilen dan leg ik hem wel naast me neer. dan ziet hij me, hij hoort me, hij weet in ieder geval dat ik hem niet compleet negeer en hem maar laat tobben in zn eentje. ik leg hem naast me ik hou zn handje vast en dan laat ik hem maar gewoon gaan. Soms kun je gewoon niet meer en dan is dat nog de beste oplossing.

7. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    je zoontje is een maand? hij wil gewoon bij je zijn. zo raar is dat toch niet? buikdrager is ook een optie heh. toen mijn kleine een maand was hing hij daar een halve dag in omdat hij zoveel huilde zonder mij. heb persoonlijk mijn ventje niet laten huilen voor dat hij zes maanden was. zo jong kun je toch nog niet zoveel van ze verwachten?

8. MvN

MvN Niet meer actief

Ik was ook tegen laten huilen.. precies was!, Ik doe het nou vanaf dat ze 3 weken is. sindsdien slaapt ze de nachtdoor en is ze super vrolijk.. terwijl ze daarvoor de hele avonden huilde.. Wij hebben een week later de muziekmobiel gekocht van fisher price, die projecteerd vlinders op het plavont, en sindsien huil ze stuk minder in bed.. max 5 a 10 minuutjes.. in het begin heb ik haar 10 minuten laten huilen ff kijken, speen geven aai over de bol en weer laten huilen en dan sliep ze altijd!

9. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    Hier dezelfde ervaring hoor, bij laten huilen is soms gewoon net wat Lana nodig heeft..
    Als ik alles al geprobeerd heb en niets werkt, dan houd ze het huilen echt uren achter elkaar vol.
    Heb ik alles al geprobeerd en ik laat haar gewoon even lekker huilen ligt ze 9 van de 10 keer binnen een kwartiertje te slapen en is ze daarna de rest van de dag een ontzettend tevreden kind.
    Dan mogen sommige mensen dat zielig vinden, maar voor ons werkt dat gewoon perfect en als ik op Lana af ga dan is het voor haar soms gewoon even nodig.

Share This Page