En als het eigenlijk niet kan, ineens zwanger

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Lill, 7 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweety30

    Sweety30 Actief lid

    17 jun 2013
    482
    66
    28
    Vrouw
    Heb ook even door je verhaal gelezen en snap je twijfels wel. Zelf heb ik ook voor een keuze gestaan toen ik 16 was. Alleen was bij mij abortus niet meer mogelijk en was de keuze adoptie of houden. Ondanks dat ik jong was en alleen heb ik besloten haar te houden en heb ik veel steun gehad van mijn familie.

    Met veel pieken en dalen is ze nu een jonge vrouw van 18.

    Helaas is haar vader niet in beeld en heeft ook besloten niet in beeld te zijn ondanks dat de eerste jaren het doel er wel was. Helaas is de toekomst niet te voorspellen.

    Maar volg je gevoel en het zal niet altijd makkelijk zijn maar liefde telt. Liefde voor je kindje :thumup:
     
    Lill vindt dit leuk.
  2. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Hallo,ik heb ook even meegelezen.Ik ben opgelucht dat je naar je eigen hart hebt geluisterd en niet naar die van de vader.Dan is hij maar niet blij.De enige reden waarom jij aan abortus hebt gedacht,is omdat hij dat wou.Was hij heel blij met de baby dan had jij niet voor deze heftige beslissing moeten staan.Jij hebt dit kindje veel meer te bieden dan je denkt.Heb vertrouwen in je zelf.En heeel misschien draait de papa wel bij.Ik wens je veel geluk en een goede en fijne zwangerschap!
     
  3. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Deels heb ik ook wel abortus overwogen vanuit mn eigen situatie. Ik bedoel, ik ben net weer alleen, nog geen hele stabiele situatie. Ik moet nog heel veel uitzoeken voor ik alles voor mezelf op orde heb en ik wist niet of daar wel een kleintje in wilde betrekken.
    Ik heb altijd heel sterk het idee gehad dat ik een compleet gezin wilde, met een partner, een stabiele basis, papa en mama die van elkaar houden en het samen doen.
    Ik weet dat het in de praktijk niet altijd zo uitpakt. Maar dat was wat ik graag wilde.

    Nu komt er een kindje ter wereld bij een (grotendeels) alleenstaande mama, die de boel financieel nog niet heeft zoals ik zou willen, waarbij ik weet dat we soms krap zullen zitten.
    Ik wil dit kindje zo veel meer bieden dan ik kan. En dat maakt me heel bang af en toe.
     
  4. Lola88

    Lola88 Lid

    9 nov 2017
    30
    15
    8
    Vrouw
    Och Lill! Wat een moeilijke keuze heb jij moeten maken! Maar besef je wel dat dat stabiele wat je wil met partner en gezin nog altijd kan! Je komt vast nog weer iemand tegen en vormt dan samen weer een gezin!

    En financieel gezien kun je een hoop regelen en weinig kosten maken! Kijk maar eens op gratis weggeef sites! Kun je zo je kinder inboedel samen sprokkelen!

    Heel veel suc6 met je zwangerschap! En ookal twijfel je aan jezelf het komt echt allemaal goed! Jij moet gewoon je gevoel volgen!

    Xx
     
  5. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Vokgebs mij komt je kindje ter wereld bij een mama die hem/haar heel veel liefde kan geven. En dat is het aller belangrijkste ipv materiële zaken. Ik snap dat je het voor je gevoel nog niet op de rit hebt, maar een warm nestje is de eerste levensbehoefte van een kindje.
    Veel sterkte!

    Je kunt ook contact opnemen met Siriz via www.siriz.nl. Via de site kun je anoniem met een medewerker chatten. Ze kunnen goed helpen en advies geven.
     
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Inmiddels alweer 13 weken. Alles gaat goed. Baby groeit goed :)
    Gister meubeltjes voor de babykamer opgehaald.

    Toch kan ik me slecht indenken dat ik straks echt een baby zal hebben en hoe dat zal zijn.
     
    Nelllie, summertime1975 en Huismuisie vinden dit leuk.
  7. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik heb je topic doorgelezen en wat dapper dat je toch je hart hebt gevolgd!

    Het is en blijft nog lange tijd onwerkelijk dat er een baby in je buik zit. Ik heb zelfs momenten dat ik naar mijn dochter kijk en denk "ja, jij was het dus die in mijn buik zat en mij 's nachts in elkaar trapte".

    Heel veel geluk gewenst❤
     
    Lill vindt dit leuk.
  8. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Hey @Lill, ik wil je gewoon even een hart onder de riem steken. Je komt over als een zeer verstandige en onafhankelijke vrouw, mijn complimenten! Vele vrouwen verliezen zichzelf in zo een situatie en belanden meestal in een put. Ik zie in jou zo een grote verantwoordelijkheidsgevoel, krachtige maar ook een dame die zeker is van wat ze doet. Het is goed dat je het je omgeving hebt verteld en fijn dat ze bereid zijn jou te steunen. Jouw vriend kan je beter even de tijd geven, maar het is wel verstandig hem overal van up to date te houden. Zoals afspraken van echo's, vertel hem ook hoe je de zwangerschap ervaart en wat je voelt. Hij zal in de nacht echt wel in zijn bed liggen en nadenken over wat jij hem verteld en wie weet als jij hem zegt hoe jij je hierin voelt en wat je allemaal doet, zal er bij hem iets van verantwoordelijkheid opduiken om ook wat te doen. Ik hoop voor jou dat jullie in de toekomst toch samen een gezin zullen vormen. Neem zijn woorden nu niet te persoonlijk aan, mannen zijn op dit vlak heel anders dan vrouwen. Meestal beseffen ze pas echt dat ze vader worden, op het moment dat het kindje er daadwerkelijk is en vinden dan pas hun draai. Ik zou zeggen, geef de moed niet op, maar bouw er nu ook niet op. Ik wens je heel veel succes met alles. Mocht je ergens hulp bij nodig hebben of gewoon even willen praten, mag je altijd berichten!

    Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Wat een lief berichtje @LolaBloem.
    Doet me goed :)
    De vader van de baby is echter niet mijn vriend, en daar ligt voor hem een deel van het probleem. Hij zag ineens een huisje boompje beestje voor zich. Maar ik kan geen relatie met iemand opbouwen als ik weet dat we elkaar niet gelukkig maken alleen omdat er een babytje komt. Hij heeft dingen in zijn leven niet voor elkaar, daarnaast is hij heel kwetsend en grof naar mij geweest over mij en over de baby.

    Ik blijf erbij dat ik mijn kindje 2 ouders gun, maar het gaat wel een uitdaging zijn om hem toe te laten terwijl ik wel mn eigen grenzen moet bewaken.
     
  10. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    @Lill jeetje meis ik zit dit topic zo eens te lezen en zie @Rozeline ineens reageren en toen viel t kwartje pas t ongeduldig wachten topic.. ik had geen idee dat jullie uit elkaar waren en wat is er een hoop gebeurd :eek: allereerst gefeliciteerd! En wat super dapper van je!
    Kan me voorstellen dat het erg spannend en zelfs eng is zo alleen maar je hebt t wel overwogen en t gaat je zeker allemaal lukken!
     
  11. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Dank je wel :)
     
  12. YasmijnN

    YasmijnN Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Wauw heb mee gelezen, wat knap dat je besloten hebt te gaan voor het kindje. Super. Je bent een sterke vrouw, dat zie ik in je berichtjes wel naar voren komen. Succes en je kan dit!
     
    Lill vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina