En als ze uit hun badje gegroeid zijn??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Birdie, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Kenji kan ook nog makkelijk in zijn badje, maar wij vinden het fijner en praktischer om hem mee onder de douche te nemen.
    Wij doen het net zoals Justme, maar dan zonder masseren.
    Kenji is ook vrij beweeglijk, kan ook niet goed stilliggen. Maar onder de douche ligt ie lekker tegen je aan. :)

Ook heb ik een badzitje, ook heel fijn, kan ik lekker samen met hem badderen.

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Je kan hem gewoon nog in dat zitje laten hoor!

Finn is nu 9,5 kilo en dat zitje gaat tot 8 kilo. en hij hangt er nog heerlijk in!

Ik denk dat ik hem binnen een maand niet meer gebruik omdat hij nu eindelijk op het antislipmatje kan zitten...dat ging toen hij 8 kilo was nog niet!

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    voor de ts:

Ik zou zo'n badring proberen!

Dat werkt super in zo;n groot bad (als ik mn schoonzus moet geloven dan heh:p)

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn dochtertje is 3 en zit er nog steeds in soms samen met haar broertje

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij doen het hetzelfde als Justme1974. Ook wij hebben (nog) geen bad. In het badje maakte ze er zo'n "troep" van, in eerste instantie badderden we altijd gewoon in haar slaapkamer (met laminaatvloer). Maar ze kreeg zo'n lol in het badderen dat het één groot waterfestijn werd. Verhuist richting badkamer... uiteindelijk het bad (incl Standaard) in de douchecabine geplaatst. Dit paste echt precies, maar het werkte niet echt lekker. Zeker niet voor mijn vriend die met rugklachten zit.

Nu gebruiken we ook nog wel zo'n flexibele wasmand (rond met "oren") die zetten we op de bodem van de douchecabine en dan zelf op de hurken erbij. Enige nadeel is dan wel dat ze regelmatig haar beentjes omhoog doet... met als gevolg dat ze bijna koppie-onder gaat.

Het idee om ze in de douchebak te zetten is ook een goeie, moeten we toch maar eens gaan proberen!

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zet mijn dochter in de Bumbo onder de douche of in een badring in bad. Ze past ook nog in de tummy, dus daar gaat ze ook nog weleens in :). Beetje proppen wel met 73 cm en ruim 9 kilo ;).

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee is drie en zit nog steeds in het babybad, soms met Lars van 1 erbij in! Wij hebben ook geen bad, wat wel een optie is, is een bibabad..

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb het badje gebruikt tot jamie een maand of 3 was. daarna paste hij er liggend niet meer in. en zitten kon hij toen nog niet zelfstandig dus ik vond het niet fijn om hem alleen in bad te doen.

ik liet gewoon een laagje water in het grote bad lopen en legde hem daar in. of hij ging samen met 1 van ons in bad. de ene dag ging ik dan in bad, de andere dag mijn vriend :D

na een tijdje, toen hij een maand of 5 was legde ik jamie op zijn buikje in bad. (hij hield zijn hoofd Natuurlijk al wel goed omhoog) dan ging hij te keer als een gek :d een maar spetteren en tijgeren :D

pas toen hij echt zelfstandig kon zitten (maand of 7) liet ik hem ook zitten in bad. anders heeft hij altijd gelegen of op zijn rug, of op zijn buik

9. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Wij hebben voor Mareau een zogenaamde babydam gekocht, voor in de badkuip. Je schermt de helft van je badkuip af zodat je zeg maar een mini-badje overhoudt. Ideaal. Niet dat hij niet meer in het babybadje kan, maar hij ging direct staan. Niet meer te houden.
    Neem de tip van een anti-slip matje nog wel even mee;)

10. Joely

Joely Lid

8 apr 2008
    80
    0
    0
    Mijn dochter, past nog makkelijk in een gewoon babybadje.

Maar soms gaat ze ook mee onder de douche aangezien wij geen bad hebben.
    Ik neem dan altijd een laag krukje (zo'n plastic opstap krukje) mee de douche in. En daar zit ik dan zelf op, te dochen. Ik kan haar dan gewoon voor me vast houden, of klem tussen mijn knieën.

Toen ze nog iets kleiner was, en nog niet kon staan, legde ik altijd een dikke handdoek dubbelgevouwen op de bodem van de douchecabine en daar liet ik haar dan op zitten.
    Zelf zat ik dan op het krukje ernaast, zodat ik toch dichtbij was, mocht ze vallen.
    Het voordeel, is dat, als ze vallen, dat ze dan wel zacht vallen op die dikke handdoek.
    Het nadeel is, dat je een kletsnatte handdoek hebt na de tijd, maar ja, even in de wasmachine en klaar issie weer!

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ons babybadje is nogal klein, en rond acht maand was Jesse er dan ook helemaal uitgegroeid. Gelukkig kon hij toen al echt stevig zitten, dus mocht hij in het grote bad. Wel heb ik er toen van die antislip stickers ingeplakt en dat werkt prima. Wat een heerlijke ruimte heeft hij erin, elke avond zit hij wel drie kwartier in bad en ik ga er gezellig naast zitten, met hem spelen of soms wat lezen.

12. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin (inmiddels bijna 20 maanden en 14 kilo) zit nog steeds in het bebejou babybadje...
    En als ik het zo zie kan hij er nog wel ff in ook....
    Zet het badje in de douchekuip en laat m dan vollopen.
    Als Hayden nu in bad moet zet ik hetzelfde badje weer op het standaart.

We hebben even een overgangsperiode gehad dat hij er liggend moeilijk in paste maar Justin nog niet kon zitten. Zo rond het half jaar, maar dan namen we hem mee onder de douche....
    Nee wij hebben komende jaren nog wel plezier van dat badje!

13. Lies23

Lies23 Lid

18 mei 2008
    77
    0
    0
    België
    Hier toch ook problemen met het babybadje!
    We hebben zelf geen bad, enkel een douche en die is niet groot genoeg om het babybadje in te zetten.
    Alexander is net 5 maanden, dus zitten in bad kan hij nog niet en liggen vindt hij maar niks, dan begint hij wild rond zich heen te spartelen en is alles door en door nat!

Af en toe nemen we hem mee onder de douche, maar dat durf ik niet alleen, als mijn man niet thuis is...

Ik weet het dus ook niet zo goed meer...

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nana zit nog steeds in haar badje, en als ze er zin in heeft dan ligt ze er ook in, weliswaar wel met haar knietjes gebogen maar het kan.

@lies23: je kunt de kleine een beetje omhoog zetten met jou steun dus dat ie nog niet helemaal rechtop zit. Tenminste dat deed ik ook altijd zo.

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ons meisje gaat al ik weet niet hoe lang al alleen in het grote bad.
    Net zoals Charlotte schrijft, laagje water er in en spetteren maar! Gaat prima, ze vindt het geweldig! Als je kindje goed kan zitten heb je toch geen badring meer nodig?

x

16. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik zit hier ook in de tussenfase: te druk om te liggen in het kleine badje en te klein om te kunnen zitten (bijna 5 maanden).
    Ik ga al een paar maanden samen met hem in het grote bad. Dan gaat er wel meer in dan een klein laagje, ik hou hem gewoon bij z'n hoofdje vast en hij 'zwemt' dan lekker rond. En hij kan lekker spetteren en schoppen zonder de houten vloer in zijn kamertje te verpesten.
    Ik zocht net even op internet naar zo'n badring, maar die zijn pas voor vanaf 7 maanden. Ze moeten dus juist wel al behoorlijk kunnen zitten.

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    te groot??????

julian zit zelfs nog in zijn eigen badje en die is 77 cm en 10 kilo en 700 gram

hij zit er in en speelt dus hoe kan die dan te klein zijn>?

ps julian die douche erg veel met mij of me vriend samen waarom bang dat ze uit je hand glibber gewoon wat leuke antislip dingen kopen en ze kunnen zitten :p wij houden hem ook wel eens vast maar je merk wel of ze weg zakken hihi

18. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Thanks voor alle tips!

We hebben het zondagavond geprobeerd: zittend in badje met antislipmatje erin, zitten kan ze nl. al.
    het ging goed, alleen was haar haar uitspoelen lastig, moest ze toch weer even in de ligstand met douchekop erop.
    We hebben nog de standaard met badje erin gebruikt, staat naast het bad.
    Wel vond ik dat ze snel een koud ruggetje kreeg en koude handjes omdat er nu natuurlijk veel minder water in moet.

Is dat niet erg?

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik duw de badje gewoon bijna helemaal vol
    hij vind het heerlijk hij spetterd dan mis het water er zo uit als je erbij bent en ze zit is dat geen probleem
    ik heb overigens de bad standaard er onder weg dus badje op de grond

Deel Deze Pagina