Ik wil echt heel graag mijn verhaal even kwijt, dus bij deze... Mijn dochter spuugt al veel sinds dag 1. De eerste dagen gaf ik BV en dronk ze niet veel, maar het echte spugen begon toch wel na een dag of 4. De kraamverzorgster schrok er wel van, maar ze huilde niet o.i.d dus ze heeft me alleen gezegd het in de gaten te houden. De BV was drama dus na 6 overgestapt op FV. Meteen ook nutriton toegevoegd en dat ging beter, maar het spugen bleef. Flinke bogen, onder en naast het bed lag vaak uitgespuugde melk en we moesten Ymke vaak omkleden. Zou allemaal beter worden als ze vaste voeding zou krijgen volgens de CB arts. Met 4,5 maand gestart met vaste voeding, omdat het dan beter zou gaan. Maar de vaste voeding kwam er net zo makkelijk weer uit. Dit was alleen geen spugen meer, maar overgeven. Elke avond moesten wij een zuur ruikende baby in bad doen, want de voeding bleef maar komen. Weer bij de CB arts geweest, weer een invallende arts die veel haast leek te hebben en volgens haar spugen alle baby's voeding uit. We moesten maar snel geprakt voedsel gaan geven en met brood beginnen. Dat doen we inmiddels, maar ook geprakt voedsel en brood komt er gewoon uit. Ymke beweegt zich inmiddels met groot gemak vooruit, dus ik moet er constant bij zitten met een doek om de overgeef op te vegen, voor ze er zelf doorgaat. Het went allemaal wel en het ging ook allemaal wel, behalve dan die zure lucht. Dat breekt he hart hoor, als je baby elke dag weer maar moet overgeven. Soms midden in de nacht nog bedje verschonen en schone slaapzak omdat ze weer had overgegeven. Toen Ymke 3 maanden was ben ik hiervoor bij de HA geweest (ook een invaller) en ik werd toen weggestuurd met de mededeling dat ik haar maar wat minder melk moest geven. Vanmorgen ben ik weer geweest en ik was van plan mijn verhaal flink aan te dikken, maar dat was niet nodig. Ik heb gewoon verteld hoe de situatie was en ik kreeg meteen een doorverwijzing voor de kinderarts. De HA vroeg me wel waarom het CB niet gerageerd had en toen moest ik even flink slikken. Ik heb gevraagd of het CB me door had sturen en ik kreeg geen ja, de Ha zal het CB niet af willen vallen denk ik, maar ik kreeg wel het antwoord dat de HA het zal melden bij een of andere commissie. Eenmaal buiten heb ik even een flink potje gejankt, wat voel ik me in de steek gelaten zeg! Al die tijd heb ik mijn verhaal gedaan, bij al die stomme inval artsen. Ben zelfs nog op inloopspreekuren geweest en de HA stuurt me wel gewoon door. Hoe kan ik ze nu nog vertrouwen? Anyway, er gebeurt nu gelukkig iets. De HA vertelde me meteen dat dit met medicijnen voor een groot deel op te lossen is en dat hij vermoedt dat ze Reflux heeft (waar ik al van overtuigd was). Ben blij dat ik toch niet achterlijk ben!
jee Gup eindelijk bevestiging voor wat jij al lang wist.. pff ik moet ff slikken hoor kan hier erg verdrietig om worden voor jullie maar gelukkig wordt er nu wat aan gedaan!
Sjee Maaike wat een (&(*&^^%*& zijn het toch bij het CB. Kan mij voorstellen dat je heel boos bent, zit hier nu ook flink pissed te zijn. Arme Ymke. Blijkt wederom dus dat een moeder het wel goed aanvoelt en het CB altijd maar denkt dat we ons aanstellen. Wanneer mag je naar de KA? Wel fijn dat je nu bevestiging hebt en weet wat het waarschijnlijk is.
Wat super fijn dat je nu eindelijk serieus genomen word. En ontzettend vervelend dat je zo lang met je meisje zo rond hebt moeten zeulen... Tuurlijk ben je niet achterlijk maar ik snap dat je dat gevoel op een gegeven moment wel krijgt Succes met de medicijnen , hopelijk slaan ze aan!
jeetje zeg dat is toch van het zotte hier ook zo'n verhaal dice is nu 7 weken en spuugt ook al vanaf dag 1 het CB raade me aan om een schepje voeding meer in de fles te doen ging 1 dag goed en nu spuugt ie weer ook steeds omkleden enz om gek van te worden heb het cb weer gebeld en langsgeweest nee hoor moest gewoon doorgaan met dat schepje extra pff nu ik jou verhaal gelezen heb ga ik toch maar de huis arts bellen morgen
Nou inderdaad, laat het ook een waarschuwing zijn! Laat je niet afschepen door het CB hoor! Moet zeggen dat ik het spugen met de melk nog niet zo erg vond als nu het spugen van vaste voeding. Moet je je voorstellen dat je zelf keer op keer moet overgeven! Enneh, nutriton in de fles doen helpt wel, is te koop bij drogisten!
ja idd vertrouw het CB nu ook niet meer kun je dat in elke soort flesvoeding doen of alleen bij nutrilon? ik heb van de AH
Nutriton kan je in alle FV doen let wel op dat je dan een standenspeen gebruikt op de fles want het maakt de voeding dikker.
Wat verschrikkelijk voor je meisje, en wat een ellende voor jullie. Hoop dat de KA snel met een passende oplossing komt. En een klacht indienen bij het CB, dit kan echt niet. Ik heb af en toe het gevoel dat het echt hopeloos is met die lui, dat ze hun eigen waarheden maar een beetje in elkaar draaien. Wanneer gaan ze nou eens collectief op bijscholing....
Guppie, aaargggggghhhh het CB! Fijn dat je nu wel met Ymke naar de kinderarts mag, hoop dat het snel verbeterd straks met medicijnen voor je meisje.
Potverdikkie! Jeetje wat heeft dit lang moeten duren zeg! Wat jij schrijft is zo herkenbaar! Laten ze zelf eens een week Reflux krijgen, misschien dat het dan EINDELIJK erkend word! Heel veel succes bij de KA, en ik hoop dat Ymke net zoveel baat heeft met de medicatie als Joey. Dikke knuffel voor jullie drietjes! Liefs Rox
Hoi, Fijn dat ze je nu serieus nemen. Alleen stond ik bij week 5 al bij de huisarts, en toen ik daar een invaller had ben ik gelijk weer terug gegaan toen ik mijn eigen arts weer had! En was het dus sneller opgelost. Het cb is er voornamelijk om de groei in de gaten te houden en je te advieseren op het gebied van voeding. Succes
Hoi guppie81, Wat een verhaal zeg! En ik herken je verhaal ook wel een beetje. Als ik bij het CB kwam dan meldde ik ook wel dat Koen best kon spugen, maar ze kijken inderdaad alleen naar de groei en gewicht van de baby. Bij mij was het antwoord ook standaard "het hoort erbij". Alleen, Koen valt ontzettend mee met het verhaal van Ymke en ik vind het nu al zielig voor Koen. Dan heb ik helemaal medelijden met Ymke, want het is echt geen pretje! TIP: neem je cb boekje mee, want bij mij wilden ze weten hoe Koen heeft gegroeid en ik had hem dus niet bij me. Gelukkig hou ik alles bij op een website Heel veel succes en sterkte! Groetjes, Kim
hahaha ik heb al een huizenhoog schuldgevoel omdat ik het CB en de huisarts vertrouwde in hun oordeel en dan krijg ik ook nog zo'n reactie. Bedankt voor je medeleven zeg
Nou, inderdaad zeg! Maar fijn dat je nu eindelijk verder geholpen wordt! Stomme cb! Altijd als ik ervanaf kom heb ik een knalrood hoofd en knallende hoofdpijn van opwinding! grrr!