En bedankt CB!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 18 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    het lijkt wel alsof ik ons eigen vehaal lees. Fleur spuugt ook al vanaf dag 1. ook nu ze vaste voeding krijgt blijft ze nog steeds spugen. En ik vond het inderdaad ok altijd zo sneu dat ze maar in die zure lucht zit, ik verschoonde haar bed soms 2 x per dag. en je kunt daarnaast ook nog eens blijven wassen, heb nu gemiddeld 7 wassen in de week, voorheen waren dit er 3 of 4.
    ongeveer een maand geleden was ik het zo zat, ik werd ook steeds door het cb afgescheept dat het wel over zou gaan, dat ik zelf naar de huisarts ben gestapt. Heb ook meteen een verwijzing gekregen voor de kinderarts en fleur krijgt nu sinds twee weken 2 x p dag 2ml zantac door haar fles. hierdoor heeft ze minder last van zuurbranden en komt voeding ook minder snel omhoog. Wij merken echt al een groot verschil. het is niet zo dat ze helemaal niet meer spuugt. Maar het is wel vele malen minder dan voorheen. En al leek het of ze er geen last van had, ze lijkt nu ook een stuk rustiger. Ik kon mezelf ook wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder naar de HA en KA ben gestapt en heb geluisterd naar het CB.

Ben blij voor je dat je nu eindelijk iets voor je meisje kunt doen en wens je heel veel succes met alles.

liefs

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik weet heel zeker dat ze het niet bedoelde zoals jullie het nu opvatten.

3. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ik voel zo met je mee, snap helemaal hoe dit nu voelt. Je hebt het er ook al veel langer over hier op het forum, weet ik. Onze kindjes zijn ongeveer even oud en ik ben jouw posts wel vaker tegengekomen over het spugen...
    Wat vreselijk voor je, Guppie, als je al zo lang met je zieltje onder je arm loopt, en nergens serieus wordt genomen. En het erge is, je denkt 'ze (HA, CB)zullen wel gelijk hebben', terwijl het helemaal tegen je gevoel ingaat. Gelukkig zijn er nu eindelijk stappen..

Ook hier, dezelfde situatie. Mijn meisje spuugde ook de hele dag door. Wekenlang al vanaf het begin HA en CB, en later ook KA afgelopen, 'nee hoor mevrouwtje, alle baby'tjes spugen wel eens'.
    En ik maar zeggen dat ik dacht dat het door een allergie kwam, had 3 weken bijgehouden hoe ze reageerde op de voedingen en wat ik had gegeten...

Met 12 weken had ik een slappe baby in mijn armen, helemaal weg was ze! Dan zinkt de grond weg onder je voeten...

Met spoed opgenomen in het zekenhuis, en de conclusie was: reflux. Tadaaa. Maar, ik bleef maar zeggen, volgens mij heeft ze een allergie hoor..

'Nee hoor, zei de KA'. Ze heeft nog wel een bloedtest gedaan op allergieen, maar daar kwam niks uit. En ok, ze deed het wel wat beter op de medicijnen - ze had dus geen last meer van het maagzuur of pijn van het spugen door de medicijnen. En hetw as wel iets beter, maar ze bleef wel overgeven. Voeding indikken of niet. Ik was zelf al Pepti voeding gaan geven.

Uiteindelijk kwam het CB met 5 maanden, of ik toch dan maar niet wilde gaan provoceren. Nooit gedacht dat ik nog gehoor zou krijgen voor mijn verdenking, maar JA NATUURLIJK! Belden ze later terug: je dochter is onder begeleiding van een KA, dus de provocatie moet ook door de KA gebeuren. Ik weer naar de KA, die wilde er niet aan, want dat ging over voeding en was niet haar pakkie an. Dus ik weer terug naar het CB, die kregen langzaamaan ook een beetje medelijden met de situatie en toen hebben we dus samen geprovoceerd.

En toen pas werd mijn vermoeden bevestigd, binnen twee dagen was het meer dan overduidelijk met 24 weken, terwijl ik al vanaf dat ze 6 weken was dacht dat ze een allergie had.. We gaven Nutrilon Standaard en de spuug liep er bijkans uit de oren uit terwijl ze van de krampen tegen het plafond vloog. Wat een opluchting, het was duidelijk...

Ook toen pas was er dus een plausibele verklaring voor het 'wegraken' van mijn meisje: het was een shock, komt zelden voor bij allergieen, maar was dus ook niet als zodanig herkend door de KA. Die heeft nooit echt een heldere verklaring gegeven voor dat wegraken.

Toen de kma was aangetoond heb ik er ook op gestaan dat ze Nutramigen kreeg voorgeschreven. Zegt het CB: ja maar dat mogen wij niet machtigen, daarvoor moet je bij de KA zijn.. GRRRRR Hoezo, kastje naar de muur...

Bij de KA nog even gevraagd naar de bloedtest dan, 'ja, dat zegt ook niet alles', zei ze. Ja, GRRRRRR. Maar goed.
    Gelukkig heeft de KA toen wel ineens zonder morren Nutramigen voorgeschreven. En binnen 2 dagen had ik een ander kind. Ze spuugt nauwelijks meer. De reflux kwam dus inderdaad omdat ze niet tegen de voeding, borstvoeding, HA Nutrilon en Pepti kon, en was dus een symptoom van koemelkallergie. Tadaaa. Ík zei het toch!

Nu we aan de vaste voeding zijn, komt het oude spuuggedrag en de krampjes heel af en toe nog terug als ze iets eet waar ze niet tegen kan, o.a. sperciebonen, bruine bonen, nectarine.. het komt er allemaal uit. Dan is het gewoon overgeven dus.

En verder spuugt ze nooit meer.

Nou ja, dat is dus mijn verhaal. Ik heb altijd gezegd: ik laat me niks wijsmaken als moeder zijnde, maar toch volg je het advies en de mening van de professionals, het CB, de HA en de KA. Zij hebben er verstand van zou je denken...
    Er is er maar EEN die verstand heeft van je eigen kindje, en dat ben je zelf. punt.

Wat ik wil zeggen, vooral als het echt overgeven is wat je meisje doet, laat je niet meteen wegsturen met medicijnen voor reflux en om daarmee tevreden te zijn dat er eindelijk een remedie is.

Laat ook goed kijken naar de oorzaak van het spugen. Is het echt dat maagklepje dat niet goed sluit? Vraag maar of ze daar een echo van maken, of een 24-uurs Ph Meting doen om de reflux ook echt duidelijk aan te laten tonen.
    En kijk ook eens naar of ze misschien reageert op voeding en daardoor overgeeft..

Lang verhaal. Maar het komt me zooo bekend voor wat je schrijft, wilde er wel even op inhaken...
    Wanneer mag je naar de KA?

Alvast veel succes en een dikke knuf voor jou en je meisje..

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben echt blij met jullie ervaringen!
    Ben echt heel boos op het CB en heb een flinke brief geschreven waarin ik ook aangeef dat ik nu nooit meer kan vertrouwen op het oordeel of advies van een CB arts.

Ik wil ook gewoon echt dat mijn dochter zantac krijgt. De HA vertelde me al dat een KA dat niet zomaar geeft, maar ik wil het gewoon proberen. Zie ik geen verschil? Dan stoppen we weer.

Net zat mijn meisje zo lekker te spelen. Rechtop, een hele poos, dus ze deed niks om het spugen te versnellen. Begint opeens te jengelen en naar haar mondje te grijpen. Houdt haar adem in en daar kwam de melk van 15:00, 3 flinke golven. Daarna is het weer goed, maar ze zat RECHTOP!
    Dat het CB zo laks kan zijn zeg...

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Tjee Gup, daar moet gewoon medicatie voor komen hoor!

6. Niet meer actief

verschrikkelijk zeg! voel het bijna als ik het zo lees! sterkte meid!

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Jee zo zie je maar dat je eigen gevoel toch vaak wel klopt. Wat rot voor je dat het zo gelopen is, maar wat fijn dat je eindelijk doorgestuurt bent.
    Dikke knuf van ons.

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Jeetje !

Zie je wel, toch Reflux !
    Die artsen willen het allemaal zelf oplossen !
    En HOE, 't kind lijd eronder :(
    Echt belachelijk hoor... Lekker naar je eigen gevoel luisteren !

-X-

9. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Wat een verhaal.......
    Gelukkig nu naar de kinderarts toe, hopelijk wel een beetje snel.

Hier schreef de huisarts trouwens zelf Zantac voor, dus geen kinderarts nodig gehad, toen onze dochter zo aan het spugen was.

wup

10. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik zou morgen ff net na de voeding naar het CB gaan zodat ze de arts daar even flink onder kan spugen :-D

sterkte ermee, hoop dat ze er snel iets voor krijgt

11. ling

ling VIP lid

13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    ow wat zielig voor je meisie!
    Mijn zoontje heeft ook reflux en kma, maar ben iets beter geholpen dan jij geloof ik. Het cb had in eerste instantie gezegd dat ik het moest verdikken met nutriton en dat werkte voor 2 weken en toen was het weer van voor af aan. Tegelijkertijd ben ik naar de ha geweest en die vertelde hetzelfde, nutriton. Maar na die 2 weken ben ik meteen weer terug geweest, gelukkig andere ha, en die wilde mij wel een verwijzing geven voor de ka. En dat was een lieverd, die ka! Ze zag dat ik er helemaal doorheen zat en ik kreeg meteen medicatie, zantac en motilium, en dat moesten we een week proberen. na die week een belafspraak en dan even overleggen. En als we het echt niet meer trokken mochten we zelfs Justin naar het ziekenhuis brenegn voor een aantal dagen zodat wij konden bijslapen! Dat is pas service vind je niet? Nou helaas zagen wij met de medicatie niet heel erg veel verschil, alleen dat het minder zuur rook maar het spugen bleef. Dus na die week de ka opnieuw gesproken en die wilde toen ook meteen de voeding aanpassen en we kregen nutramigen (medicatie moeten we wel blijven gebruiken, kon geen kwaad). Wel eerst op eigen kosten maar na 2 weken moeten we terug komen. Dat is nu een week geleden en we hebben een heel ander kind! Hij is weer vrolijk en lacht weer! Echt, mijn hart hersteld zich weer want dat was verscheurd van medelijden, het was zo zielig voor hem. Hij spuugt nog wel maar het is iig stukken minder en minder zuur dus minder pijnlijk.
    Alleen nu moeten we wrs nog een provocatie aangaan om het vergoed te krijgen maar dat bespreken we volgende week vrijdag weer.
    Het cb hier dacht wel dat het misschien reflux kon zijn en dat ik dat met de ha of ka moest bespreken dus ik denk dat ik het gewoon getroffen heb.
    Maar dat neemt niet weg dat ze bij jou en Ymke er zo'n zooitje van gemaakt hebben! Het arme kind!

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ja, wat ik wilde zeggen.. in eerste instantie ben je blij als je straks Zantac krijgt omdat er dan wat gedaan wordt, maarrrr.. Zantac helpt niet tegen het spugen he. Alleen maar tegen het maagzuur waar ze last van kan hebben.
    Mottilium helpt het maagje wel sneller leegmaken.

ALs je zegt dat Ymke ook spuugt als ze gewoon stil rechtop zit, vind ik het meer op overgeven lijken, dan op dat er wat voeding terugkomt door een niet sluitend maagklepje.

Overleg dus goed met de KA en kijk samen goed naar de oorzaak van het spugen!
    Is het het maagklepje, dan helpt Zantac, en eventueel mottilium; of Losec (krijgt Anne nog steeds maar proberen we nu voor t eerst mee te stoppen).

Of is het ook of mede door een voedselovergevoeligheid / allergie..? Dan moet je namelijk naast de Medicatie ook aan de Pepti of Nutramigen voeding en goed kijken naar bepaalde voedigsmiddelen waar heftig op wordt gereageerd (tomaat, vis, ei, soya, melk of course, et)..

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou ik was dus ook heel in het begin bang voor allergie, maar dat werd meteen al weggewuifd, maar nu jij het zo zegt...

Ymke krijgt aardig wat fruitsoorten niet omdat ze daar meer van spuugt. Maar ze spuugt van alles, dus ik dacht er niet meteen aan dat ze allergisch zou kunnen zijn. Ze gaat echt tekeer als iets zuur is, overgeven dat ze doet dan!
    Tomaat geef ik heel weinig, en dan alleen milde tomaten en vis krijgt ze alleen uit potjes.
    Vanavond had ze pompoen met rijst en ze heeft er niks van gespuugd. Ben wel wat scheutiger geweest met de nutriton. En we hadden meteen een leuk en vrolijk kind, tot 19:00 met z'n 3en gespeeld zonder maar 1 huiltje.

Ga alles maar op papier zetten, straks vergeet ik nog iets als ik daar eenmaal zit ;)

De HA zei trouwens dat het ook een gaatje in het middenrif kan zijn, maar das wel ernstig als ik het zo op internet las!

14. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Kortom, reden genoeg om alles eens goed te laten onderzoeken dus!

En gewoon zelf eens bijhouden wat ze eet en of ze dan meer of minder spuugt. Dan zie je het zo.

Misschien kan je eens kijken op babyallergie.nl, daar vind je echt vanalles over voeding bij allergie, ook welke voedingsmiddelen juist wel of geen reacties opwekken.

Zo introduceren wij elk nieuwe voedingsmiddel stapje voor stapje.. eerste dag een beetje, tweede dag wat meer, derde dag gewone portie.. en dan goed kijken of er een reactie komt.

Anne mag bijvoorbeeld ook nog geen citrusfruit of tropische vruchten.. Laatst een keer nectarine geprobeerd (ik dacht, da's toch hetzelfde als abrikoos, zou je denken..) maar het was gelijk weer krampjes en spugen. Hetzelfde bij sperciebonen en bruine bonen - erwten of andere peulvruchten laten we voorlopig ook nog maar even staan dus.

Pompoen met rijst is erg mild bijvoorbeeld.. staat ook op ons menu hier. Verder moet ik dus alles zelf maken omdat er nauwelijks potjes zijn waar niet iets inzit wat ze (nog) niet mag.. Maar dat gaat hartstikke goed nu - zie ook mijn topic op t voeding forum 'HANDIG: de magnetronpan...

Wat je zegt, dat ze eerst gaat piepen voordat er een spuugje komt, herken ik daarbij trouwens wel.

Toen wij begonnen met de medicatie voor reflux, het indikken van voeding dat het er minder makkelijk uitliep, is ze eerst 3 weken onwijs aan de diarree geweest. Mijn gevoel daarbij was: als ze het er niet van boven uitwerkt, dan van onder wel.. Kreeg ik ook geen gehoor op bij de KA, die zei dat het vast een virusje was ,van 3 weken ja..

Maar goed,mijn kindje is natuurlijk de jouwe niet. Het protocol van KA is volgens mij wel, eerst behandelen voor reflux en dan aankijken hoe het gaat, dus misschien als je aan een allergie denkt, is het al slim bij te houden of ze op bepaalde voedingsmiddelen reageert, en bij reflux ook te vragen naar een test, dus een echo en of ph meting..

Nou ja, veel succes de komende tijd! Komt vast goed, gelukkig dat er nu naar gekeken wordt!

15. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Als ik het zo lees ben ik blij dat Luuk vanaf net na de geboorte al onder controle was bij de KA. In het ziekenhuis hadden ze al een afspraak gemaakt voor 6 weken na de geboorte om hem eens helemaal na te kijken. Het CB hier had ons al gewezen op zijn spuuggedrag en hadden het vermoeden dat hij reflux had. De KA hoefde dat alleen nog maar te bevestigen want hij had het inderdaad. Hij kreeg meteen Zantac en Motillium maar dat hielp niet voldoende. Hij kreeg daarna Losec en Motillium en dat hielp wel. Inmiddels gaat het veel beter en hij is helemaal medicijnen vrij!

Sterkte ermee en ik hoop dat ze wat gaan doen en alles goed nakijken.

16. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

jeetje meis,
    goed he het gevoel dat er eindelijk geluisterd wordt naar je. het is een beetje hetzelfde verhaal als met Dano alleen Dano was wat ouder.

Dano krijgt losec en motillium. werkt redelijk.

trouwens ik zie mensen schrijven over een maagklepje. er bestaat helemaal geen klepje ;)
    het is een kringspier die sluit bij het niet slikken en die opent bij wel slikken. die spier werkt niet waardoor er voeding of in het geval van Dano maagzuur omhoog komt.

ik dacht ook altijd een klepje, maar de KA heeft me dit 2 weken geleden even uitlegd. Dano lag toen 2 dagen voor zijn reflux in het ziekenhuis

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    MA2B, Ymke krijgt dus ook geen citrus, dan gaat echt tekeer! Ook geen nectarine en ander zuur fruit.

Toevallig heeft ze gisteren pompoen met rijst gehad en dat ging erug goed. Misschien moet ik maar eens proberen haar avondeten wat milder te koken en goed registreren idd.
    Goede tip hoor, want zo'n KA kan natuurlijk niet alles tegelijk behandelen!

Heb je misschien iets van een site ofzo, waar ik kan vinden wat milde groente soorten zijn?

18. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Mijn dochtertje heeft verborgen reflux en vanaf 9 weken tot één jaar daarvoor Zantac gehad. Ze is er nu net vanaf en tot nu toe gaat het goed. Wij hebben dat destijds ook meteen van de HA voorgeschreven gekregen. Gelukkig zijn wij niet net als jullie van het kastje naar de muur gestuurd. Echt balen voor jullie! Maar goed gelukkig dat er nu wel iets gaat gebeuren.

Ik heb ook wel eens e.e.a. proberen op te zoeken over reflux en eten en ben toen bij een Amerikaanse site terecht gekomen. http://www.reflux.org/ Misschien dat je hier wat aan hebt. Ontzettend veel succes!

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Tjee dat is ook niet helemaal zoals het hoort he, gelukkig ben je nu wel doorgestuurt!

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    CB was 19 jaar geleden al knudde en is dat nog steeds.
    CB is goed genoeg om de prikjes te geven en te wegen en meten en om te kijken of ze blokjes vast kunnen pakken. Voor alle andere dingen die ik niet vertrouw ga ik naar mijn HA of ik bel hem op.

Deel Deze Pagina