En bedankt CB!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 18 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    http://www.babyallergie.nl/bijvoeding.htm

http://www.sorgente.nl/nl/sorgente_kind ... rialen.htm
    (handige brochure, de basis, het gaat uit van koemelk-allergie, maar het geldt natuurlijk ook voor alle voedselovergevoeligheden!)

Met deze twee kom je een heel eind!

Ik heb eventueel ook wel een informatiebrochure 'introductieschema' voor je van onze dietiste, dat gaat uit van 'rustig aan stapje voor stapje' de verschillende voedingsmiddelen introduceren. Misschien is het slim om naar die stap terug te gaan, dan kan je stapsgewijs bekijken voor welke voedingsmiddelen je meisje misschien gevoelig is..
    Alleen.. die brochure (10 pagina's!) heb ik op mijn werk digitaal en die kan ik je maandag of dinsdag dan wel mailen. Stuur maar even je e-mail in een pb..

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hoi meid, wat verschrikkelijk voor je zeg. Ik wil even iets zeggen op je laaste zin. Ik ben geboren met een niet goed sluitende maagklep. Dit heeft er voor gezorgd dat ik mijn eerste jaar alleen maar heb lopen huilen en spugen. Ook bij mij nutriton geprobeerd en dat hielp ook niet. Ik kreeg ook echt geen voeding binnen en groeide heel slecht. Na bezoeken aan een ka bleek dus dat ik een niet goed sluitende maag klep had. Er staan inderdaad allemaal vervelende verhalen op internet, maar na een jaar is dit bij spontaan gesloten, dat doet het meestal na een jaar. Dus ik wil je enig zins de moed en hoop geven dat het goed komt. Vind het in ieder geval heel goed van je dat je weer naar de huisarts bent geweest en dat je nu door verwezen bent. Alleen je eigen instinct is juist, er is niemand die jou kind zo goed kent als jij. Dat heb ik altijd gezegd. Ik wens je echt heel veel sterkte en een dikke knuf voor je meid.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    pff erg zeg.
    maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb een topcb. nadat ik aangaf dat mijn meisje spuugde, heeft ze me gelijk gezegd probeer nutriton, en ik bel je maandag. toen dat niet hielp en mijn meisje overduidelijk pijn had, heeft cb gelijk gezegd de huisarts te bellen en te staan op een verwijzing ka.
    nu belt het cb me steeds op om te vragen hoe het gaat, en probeert overal mee te helpen. dus het kan ook anders!

ik hoor ook vaak dat huisartsen niet zo makkelijk doorsturen hoor.

wij hebben medicijnen voor het zuur en onderzoeken gehad, maar het spugen blijft, daar kunnen ze weinig tegen doen, behalve nutriton.
    na een jaar groeien ze er overheen

succes

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    jemig zeg dat een cb zulke fouten kan maken zeg... verschrikkelijk... ik denk dat het belangrijk is als je, je moeder gevoel voorop zet... aangezien ze vaak gehaast zijn bij het cb... erg jammer allemaal

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik hoop voor je dat er nu echt een oorzaak en oplossing voor je wordt gevonden. het is zonde dat een kindje eerst zoveel maanden moet afzien voor je eindelijk eens serieus wordt genomen. :( dikke knuffel.

6. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi,

Hier bellen we met vragen en twijfels gewoon gelijk de huisarts.
    Niks geen gedoe met het cb. Heb pas met een vraag over vitamine D de zorglijn gebeld, tsja, had m'n antwoord, maar t moest van ver komen had ik het idee.
    Succes met je meisje.

groetjes Mel

7. Sw33tl4dykim

23 nov 2007
    9
    0
    0
    kinderleidster
    den haag
    jeetje wat erg,ja ik werk zelf op een kinderdagverblijf en het cb heb ik altijd al niet vertrouwd!
    ze geven soms echt rare adviezen,volgens hun had ik al 4 x over moeten stappen op een andere voeding en hij is pas 8 weken oud
    juist door de krampjes te negeren gaat het nu beter!
    maar vertrouw een arts ook niet altijd hoor want kreeg zelf laxeermiddel voor mn kleintje met 4 weekjes wat het alleen maar erger maakte
    had hij nooit mogen krijgen
    maar fijn dat t uiteindelijk goed is gekomen

Deel Deze Pagina