Misschien is t nergens voor nodig.. maar ik maak me nu ineens zorgen om mn ukkie.. De grootte van de baarmoeder was nl. in 2 weken tijd 5 cm gegroeid, terwijl t daarvoor in 2 weken gelijk was gebleven.. ( 4 weken gelden 35 cm, 2 weken geleden ook en gister 40 cm) toen vroeg VK of ik onlangs nog op suiker had geprikt, ja.. gister middag ook, half uur na t eten.. en was 8.6 ( tikkie hoog) Die pieken schijnen ook niet goed te zijn, daar kan de kleine toch wat van mee pikken zei ze.. Morgen laat ik maar even bloedprikken in t zh-lab. nuchter en 2 uur na ontbijt.. Ook bleek ukkie nog niet ingedaald te zijn, tel daarbij t verhaal over gebroken vliezen en dan (waar ik ook zou zijn) direct te moeten liggen bij op en je snapt dat ik "de kriebels" even heb.. Begin me van alles in mn hoofd te halen nu van "Straks toch nog suiker en dan..." Straks is t kind te groot en kan t niet indalen omdat t niet zou passen" he jasses... had me zo voor genomen me niet druk te maken, maar te genieten van t leven in mn buik dat over een paar weken aan ons word toevertrouwd...
Ik kan me goed voorstellen dat je alles bij elkaar een beetje een naar gevoel erbij hebt. Wat bij mij hielp om me een beetje voor te bereiden op de bevalling was alles op te schrijven. Ik heb een papier gemaakt met mijn naam, gegevens, en daarna gewoon alles wat er gaat gebeuren stap voor stap. Ik ga in het ZH bevallen, dus wanneer ga ik daarheen? Wat gaan ze dan doen? Wie moet ik wanneer bellen? Als ze dit of dat vragen, wat wil ik dan? Enzovoorts. Dit heeft mij zelf heel erg geholpen om alles op een rijtje te hebben. Wij wonen ook niet in NL, dus om alles op dat moment nog te vertalen of goed over te brengen is best lastig. Dan geeft zo'n papiertje een beetje rust!