Welk orgaan zit net boven de rechterheup?

Discussie in 'De lounge' gestart door adi, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Hele wazige vraag, maar ik heb al weken heel erg last van pijn en branderig gevoel in mijn onderbuik. Rechtsonder om precies te zijn, net boven mijn heup ongeveer.

Het wordt met de dag erger. Als ik wil hoesten moet ik me dubbelvouwen en mijn buik vasthouden, anders verga ik van pijn.
    En het branderige gevoel is constant en wordt steeds erger.

Ik heb deze week helemaal geen tijd om naar de ha ta gaan, daarom vroeg ik me af of iemand het herkent.

Alvast bedankt!

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

geen idee. maar ik vind dat met zul soort vragen je echt gewoon naar de ha moet gaan. niet lullig bedoeld hoor maar hier zitten geen dokters en bij de een heb je een buikgriep en bij de laatste ben je terminaal en geen van alle weten het precies. meid probeer toch even een gaatje te vinden om naar de ha te gaan als je er zon last van hebt. succes

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Blinde darm misschien?
    Zou zeker even de dokter bellen hoor!!! Desnoods bel je even naar het telefonisch spreekuur...

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het lijkt me dat je hier even tijd voor MOET maken...dit zijn geen klachten om mee door te lopen, zeker als het steeds erger wordt

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Aan de rechterkant zitten wel wat nuttige organen: darmen, nier, lever.. Ik zou echt even langs de huisarts gaan voor zoiets..

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Adi, het kan van alles zijn, het kunnen je darme zijn, blinde darm ontsteking, verwaarloosde blaasonsteking, pijnlijke eileiders noem maar op.

Wat plurkie zegt wij zijn geen dokters, wel een dokterassistente haha, maar ik zou toch even tijd maken voor een afspraak bij de HA, bel anders even met de assistente van je HA misschien kan die je wat beter informeren en anders de HAP, daar werk ik zelf, we zijn er niet voor omdat mensen overdag geen tijd hebben, maar vind wel dat je het moet laten beoordelen.

7. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Kan van alles zijn snel naar de ha. Had het ook laatst althans het was mijn helebuik. Dat bleek een verwaarloosde blaasonsteking/nierbekkenontsteking ik had ook koorts.

Blindedarm dan heb je vaak pijn tijdens het loslaten en hobbels en hoesten voel je erg veel pijn.

Ff bloedprikken kunnen ze aan je waardes zien of er een ontsteking zit de broeden.

Sterkte meid

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    En, heb je al een afspraak gemaakt ;)

Het kan idd van alles zijn; van een verstopte darm tot een liesbreuk of blindedarmontsteking .

9. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ik zou maar gaan, zelf paar weken ook zo'n pijn genegeert en bleek ik een nierbekkenontsteking te hebben, ben echt goed ziek geweest. Ik moest alleen urine inleveren en kon 's middags meds ophalen

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Inderdaad, tijd maken ;)

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Gewoon even tijd vrij maken om langs de HA te gaan!
    Misschien is het wel niks... maar ik zou je toch even goed na laten kijken!

12. Even tijd maken en gewoon naar de ha. Zijn geen klachten om mee door te lopen!

13. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Zeker tijd voor vrij maken. Heb zelf ooit omdat ik geen stagedagen meer mocht missen zo'n pijn genegeerd en had een doorgebroken blindedarmonsteking. Had dus heel fout af kunnen lopen.

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

geen tijd om naar de dokter te gaan...zucht....dan maak je tijd hé. als je blindedarm klapt, moet je ook tijd maken, maar dan iets meer.

ik gok trouwens op een urineweginfectie of al in het nierbekken, omdat je een blaasontsteking te lang hebt genegeerd. als het de blindedarm was geweest, dan had hij nu al wel problemen moeten geven, want volgens mij loop je er al even mee.

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik liep 3 weken rond met langzaam erger wordende pijn tot aan niveau ondraagelijk toen ik een blindedarmontsteking bleek te hebben.
    (Maar die pijn was iets anders dan jij beschrijft.)

Ik zeg:óf naar de doc, óf niet zeuren. En aangezien niet zeuren geen optie is omdat je vergaat van de pijn, is hier je antwoord.

Laat je even weten wat de doc heeft gezegd?

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    In mijn ogen heb je nooit geen tijd om naar de dokter te gaan.
    Is het nodig, dan moet je gewoon tijd maken om te gaan.

Ik wil je niet aanvallen, maar dit soort mensen zijn de mensen die in het weekend naar de HAP gaan omdat ze het niet meer houden (en dan wel tijd hebben omdat het weekend is).
    En daar is de HAP nou net niet voor bedoeld!

Meid, ga!

17. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik wil even kwijt dat ik het net als de rest erg dom vind dat je zegt geen tijd te hebben voor iets wat misschien wel ernstig is.
    Je hebt maar 1 lichaam en daar mag je wat mij betreft erg zuinig op zijn.
    Kortom.....tijd maken en gaan!

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zeg altijd als het erg genoeg is maak je tijd en anders ophouden met zeuren (dat zeg ik tegen mijn man :p )die kan soms "zeuren" over pijn maar dan gaat ie niet naar de dokter dus dan neem ik hem ook niet serieus als je echt ziek bent of pijn hebt maak je tijd lijkt mij anders is het (nog) niet erg genoeg..

19. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan inderdaad van alles zijn: eierstok, darmen, lever?

Ik zou zeker wel even bellen met je HA hoor! Zeker omdat je aangeeft dat de pijn erger wordt. Sterkte!

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Sluit me aan bij de rest. Ik zou zelf denken richting nieren en darmen.
    Lever niet, die zit niet zo heel laag.

Deel Deze Pagina