Ons kleintje slaapt ook bij ons. Om veel redenen erg handig en gezellig. Hoor wel vaak dat mensen zich zorgen maken dat ze niet leert om in haar eigen bedje te slapen maar hier maak ik me absoluut geen zorgen om. Ik merk dat ze elke keer klaar is voor een stapje meer zelfstandigheid en daar ga ik gewoon vanuit. Ik denk dat zij eerder klaar is om in haar eigen bedje te slapen 's nachts dan ik
Ik moet er niet aan denken!!! Hi heeft 2x een nacht bij ons geslapen omdat hij ziek was. Maar papa en mama waren klaarwakker!!!! Hij heeft de eerste 2 weken ook bij ons op de kamer gelegen en toen sliep ik dus ook niet. Ik werd van elk zuchtje wakker.
Wij hebben het ook een tijdje gedaan. Maar ben er toch bij 6 maanden mee gestopt heb toen echt veel gezeik gehad met in zn eigen bedje slapen. Dus als er ooit een volgende komt nooit meer. Ze hebben niet voor niets eigen bedden voor ze uitgevonden. En sowieso is het behoorlijk irritant met zn 3en in 1 bed. Het is het enige momentje zonder Jayden ook wel prettig. S morgens mag hij wel altijd even bij ons in bed en als hij echt ziek is.
Ja hoor, hier ook. Al 16 maanden. Als ik dat zo lees ben ikzelf shocked.... wat LANG... hahaha @flipper Ja, je hebt helemaal gelijk. We hebben nog niet eens geprobeerd haar in haar eigen bedje te stoppen en eerlijk gezegd word ik al sip bij de gedachte alleen al dat ons kleine ukkie in dr eigen kamertje ligt. Het is zooooo lief, dat kleine meisje tussen ons in. Ik vond het erg handig met de vele keren bv per nacht. Pas sinds een paar weken drinkt ze de hele nacht niet, tot een uur of 6, als het net licht wordt. Dus tja... wat houdt haar nog bij ons in bed.... ikke geloof ik, hahaha. Ik ben het trouwens met je eens flipper wat betreft het zelf sturen richting onafhankelijkheid. Geloof ik ook in. Ze slaapt echt wel een keer in haar eigen bedje, gewoonweg omdat ze er klaar voor is en het moment daar is. In het begin hebben wel het volgens de boeken proberen te doen: kindje in eigen bed, heen en weer lopen voor bv. Kind over dr toeren, mama doodop. Nou, geef mij de lokale gewoonte maar: kindje naast mama in bed. (kwoon in afrika, man is afrikaan). Kind op en top gelukkig en ontspannen, slaapt heerlijk, nooit huilen, nooit stress, en ouders slapen ook heeeeerlijk.
Ja hier ook hoor Debbie. Voor een jonge moeder ben ik behoorlijk uitgerust. Ik hoef er nooit uit 's nachts (behalve als ik zelf naar het toilet moet) en slaap heerlijk. Ze houdt me echt niet wakker. Ik had het van te voren niet gepland, het is zo gelopen maar voor ons werkt het echt. Ik kan me wel voorstellen dat mensen het niet doen omdat ze bang zijn om op hun baby te gaan liggem maar ook daar maak ik me niet druk om. Ik las ergens: "hoe vaak is het voorgekomen dat je 's nachts wakker werd en op het hoofd van je man lag" Tja, dat gebeurt idd ook niet. In het begin was ik daar ook bang voor, maar op de een of andere manier ben ik me er heel bewust van dat ze daar ligt.
Kind op en top gelukkig en ontspannen, slaapt heerlijk, nooit huilen, nooit stress, en ouders slapen ook heeeeerlijk.[/QUOTE] pff al 16 maanden! sophie sliep dr 2e nachtje al in dr eigen bedje. is een prima slaper, slaapt heerlijk, nooit huilen en belangrijkst: ouders en kind slapen heerlijk. gister en vandaag alledrie zelfs uitgeslapen tot half 9
Wij leggen Tess in haar eigen bedje te slapen en af en toe begint ze dan rond 4 uur te piepen en dan haal ik haar, leg haar tussen ons in en zo slapen we alle 3 weer heerlijk verder! Soms zit ik gewoon te wachten tot ze weer een keer gaat piepen dan kan ik haar weer lekker bij me nemen
Nana heeft tot ongeveer 6 maanden bij ons geslapen daarna moest ze in haar eigen bedje...en dat ging niet zo makkelijk. Als ik het over kon doen had ik haar niet zo lang bij ons in bed laten slapen!
hoi hoi ons dochtertje slaapt ook soms wel eens bij ons in bed, maar meestal dan niet heel de nacht, of het einde van de nacht tegen de ochtend aan. haar wiegje staat ook nog op onze kamer, dus zo ver is het niet lopen, maar ze was een paar dagen echt niet lekker dus toen heeft ze bij ons geslapen. en sochtends mag ze ook altijd lekker even komen kroelen bij ons in bed. heerlijk hoor
onze zoon is nu bijna 11 maanden en slaapt geregeld bij ons in bed omdat wij in het buitenland wonen en heeeel vaak bij oma zijn in nederland (we willen graag terug verhuizen) slaapt de kleine vaak tussen ons in ! En het gekke van alle is dat we voor de zwangerschap nog tegen elkaar zeiden die komt echt niet bij ons in bed liggen hij heeft een heel mooi eigen kamertje we waren er echt zwaar tegen Maar ja het was zo gezellig haha Terwijl hij ook een eigen bedje heeft bij ons op de kamer maar wij vinden het zelf erg gezellig haha En als we thuis zijn slaapt hij gewoon in zijn eigen bed zonder problemen Tegen ons zeggen ze ook vaak `is dat wel goed` en daar krijg je problemen mee allemaal dat soort dingen Maar daar luister ik helemaal niet naar wij voelen ons er goed bij en ik denk dat de kleine daar echt niet anders van wordt !!! Doe gewoon wat jij denkt dat goed is !! Wij blijven nog wel even gezellig met z´n 3e knuffelen in bed haha Gr- Cat
Mijn zoontje slaapt niet bij ons in bed, maar in zijn wiegje naast ons bed. Hij krijgt de ochtendvoeding altijd in bed bij mij, en als ik niet hoef te werken, dan slapen we gezellig samen uit (vriend is dan al naar werk). Geniet daar ontzettend van. Ik durf hem alleen (nog) niet bij ons in bed te laten slapen als mijn vriend er ook in ligt. Hij slaapt soms onrustig, en is wel in staat om bovenop de kleine te gaan liggen... Ook ben ik bang dat ik zelf het dekbed over het hoofdje van mijn zoon trek in bed. Als ik alleen met hem in bed lig dan hebben we de ruimte en manouvreer ik het dekbed zo dat het nooit over zijn hoofdje kan. Ik kijk trouwens echt op tegen het moment dat hij in zijn eigen kamertje gaat slapen. Ik was van plan om dat met 6 maanden te doen, maar dat is al zo snel!! Vind het nog zo gezellig...
nou toch ben ik weleens bang dat ze onder het dekbed glijd of wat dan ook,hoe doen jullie dat dan? gewoon op hetzelfde kussen als jullie slapen of een apart matrasje? ik vind het heerlijk hoor haar naast me,en ze mag zolang ze wil bij me slapen ,ik neem aan dat ze op haar 18e wel in haar eigen bed wilt...
hier vanaf het begin al in zijn eigen bedje heel af en toe ff bij me maar gewoon in zijn eigen bed snachts en sow
Hier slaapt de kleine man in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje, dit vanaf de allereertste nacht. Moet er niet aan denken die kleine in bed. Ten eerste slaapt hij niet want hij gaat alleen donderjagen. Ten tweede slapen wij (vooral ik) dan niet. En ten derde vind ik dat hij meer dan genoeg tijd en aandacht tot zijn beschikking heeft; het moment van slapen is voor ons 'het' moment dat we even samen zijn en dat vind ik heel belangrijk.
mijn dochter heeft de eerste 2 a 3 weken bij mij in bed geslapen. ze had zon last van mama honger dat ze anders niet sliep. zelfs de nacht na mijn bevalling. huilde ze de hele tijd als ze niet bij me lag. alle andere baby's sliepen heerlijk maar zij wou alleen bij mij zijn. sliep ze in de wieg naast ons bed.
ons mannetje gaat in zn eigen bedje 's avonds en pas als mijn vriend er uit gaat (rond half 6) mag jamie bij mij in bed. durf hem ook indd. niet naast mn slapende vriend, doe t af en toe wel maar dan blijf ik dus wakker en dat werkt dus ook niet echt... om half 6 krijgt ie zn flesje en daarna slaapt ie altijd direct verder en leg ik hem lekker naast me. wat ik doe is; ik gooi mn vriend zn kussen uit bed en leg jamie zn hoofd en bovenlijfje dus waar mn vriend zn kussen was. zo kan hij niet onder de dekens tercht komen en ligt ie ook ver genoeg bij mij vandaan zodat we alletwee nog ff heerlijk kunnen blijven liggen tot 9 uur a half 10. dan voel ik meestal ineens 2 handjes op mn neus en gaat ie met mn gezicht spelen. hij word altijd vrolijk wakker en dat is ook echt ons momentje!!!! dat gaat hopelijk nog wel even zo door, het is echt gelukkig wakker worden zo!!!!!!
Hier sliep ze de eerste tijd in haar eigen bed, daarna een paar maanden bij mij in bed vanwege het enorm slechte slapen en zo kwamen we toch allebei wat aan onze slaap. Tegenwoordig wil ze het niet meer (gaat lopen keten en gaat pas echt slapen wanneer ze in haar eigen bedje ligt).
Thirza heeft de eerste tijd veel naast mij gelegen, omdat ze door extreme krampjes anders gewoon helemaal niet sliep. Ik slaap niet erg lekker met Thirza naast me, (ben dan toch al slapend alert ofzo), dus ik heb steeds ook geprobeerd om haar terug te leggen in d'r wieg. Dat duurde alleen wel even, voordat dat ging. Totdat ze niet meer in de wieg paste, heeft ze dan bij ons op de kamer geslapen, met 5 mnd paste dat echt niet meer en is ze naar haar eigen kamer gegaan. Beetje zelfde methode als zelf slapen in de wieg: eerst maar eens op bed in slaap vallen en dan overleggen naar haar eigen bedje. Binnen een week kon ze in slaap vallen in haar eigen bedje op haar eigen kamertje. Ik heb 'r nooit op een speciaal matrasje ofzo gehad, het werkte ook alleen maar om 'r in mijn armen te houden, vanwege die krampjes. Vond dat in het begin wel spannend, maar is altijd goed gegaan. Ik slaap toch heel anders dan wanneer ik alleen slaap, en werd dus altijd van elk zuchtje wakker... (maar goed: dan sliep ik iig meer dan wanneer we haar in haar eigeb bed legden, want dan was het een hele nacht krijsen )
mijn zoontje slaapt echt nooit bij ons in bed. Dan doen wij geen oog dicht. En ben veelste bang dat als ik toch in een diepe slaap zou vallen dat hij ineens een kets krijgt van mij aangezien ik nog al losse handjes heb in mijn slaap. (heb ik begrepen van mijn vriend dan, hihihihi).