en bijwerkingen 2e MG prik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gevalletje, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Dat ben ik met je eens hoor!! Heb er ook geen spijt van! Maar vind het wel zielig. Amber is nog nooit ziek geweest, dus voor mama de eerste keer;)

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik maak me ook geen zorgen hoor ;). Het hoort erbij en de kans is natuurlijk aanwezig dat ze er vroeg of laat een reactie op geven.
    Maar het is altijd vervelend als je kindje ziek is en ook weer fijn om te lezen dat je niet de enige bent toch??

3. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Dat ben ik met je eens, maar er zijn een hoop meiden in dit topic die vanwegen de bijwerkingen ervoor kiezen om de prik niet te halen. Dat is waar ik op doel.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mason was van de 1e prik al moe en van de 2e was hij nog veel meer moe. Vandaag heeft hij nergens meer last van.

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ik kies er dus voor om het nu niet te doen. Hij heeft al een snotneus, en hoest en eet/drinkt niet zoals hij altijd doet. En als hij dan eventueel bijwerkingen zou krijgen zoals overgeven of hoge koorts. Dat vergeef ik mezelf nooit als hij dan door zoiets wat ik ook kan uitstellen tot januari hij in het ziekenhuis beland door uitdrogingsverschijnselen.

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn dochter heeft nu een hele zere arm en koorts, ze heeft net ook voor het eerst gespuugt.

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    gisteren geprikt en vanmorgen 39 graden. later op de ochtend 39,6. hij slaapt veel.. is hangerig en duidelijk niet lekker.

bij de 1e prik helemaal geen bijwerkingen.

vanmorgen afgemeld op het kdv en daar waren we al de 4e + hebben ze zelf al 2 ouders moeten bellen van kindjes die toch met hoge koorts zijn gebracht.
    even voor de duidelijkheid, allemaal kindjes die gisteren geprikt zijn en niet al ziekjes waren.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is weer helemaal de oude. Dinsdag dus om 12 uur de prik gehaald, 's nachts gespuugd en verhoging/lichte koorts, gister overdag nog niet helemaal lekker (misselijk) en nog verhoging/lichte koorts. Vanochtend weer netjes 37,2! En geen pijn aan haar arm gehad dit keer. Wel wil ze de pleister er absoluut niet af hebben ;)
    Eva had trouwens maandag erg rode wangen, dat was dus vóór de prik. Kan het niet gewoon komen door de kou? Het was de eerste dag dat het erg koud was.

Ik vind trouwens overgeven en misselijk zijn wel een rare bijwerking van de prik. Is voor mijn gevoel niet logisch ;)

9. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ja, bij overgeven en misselijkheid kun je je ook afvragen of je kindje niet al iets anders onder de leden had. Ik heb mijn oudste hier namelijk ook vanaf dinsdag al ziek thuis met buikgriep. Dat heerst namelijk ook nogal.

10. Hier heeft mijn oudste een tijdje terug buikgriep gehad, zoals de rest van het gezin haha. Maar toen gaf hij echt eten over en hoorde ik zijn buik borrelen.

Nu was het puur alleen vocht. De 2e keer gewoon ook de kleur van het drinken. wat hij even op had.

Het gaat overigens de hele dag al goed, gegeten en gedronken en zit er allemaal nog in. En ook erg vrolijk en lekker druk.

11. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Omdat ik hier al meerdere verhalen heb vernomen van de 2e prik dat kinderen ziek worden heb ik onze 2 gisteren niet laten enten.
    Omdat mijn middelste zoon vandaag dus zijn verjaardag viert op school en vanavond kerstfeest heeft.
    Zou het sneu vinden als hij dan ziek zou zijn.
    En vandaag is zijn laatste schooldag.
    In januari doen we dan nummer 2

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Na de plotselinge koorts en erg huilen gisteravond voor het slapen gaan is niks meer te merken gelukkig op moment.

Vanacht niet wakker geworden maar goed geslapen.
    Wel af en toe zeggen dat ze zere arm heeft maar verder weer haar zelf gelukkig.

13. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    eerste prik had ik een zere arm en snachts een paar keer wakker met een 'grieperig'gevoel.

tweede prik, minder zere arm. Snachts hartstikke ziek! enorm rillen ,zweten, misselijk, koorts, alles deed me zeer. Nu is het al minder gelukkig.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat klopt ook, maar Eva is 3,5 geleden al ziek geweest met overgeven, de week ervoor ook, maar toen was haar eten waarschijnlijk verkeerd gevallen. Wel heel toevallig dat ze nu dan weer ziek zou zijn. Maar het zou inderdaad wel kunnen. Ik vind overgeven wel een rare bijwerking van de prik namelijk.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier helemaal geen bijwerkingen.

Isabella was zelfs erg verkouden gister maar het hoesten en de loopneus is helemaal weg vandaag.

Maar daar zal de prik wel niks mee te maken hebben, :p

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

dat zou nog eens een leuke bijwerking zijn :D

17. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Wij moesten vandaag de 2e prik laten zetten, maar hebben besloten het niet te doen!!Keano was bij de eerste prik een week lang ziek:(Overgeven, diaree, koorts...Ik heb ook de assistente van de dokter gebeld en zei zij dat het verstandig was om het wel te laten doen..Ik heb ook gevraagd of ze na de 1e prik al een beetje beschermd zouden zijn en ze zei voor 60/70% wel...Dat was voor mij de doorslag om het niet te doen, en zeker omdat hij er zo ziek van is geweest

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter is vandaag sinds maandag helemaal koortsvrij! Eindelijk!

Ze is trouwens nog wel erg mopperig!

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Mijn zoon heeft gistermiddag 2de prik gehad en tot nu toe geen bijwerkingen gehad, maar wel meer slaperig. Vrij snel wordt hij weer de oude....hoop dat dit zo blijft.

20. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik dach dat ze er geen last meer van had, maar ze was vanavond de hele tijd naar haar hoofd aan het grijpen en dan jengelen..
    Misschien last van hoofdpijn ofzo???
    Iemand anders er ook ervaring mee?

Deel Deze Pagina