en bijwerkingen 2e MG prik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gevalletje, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    Wij zijn er ook uit. Wij gaan NIET voor de 2de prik. echt zielig voor t mannetje als hij ziek wordt (hij is nu ook al flink verkouden en hangerig en verveledn :) ) en qua werk kunnen wij ook geen vrij nemen, en oppas hebben we niet (kdv wel maar als hij koorts heeft wordt hij toch naar huis gestuurd).

ik ben wel blij dat we eindelijk een keuze hebbn gemaakt.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

grappig!:) heeft zeker een ballon gehad ofzo?:p hier trouwens vanmiddag koorstvrij maar net toch weer 38. maar goed papa zoekt het maar uit vanavond. ik ben weg! ( zei zij heel stoer);)

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier hetzelfde. Ik ben niet perse een grote voorstander van de prikken, maar Evy kwakkelt al maanden en heeft steeds koorts, oorontsteking en is verkouden. Dus al zouden we hem willen halen,..het kan niet eens. Daarbij is ze zo zwak op dit moment dat het risico te groot is. Hier ook aan de antibioticum. :(

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Gister al gepost dat ze een uur of 6 na haar prik koorts kreeg, helemaal lusteloos!

Nou vandaag niet beter, vanmorgen had ze 39 graden. Ik dacht nog ohjee, dat kan alleen maar oplopen. Leek even beter te gaan, ze had 38,5 daarna 38,2 en daarna zelfs nog 37,7. Maar toen ik haar net op bedje legde toch weer 39 graden!
    Echt zielig. Begin van de avond heeft ze wel wat gespeeld, maar de rest van de dag vooral gehangen!
    Morgen zou opa eindelijk eens oppassen, vorige keer was ik ziek dus ging niet door en nu dus weer niet omdat kleine ziek is! hahaha! Arme opa! ;)

Nou ja als ze vrijdag op d'r verjaardag maar weer topfit is!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier niets aan de hand (laatste dag van een antibioticakuurtje voor loopoor). Meneertje voelde zich de hele middag prima (is om 10:00 geprikt) en heeft flink gegeten en is op de normale tijd naar bed gegaan (geen verhoging)

6. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hihi, was het wel de goede prik?:D

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bah bah bah! Een paar uur na de prikjes (gisterochtend) kregen zowel mijn dochtertje (2 jaar) als mijn zoontje (8 maanden) koorts. Bij mijn zoontje steeg het ruim boven de 39 graden en vannacht was het huilen huilen huilen. Mijn dochtertje was vooral lusteloos en hangerig/huilerig en werd vannacht 2 keer huilend wakker. Vandaag is ze een stuk opgeknapt maar zoonlief slaapt NUL en is nu, na een hele dag, nog klaarwakker. Hij valt voortdurend in slaap in mijn armen maar zodra ik hem neerleg is het krijsen krijsen krijsen. Helaas komen zijn oude refluxklachten dan dubbel en dwars terug, maar dat zijn we gewend bij elk verkoudheidje.
    Bah, ik weet dat het erbij hoort, maar ik ben moeeeee.... na zo´n rotnacht wil ik alleen maar slapen maar ik weet gewoon dat het vannacht net zo slecht kan gaan. Mama wil slapen maar baby wil niet.
    zo, ik heb effe lekker gespuid. Ik wens iedereen sterkte met de koortsperikelen, en vergeet niet het te melden he. Ik ga de link wel even opzoeken.

groetjes
    Amber

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

www.lareb.nl Maar pas invullen als de bijwerkingen voorbij zijn, want ze vragen ook naar de afloop.

9. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    ik ga morgen ook weer gewoon. bekend van mij is arts en zegt ook dat het wel heel verstandig is om ook de 2e te halen. Van de eerste had ze ook niets.

Ik had een flesje water meegenomen, want van de prik schrikt ze en huilde ze. Even op schoot genomen en beetje water gegeven als troost en haar popje. Misschien een idee?

Groetjes

10. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Maken jullie je kind ook nog even wakker om te temperaturen of laten jullie hij/zij gewoon slapen? Onze dochter heeft de prik om half 4 vanmiddag gekregen. Het is nu 6 uur geleden...

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Jeetje zeg...ik word zo moe van de tegenstrijdige adviezen. Iris is ook al een maand aan t kwakkelen en afgelopen vrijdag is een beginnende longontsteking geconstateerd dus ik zei tegen de HA dat ik ernaar neigde haar niet te laten inenten omdat ze gewoon al een maand niet fit is; hij raadde t juist wel aan; kon geen kwaad volgens hem. Nu weet ik t echt niet meer!! Zit natuurlijk ook met een probleem als een niet fit kind wel de Mexicaanse Griep krijg...

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou het daar vragen! Je krijgt toch ook zo'n lijstje met wat je moet invullen...stond daar niet iets erover bij?

Ik heb hem zelf gehaald omdat Finn na 23 mei is geboren...de 1e prik nergens last van en bij deze ben ik toch beroerd geweest! Vannacht de hele nacht hoge koorts gehad...en vandaag nog steeds niet helemaa gezakt..voel me echt een zielig hoopje! Hihi!

13. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hier ook een mannetje met koorts. Hij heeft gisteren om 14.00 het prikje gehad en werd net om 05.00 wakker met 39,2.
    Hij was een beetje verdrietig, heeft gedronken en we hebben hem toch maar een zetpilletje gegeven.
    De vorige keer kreeg hij pas later (1.5 dagen na de prik) last en nu dus vrij snel.

Ik heb zelf niet getwijfeld over deze tweede prik. Ik denk dat het juist voor mijn zoontje belangrijk is om deze vaccinatie te hebben. Hij heeft gevoelige luchtwegen, we gebruiken Flixotide en hebben ook Ventolin voor als hij plots benauwd wordt. Onze HA gaf mij vorige week het advies de prik wel te nemen. Juist bij kindjes met gevoelige luchtwegen is het belangrijk, vooral omdat de MG enorm op de longen slaat.

14. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    hier ook drama, gister de prik gehad om 9 uur, gisteravond 37.8 en vanacht drama huilen huilen huilen, heeft nu op dit moment 39,2, echt balen joh, ik baal echt dat ik de prik heb gehaald, maarja we gaan er maar vanuit dat het de juiste beslissing is geweest....
    groetjes angelique

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier zijn we de nacht goed doorgekomen! Hij is nog steeds zijn vrolijke zelf dus hij kan straks naar het KDV :)

Ik masseer trouwens de plek waar de prik is gezet altijd zo'n 2 minuten lang. Ik heb geen idee of dat echt een groot verschil uitmaakt, maar mijn zoontje heeft nog nooit last gehad van spierpijn of pijnlijke plekken (niet voor zover ik weet althans ;)).

@ lola: ik hoop voor je dat je meisje vrijdag beter is op haar verjaardag!

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook een en al drama na die prik:(. Zoontje heeft gisterochtend prik gehad om 11.30. Om 20.00 uur s'avonds begon de ellende. Hoge koorts en huilen en niet willen slapen. Tot half 3 is hij wakker en huilerig geweest. Na zetpil ging het iets beter. Nu nog steeds is hij niet lekker. Geen koort meer beetje verhoging. Maar nog wel een probleem want hij weigert ook maar iets te drinken:(

17. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Eerst gisterenavond een veel te lage temperatuur....vanmorgen 38.4 Gelukkig heeft ze wel haar fles leeggedronken en was vrolijk. Wel een hoofd zo rood als een tomaat en iets hangeriger...
    Stomme prik!

18. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier ook koorts.
    Gister om 11 uur de prik gehad en gistermiddag alweer koortsig.
    Gisteravond 39 , en vanmorgen alweer 38.6.
    Verder gelukkig wel vrolijk (zelfs met 42 rent hij door t huis...)

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier gisteren avond en vanacht: auwww mamaaaaa auwwwww.
    Hij voelde warm, heb hem niet getempt. Hij heeft gisteren goed gegeten / gedronken en lief gespeeld. Vandaag is het auw als ie zijn armpje stoot, hij voelt nog wat warm maar doet het verder prima. Ik laat hem mooi zo rondhobbelen.
    We hebben een pyjamadag!

20. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier ook nog 1 die ziek is geworden. Gisteren om 14.00 zijn prik gehaald.
    Gisteren 39.6 avond vanmorgen 38.9.
    Is verder wel lekker aan het spelen. Dus vandaag lekker russtig aan :D

Deel Deze Pagina