De koorts is hier eindelijk weg. Dinsdag ochtend heeft ze de prik gehad (trouwens geen reactie op de eerste prik) en toen 's nachts begon ze opeens te huilen. Temp was 39.1. Is toen heel de nacht elk half uur wakker geweest. Gister overdag ook nog koorts. Ook wat huileriger dan normaal. Gisteravond voor het slapen gaan een temp van 38.2. Het was dus al wat gezakt. Toch nog een zetpil en vannacht geen enkele keer wakker geweest. Ik moest haar om half 9 gewoon wakker maken vanmorgen. Dus gister van half 6 tot vanmorgen half 9 geslapen. En de temp was vanmorgen toen ze wakker werd 36.3. Dus alles is hier weer ok. Gelukkig maar
Nou zeg! Mijn dochter haar hele knieholtes zitten vol met grote plekken. Lijken inderdaad wel lichtrode pigmentvlekken. Alleen bij de plooien. Doorsnee ongeveer 10 bij 3 cm
Een paar pagina's terug vroeg ik of er meer kindjes nu wel reageerden terwijl ze dat de eerste keer helemaal niet deden. Na de verhalen die ik nu heb gelezen, klopt het dus toch wel wat er op grieppandemie stond, dat kinderen vaker koorts krijgen na de tweede prik. Noelle reageerde dus bij de eerste prik helemaal niet, maar vannacht heeft ze toch heel onrustig geslapen en vanochtend had ze 38,9 graden koorts. Gek eigenlijk dat kindjes nu heftiger reageren, terwijl je zou denken, dat het lichaam de stof nu al herkend en er niet zo heftig meer op zou reageren.
ja inderdaad, heel gek, mijn meisje moet morgen en heeft op de eerste prik absoluut niet gereageerd, nu maar goed in de gaten houden, beter dan de vorige keer, op het KDV mogen kindjes niet gebracht worden vanaf een temp. van 38, nou dat heb je al heel gauw dus dat wordt nog wat. gelukkig zit het weekend ertussen.
Aangezien mijn zoontje nu al niet lekker in zijn vel zit door de verkoudheid heb ik besloten hem vandaag niet te laten prikken. In de week van 11 januari 2010 zijn er weer herkansingen dus dan gaat ik wel.
O? Dat wist ik niet. Ben er wel heel blij mee als dat hier ook zo is aangezien wij vanochtend ook niet geweest zijn omdat zoonlief koorts had.
In januari moet ik gewoon kijken op de grieppandemie site en daar staat dan aangeven waar en wanneer in jouw buurt je nog de enting kan gaan halen.
Hier is ze weer helemaal de oude (dinsdagochtend geprikt).Gister vroeg avond nog 39.2, daarna afgezakt naar 38.4. vannacht goed geslapen en vanmorgen gewoon 37,2. Ben helemaal opgelucht!
Na de eerste prik had Sam 4 dagen hoge koorts. Maar nu na de 2e prik alleen de eerste avond 38,0 daarna helemaal niet meer!!
Mijn dochter heeft gisteren de prik gehad en totaal geen last gehad. Maar vandaag is ze extreem hangerig en wil tot nu toe niet eten, (ja, een halve banaan). Nog geen koorts iig. Ik heb haar net op bed gelegd en ze sliep meteen. Ben benieuwd wat de dag brengt. Van de eerste prik heeft ze helemaal geen last gehad.
Of op de website van de GGD van je regio kijken. Overal in het land heb je in de week van 11 januari nog een herkansing om de prik te halen.
Ja, wij . Ik heb een zoontje van bijna 3 en dochtertje van 5 maanden. Zelf heb ik ook geen prik gehaald, mijn man wel.
Mijn theorie erachter is dat het geen bijwerking is maar een reactie van het lichaam op het virus. Toen mijn zoontje de eerste keer bijna 40 graden koorts kreeg zei de huisarts al dat zijn lichaam gelijk het virus aanpakte. Ik was er stellig van overtuigd dat hij deze keer niet zou reageren. En wat is er gebeurd? Helemaal niets! Temt van 36,7 en geen koorts gezien. Ik denk dus dat hij al immuun was na de eerste prik. Ik denk dat bij veel andere kinderen het lichaam gewoon nog niet (helemaal) reageerde en nu na de tweede lading mexicaan wel. Dus dat het immuunsysteem nu pas korte metten maakt met het virus. Daarom denk ik dat kinderen die bij de eerste prik niet reageerden nu misschien wel reageren. Ik ben in ieder geval achteraf blij dat we de tweede prik hebben laten geven.
Het is juist eigenlijk ook goed als ze ziekjes worden, dit betekend dat het lichaam anti stoffen voor het virus aanmaakt. Dat is ook de bedoeling van een enting, er word juist een minimale hoeveelheid van het virus ingespoten zodat het lichaam daarop reageert en antistoffen aanmaakt.
mijn zoontje heeft gisteren middag de 2 de prik gehad en wou ook vanochtend en net niet eten en hij werd steeds warmer. zijn temp was net voor ik hem in bed deed 37.9 dus valt nog mee maar merk wel dat hij echt niet lekker is. hij wou zelf ook gewoon naar bed. ben benieuwd hoe ik hem er zo uithaal maar ben wel blij te lezen dat er meer kinderen er zo op reageren, op de eerste prik heeft hij niet gereageerd trouwens.
Tja, helaas ook hier geklier..... gister 9:30 prik gehaald. De hele dag niks aan de hand, tot 23:30. Huilen! Troosten, maar het bleef doorgaan. Om 1:00 gemeten en 39 graden. Zetpil gegeven, maar de hele nacht door elk uur huilen. Vanochtend 38,7, nu weer 39,1. Zielig hoor. Alleen de fruithap gaat erin en vaonchtend een beetje fles. Verder niks.... Hoop dat het morgen over is...
Ik snap de zorgen allemaal niet zo goed. Ik heb liever dat mijn zoontje 1 a 2 dagen last van de bijwerkingen van de prik heeft, dan dat hij ernstig ziek van de MG wordt.