3 vragen mbt dit onderwerp: 1 Wat vind je van ouders die af en toe, als de kinderen in bed liggen, een jointje roken? Niet knetter stoned maar maar een paar hijsjes en dus nog goed functionerend na het blowen. 2 in hoeverre vind je blowen vergelijkbaar met alcohol nuttigen? 3 blow jij en/of je partner zelf wel eens? Wij roken eens in de zoveel tijd een recreatief jointje, er Is geen sprake van enige vorm van verslaving bij ons beiden. Ook zorgen we dat er minimaal 1 van ons beiden nog goed functionerend Is voor het geval dat er iets met de kinderen is. Deze persoon blowt dan minimaal of geheel niet. Ik vind het zeer vergelijkbaar met een wijntje of een pilsje in de avond. ik ben zelf eigenlijk helderder na een paar trekjes van een joint dan na een 2 glazen wijn. ook Is de ochtend erna mijn algemene toestand beter na blowen dan na het nuttigen van alcohol. Wat is jou mening hierover en wat zijn je antwoorden op de vragen??!!
Mijn man blowt 's avonds wel eens. Geen hele joint en hij blijft gewoon helder. Ik hou er niet van en zou het zelf niet doen. Maar het is zijn ding om een beetje rust in zijn hoofd te krijgen (adhd). Alcohol is meer geaccepteerd, maar dat gebruiken mijn man en ik vrijwel niet. Maar ik blijf het een lastige vinden. Ik wil niet dat mijn kinderen gaan blowen. En mijn man geeft dan niet het goede voorbeeld natuurlijk.
Ik heb er geen moeite mee als mensen dat doen. Maar er heerst toch een taboe op vind ik. Als je tegen mensen zegt dat je iedere avond 1-2 wijntjes/biertjes drinkt dan vinden veel mensen dat normaal. Maar als je zegt dat je weleens blowt dan weegt dat toch zwaarder. Ik snap niet waarom, dus als jullie het prettig vinden is het toch prima?
Ik vind meer dan drie wijntjes of biertjes drinken erger dan een half jointje roken voor het slapen gaan. Blowen is inderdaad nog een enorm taboe, maar wat mij betreft vergelijkbaar met alcohol nuttigen. Ik blow overigens niet, nooit gedaan ook. Mijn partner blowde als puber wel, maar dat is alweer 20 jaar geleden haha!
1 Wat vind je van ouders die af en toe, als de kinderen in bed liggen, een jointje roken? Niet knetter stoned maar maar een paar hijsjes en dus nog goed functionerend na het blowen. 2 in hoeverre vind je blowen vergelijkbaar met alcohol nuttigen? 3 blow jij en/of je partner zelf wel eens? 1 : ik heb er niks op tegen. Een goede vriendvan ons doet dat wel eens. Hij heeft psychisch een hele zware baan met heel veel druk en dit helpt hem om het werk even los te laten. 2 : ik vind alcohol gevaarlijker. Alcohol is ook echt een harddrug. Wiet is een softdrug. 3 : ik 1 tot 2 keer in het jaar een paar trekjes. Net zoals alcohol, dat drink ik max 5 dagen per jaar. Dit jaar tot nu toe 2 glazen jillz als ik het goed heb
Ik ben het met je eens ts. Mijn man geniet af en toe van een joint, ik van een wijntje. Ik zie geen verschil hierin.
Ik hou niet van beiden.. Heel af en toe drink ik eens op een feestje maar na een paar glazen... Hihi Blowen vind ik vreselijk stinken..
Doe het al jaren niet meer, vroeger wel heel soms 1tje voor het naar bed gaan (toen ik 18 was en studentenhuis natuurlijk ietsje meer) Heb er niks op tegen. We drinken ook heus allebei wel eens een biertje.
1 Wat vind je van ouders die af en toe, als de kinderen in bed liggen, een jointje roken? Niet knetter stoned maar maar een paar hijsjes en dus nog goed functionerend na het blowen. Als 1 van de 2 het doet en de ander dus niet zie ik er geen probleem in. Doen ze het beiden dan zie ik dat wel als een probleem in het kader van: wat als er een calamiteit is. 2 in hoeverre vind je blowen vergelijkbaar met alcohol nuttigen? Ik vind blowen een stapje verder dan alcohol. Van 1 joint merk je over het algemeen meer dan van een glas alcohol. 3 blow jij en/of je partner zelf wel eens? Ik nooit. Partner heeft eerder echt veel geblowd, daarom heb ik er een afkeer voor ontwikkeld. Hij blowt nu overigens al jaren niet meer.
Ik drink ook af en toe eens 1/2/3 wijntjes (3 echt maximaal), nu het vakantie is wat vaker dan normaal. Blowen wordt ik na 1 hijsje knetterstoned Dwz, jaren geleden heb ik het wel geprobeerd maar nadat ik midden op de weg letterlijk in slaap was gevallen (ik zocht mn vriendin die achteraf gezien de hele tijd naast me liep)wist ik: nooit meer doen
Ik drink niet en rook ook niets maar mijn man rookt elke avond een jointje, pas dan kan hij ontspannen. Ik heb er geen probleem mee.
Dit heb ik dus ook met alcohol. Een half glas wijn en ik ben dus echt al angeschoten, een heel glas wijn en ik ben al dronken. Puur omdat ik zo weinig drink. Bij jillz of redbul wodka heb ik dat gelukkig niet zo. En bij een joint heb ik dat ook dus na 2 trekjes stop ik gewoon en dan is het gewoon relax. Hoewel ik dit dit jaar nog niet heb gedaan. Ik ben gestopt met nicotine en in een joint zit nicotine
Ik vind het inderdaad vergelijkbaar met alcohol. Het is een ontspanningsmiddel en/of geestverruimend. Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik vind het iets voor jongeren zonder kinderen. Maar dat komt denk ik omdat ik het vroeger dus als tiener wel heb gedaan. Toen zat ik in mijn melancholieke periode en luisterde ik naar reggae en wilde de wereld begrijpen ( zal 15 a 16 jaar zijn geweest). Grappig achteraf. Maar goed...zelf haal ik mijn drugs gevoel uit sporten. En ik doe dat ook best veel. Daar kun je dan ook wel iets van vinden. Dus als jullie het lekker vinden...gewoon doen.
1. Zolang ze verantwoord naar hun kinderen zijn, prima. Ik ken zat mensen die blowen waar je dat amper aan merkt. Zolang je (net als bij alcohol) maat kan houden en je grenzen kent zal het prima gaan. 2. Ik heb (veel) meer moeite met alcohol dan met blowen. Alcohol kent nog zo iets als een kwade dronk en grenzen vervagen soms te erg, waarbij mensen bij wie een joint verkeerd valt worden eerder ziek worden of in paniek raken. ik ken echter ook vanuit mijn opleiding mensen die een psychose kregen na joints. Moeilijk, dubbel ook. Enerzijds hetzelfde, anderzijds echt totaaaaaaal niet. 3. Ik heb geen partner en zelf blow ik niet. Ik heb op mijn 16e xtc gehad en dat bleek een trigger voor een paniekstoornis die ik nu nog heb. Nooit geen drugs meer aangeraakt, daarvoor blowde ik zo'n 3 jaar dagelijks. Ik heb stoned mijn havo examens gemaakt (en gehaald, wat me dronken nooit was gelukt )
Bijna niet meer. Af en toe nog eens met vriendinnen maar dan ben ik niet thuis dus geen kinderen. Een keer per jaar ofzo. A
Je kunt het ook dampen he wil je niet aan de joint helpen hoor.. heb ooit ergens gelezen dat je dampt (toch?😃 en toevallig hebben m'n man en ik laatst op zitten zoeken of het bestond😂
Haha ja klopt. Ik heb daar ook over gehoord maar ik ben echt een schijterd eerste klas en durf geen smartshop in te lopen. En voor die paar keer kan ik het ook laten tot het ooit eens op mijn pad komt en ik daar dan een trekje van kan nemen Die vriend van ons wat joints rookt hebben we bijna overhaald om te gaan dampen ipv roken
Elke avond 1 zou ik wel problemen mee hebben. Vooral de consequentie's die zich mogelijk voor kunnen doen. Dan liever 1 a 2 bijvoorbeeld in het weekend. Ikzelf rook niet drink amper en mijn vriend gelukkig ook. Hier wel ouders gehad op het kinderdagverblijf die hun kind kwam halen en helemaal naar wiet roken, verschrikkelijk.
Mijn vriend doet dit ik om rustig in z'n hoofd te worden ivm adhd. Ik vind t nergens op slaan en heb er een hekel aan. Maar ja ik verbied t niet. Wil niet dat hij t stiekem doet.
1 Wat vind je van ouders die af en toe, als de kinderen in bed liggen, een jointje roken? Niet knetter stoned maar maar een paar hijsjes en dus nog goed functionerend na het blowen. Prima, zo lang het maar met mate is. Als je nog goed kunt functioneren vind ik het prima. 2 in hoeverre vind je blowen vergelijkbaar met alcohol nuttigen? Ik vind het wel ongeveer hetzelfde. Misschien blowen net een stapje verder, maar dat kan ook liggen aan het taboe. 3 blow jij en/of je partner zelf wel eens? Nee, beiden niet meer. Wel allebei gedaan, maar niet veel.