Vervelend zeg maar hier ook zoiets meegemaakt. Collega was ook vriendin van mijn baas maar toch ze hadden echt niks om op te staan want het stond zwart/wit op rooster. Ik zou gewoon zoiets aankaarten voor volgende keer. Tijdens een vergadering of gewoon tussen door iedereen zijn voorkeur doorgeven zwart op wit.
Ik vind het ook vreemd dat die collega zegt dat hij nu ZELF de laatste drie weken wil. Alsof hij eerste keus heeft en jouw man zich bij zijn planning aan moet passen. Maar dat lijkt me niet aan de orde, er zijn immers al afspraken over gemaakt. Ik zou iets zeggen als: Balen zeg dat je ex zo lastig doet! Helaas kan ik niet meer met je ruilen, wij hebben inmiddels onze vakantie al vastgelegd voor de laatste drie weken.
Het lijkt er inderdaad op dat mijn man weer naar andermans pijpen moet gaan dansen... En dat baas en collega vriendjes zijn maakt het er niet makkelijker op moet ik zeggen. Appje wat mijn man verstuurd heeft is niet zoals ik het gedaan zou hebben, dus nu is het hier helemaal gezellig . En nee, ik weet het niet altijd beter, maar ben wel een stuk assertiever dan hij.
Mijn man draait er te veel omheen ipv recht voor z'n raapte zeggen waar het op staat. Zijn laatste zin in z'n appje (van mn man dus) was 'ik zou niet weten hoe ik dat moet oplossen', nadat hij uitgelegd had dat mijn vakantie niet gewijzigd kon worden en we geen opvang voor onze dochter hebben plus dat wij ons aan de afspraak hielden. Ik had dus gewoon gezegd dat er afgesproken is dat wij de laatste 3 weken vakantie hebben en hij de eerste 3 en dat hij maar moet zorgen voor een oplossing. Dus de bal bij zijn collega leggen. Nou ja, wordt vervolgd.... Uitzicht op ander werk is er in ieder geval over een jaar, maar kon nog weleens een lang jaar worden .
Nou als die werkgever van hem moeilijk doet dan zou ik me er, als ik jou was, even mee gaan bemoeien.. Dan moet je zelf maar zeggen hoe het zit en dat het nergens op slaat.. Als je man niet assertief genoeg is, mooi zelf doen
Nou, manlief trekt weer aan het kortste eind :x. Baas houdt collega hand boven het hoofd, dus manlief en ik hebben gescheiden vakantie dit jaar. Hij is fijn...
Gatverdamme!! Wat een *{^|$!~$ collega, laten jullie het er zo bij zitten?? Ik zou dit niet pikken!!!!
en dat pikt hij zomaar? dat had ik toch niet gedaan. simpelweg je hebt geen oppas, het stond al vast en daarmee basta zoek maar uit hoe je het regelt hij heeft recht op 3 weken vakantie en dat zijn gewoon de laatste 3 punt uit.. die is gek zeg
Misschien handig om nu een stapje hoger te gaan? Boven die baas te gaan en zeggen dat jij financieel gedoe krijgt (opvang toch doorbetalen) als hij zich niet aan zijn afspraak houdt? Ik zou het niet pikken. Waarom anders willen/eisen dat alles in overleg gaat als afspraken toch niet gehouden worden.
Mijn man pikt het niet nee, maar wat kan hij nog doen als zijn baas de hand boven zijn collega houdt? Het wordt sowieso dan zijn woord tegen het woord van twee anderen. Gaat ie natuurlijk nooit winnen..... En dan kan hij wel hogerop gaan en zo, maar dan zit je met hetzelfde :x. Heb nu tegen mijn man gezegd dat hij maar met een burn out thuis moet gaan zitten, maar is natuurlijk ook geen oplossing. Bah, wat een hufters daar....
Ik denk toch echt dat je man eens mag gaan omzien naar een betere werkgever hoor... dit getuigt niet echt van "goed werkgeverschap" hoor... sowieso dat hele verhaal mbt ouderschapsverlof waar geen hol van deugt omdat ze het met overuren oplossen... dan is het ook geen ouderschapsverlof. En dan nu dat gedoe met de vakanties.... En ik zou je man toch echt een assertiviteitstraining aanbieden... balen hoor!
@Hopmarjanneke hij kan over een jaar bij mijn werkgever terecht, maar ja, dat is nog een jaar he.... Zijn al aan het kijken naar vacatures voor in die tussentijd hoor. Dit is gewoon niet normaal meer en zorgt ook voor vreselijk veel spanningen (en die hebben we al genoeg )
Wat erg joh, die burn-out is nog geeneens een gek idee * was beetje fel in m'n reactie hoor maar mijn werk is ook zo dus voelde die hele onrecht een beetje echt haha *
Jeetje wat een gedoe zeg op het werk van je man Hier ook een soort gescheiden vakantie.heb een flex contract en dus geen vakantiegeld. Neem dus geen drie weken achter elkaar want dan heb ik 3 weken geen salaris. Verspreid mijn weken dus over 3 maanden. Volgend jaar hopelijk weer samen
Uhm, het kan aan mij liggen, maar jullie pikken het eigenlijk nu beiden. Ik zou als ik jou was, of zijn baas bellen, of langsgaan of wat dan ook en dus gewoon zeggen dat je man die drie weken vrij al zijn toegezegd, jullie al geboekt hebben en dat het probleem bij je man's collega en ex ligt en dat jullie je daar niet naar gaan aanpassen. Als je man niet assertief is, moet je het zelf maar doen hoor, kom nou.
zolang je over je heen laat lopen, zal dat ook gebeuren, zowel in dit topic als in het andere topic, laat je het gebeuren. hier klagen heeft geen zin, maak er werk van, en niet gelijk roepen het heeft geen zin, niets doen heeft zeker geen zin, sorry klinkt harder als ik hetmeenhoor, maar wil je graag een virtuele schopen onder de kont geven, wat een domme werkgever, maar fijt is, werkgevers weten precies wie ze wel en niet voor een wagen kunnen spannen, waarschijnlijk is de andere collega arsertiever (hoe schrijf je dat) en daarom krijgt ie nu zijn zin.